AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Jeg pleier å legge inn aktivitetene / treningen min på vektklubben for å få en sånn ca oversikt over hvor mye jeg forbrenner. Men det jeg lurer på er når det kommer til styrketrening. Hadde en økt i dag hvor jeg var på ti forskjellige apparater/øvelser. Holdt på i totalt 40 min. Men det var jo inkludert pauser mellom settene og mellom de ulike apparatene. Tok ikke tiden på hva som var pauser og ikke, men er jo bare snakk om å komme seg litt mellom settene og forflytte seg. Så det jeg lurer på er hvor mange minutters styrketrening jeg kan legge inn...Regner de da hele økta totalt, eller bare "aktiv" tid? Anonym poster: a65b4b755d71581533b7972ba966d2fa
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Eller..det jeg lurer på er hvor lenge kan jeg si jeg har trent styrke..når jeg holdt på i 40 min, men med de korte naturlige pausene man har mellom settene? Anonym poster: a65b4b755d71581533b7972ba966d2fa
Tullepia Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Styrketrening forutsetter pauser, ellers har den dårlig effekt. Har du trent 40 minutters styrke med 30-60sekunder pause mellom settene, så skriver du 40 minutter. De sekundene med pause du har er en essensiell del av styrketreningen. Det du bør tenke på for din egen samvittighets skyld og ditt eget treningsutbytte, er om du tar i hardt nok. Det er ganske bortkastet å sitte på benpressapparatet og presse førti kilo når du selv veier seksti, for eksempel... Når du trener styrke skal du varme godt opp, sørge for korrekt teknikk og løfte så du virkelig kjenner det og såvidt klarer gjennomføre økten. Er du ikke sliten, har du heller ikke jobbet skikkelig.
Gjest Daenerys Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Enig med personen over, men de fleste må trene seg opp, jeg startet på 20 kg beinpress og er på 70 kg nå f.eks. Og begge deler skal kjennes like tungt, du skal akkurat klare siste rep. Klarer du "for mange" øker du vekt
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Jada, føler at det er så tungt som jeg klarer. Men det jeg altså lurte på var hvordan man regner "tid brukt på styrketrening", om det bare er effektiv tid som teller, eller hele økta med de korte pausene. Så, takk for svar! Anonym poster: a65b4b755d71581533b7972ba966d2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå