Gå til innhold

Har du barn av begge kjønn, eller bare det ene?

27 stemmer

1. 1. Hvilke(t) kjønn har barna dine?

• Begge kjønn
      16
    • Bare jenter
      4
    • Bare gutter
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, overskriften sier sitt. Har du begge deler, eller barn av samme kjønn? Jeg synes det er så påfallende mange som enten har 2-3 gutter eller 2-3 jenter, så synes det hadde vært litt artig å høre med damene (og mennene) på KG :)

(Trenger vel ikke si at man må ha minst to barn for å kunne svare)

I tillegg til å svare på pollen, er det fint om du også skriver antall barn og kjønn.

Endret av Lista
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn, men vi er fem søsken. To jenter, så to gutter, så en jente til slutt. Min kjære har tre sønner, og jeg håper vi klarer å lage en datter i fremtiden. :)

Skrevet

Jeg har en gutt og venter en gutt til.

Skrevet

Jeg har begge kjønn. Jeg har hørt at det teoretisk sett er sånn at om man først har fått to av et kjønn, så er det enklere å få det samme kjønnet en gang til. Men om det er hold i det vet jeg ikke.

Jeg fikk jente, gutt, jente etc.

Skrevet

Jeg fikk jente, gutt, jente etc.

Etc? Hvor mange barn har du Silfen?

Jeg har begge kjønn.

Gjest annemor30
Skrevet

Dobbel av begge kjønn,annen hver gang :smilyblomst:

Skrevet

Jeg har gutt, jente, gutt :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sånn med barn at det er to muligheter for kjønn, så blant dem med to barn, vil jeg nok tro en tredjedel har en av hver, en tredjedel to jenter, og en tredjedel to gutter ;) Er nok bare tilfeldig at du mener de fleste har to av hver.

Anonym poster: 0ab53066f1ae44c96666ded21637dd70

Skrevet

Etc? Hvor mange barn har du Silfen?

Jeg har begge kjønn.

Det kommer helt an på.

Skrevet

Har to jenter:-) Er litt hunnkjønnflertall her i huset...........Bikkja er av hunnkjønn, kattefrøken og jentehamster...

AnonymBruker
Skrevet

jeg har 2 brødre og 2 søstre (er jente).

alle i familien min(har kjempe stor familie) har begge kjønn om de har flere en et barn.og alle har fått jente først. så gutt. så jente.

Anonym poster: 152a240ef34755257c4c12fe7a73e95c

Skrevet

Det er jo sånn med barn at det er to muligheter for kjønn, så blant dem med to barn, vil jeg nok tro en tredjedel har en av hver, en tredjedel to jenter, og en tredjedel to gutter ;) Er nok bare tilfeldig at du mener de fleste har to av hver.

Jeg har ikke ment noe som helst, jeg har bare skrevet at jeg synes det er påfallende mange som har flere barn av samme kjønn.

Skrevet

En jente og to gutter, i den rekkefølgen :)

Gjest Minde09
Skrevet

1 gutt og 1 jente. Gutten er eldst.

Skrevet

en jente og en gutt =)

Skrevet

Det sies jo at kjønnet bestemmes av farens sperm, og at om man har fått 2 av samme kjønn så er sannsynligheten for at 3 barnet også får det samme kjønnet som sine søsken.

Selv har jeg ei jente og en gutt. :)

Skrevet

Vi har to gutter :)

Selv er jeg en av to søstre, mens mannen er en av to brødre :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har to sønner. Broren min har to døtre, og det er bare oss to i søskenflokken (veldig liten flokk da, men...)

Mener å huske at sjansen for å få et barn av motsatt kjønn først øker etter å ha fått det fjerde barnet av samme kjønn. Altså hvis man har fire gutter er sjansen stor for at det blir en jente som nr 5 eller omvendt, da.

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke at en tredjedel får bare jenter, en tredjedel bare gutter, og den siste tredjedelen får begge kjønn. Især ikke om man ser på tilfeller der man får to barn (og dette er jo det enkleste å tenke seg til.)

Det er fordi sannsynligheten er "med tilbakelegging", og da regner man sannsyligheten på to måter i utfallet "begge kjønn", nemlig ett utfall der man får jente først og deretter gutt, og ett med motsatt rekkefølge.

GUTT + GUTT (25%)

JENTE + JENTE (25%)

GUTT + JENTE (25%)

JENTE + GUTT (25%)

Derfor er det ca 50/50 sjanse for å ende opp med to av samme kjønn versus to av ulike kjønn.

Fremdeles i tvil?

Les mer på Statistisk Sentralbyrå: http://www.ssb.no/ssp/utg/200903/01/tab-2009-06-15-04.html

:)

Anonym poster: 62fc8a788a8c5cda8de0b125a9fb5c15

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...