Gå til innhold

Enkel pastarett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn elsker pasta, og det gjør jeg også. Derfor har vi pasta ganske ofte. Men det blir så enkelt å bare lage den samme sausen om og om igjen, den man liker selv, og som man deler i to midtveis i kokinga, så får ungene den simple og smakløse varianten, mens mamma putter oppi masse hvitløk og purre og ost og chili og pesto og hva som måtte komme over henne.

Hvordan lager dere pastasausen som er god og tar like lang tid som å koke selve pastaen?

Skrevet

Tomatsausen lages ved å frese hakket løk, hvitløk og chili i litt olje. Så heller jeg over en boks knuste tomater, noen spiseskjeer tomatpuré, salt, pepper, basilikum, rosmarin, laurbærblad, timian, oregano og litt sukker og lar putre så lenge jeg gidder.

Andre enkle pastasauser kan være:

* Visper sammen 4 eggeplommer med 1 dl fløte, salt, pepper og ca 75 g revet ost, og steker baconbiter mens pastaen koker. Siler av pastaen og blander med fløteblandingen og bacon og varmer raskt opp uten å koke.

* Freser løk og hvitløk i litt olje. Heller over ca 1 dl crème fraîche, et par spiseskjeer chilisaus, litt finhakket frisk chili, salt og pepper. Vender pastaen inn og serverer med kylling.

* Et par løk i biter freses mykt. Varmer opp et par dl melk og rører inn et beger eller to av kremost med ønsket smak, salt, pepper og hakkede urter. Blander sammen med pasta og løk. Serveres gjerne med pølser.

Skrevet

Jeg bruker Toro sin (tror det er det) ostesaus.... tilsetter en boks bogskinke som jeg skjærer opp i terninger....NYDELIG :-)

Skrevet

Jeg bruker for det meste fløte og ost til pastaen :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...