Gå til innhold

Fra studentliv til arbeid: ny garderobe..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke klær går dere i på jobb? Jeg er i starten av 20 årene og skal jobbe innen regnskap, vil gjerne bli tatt seriøst selv om jeg er ung.

Hva trenger jeg? Gjerne post eksempler på arbeidsantrekk som dere synes er fine.

Anonym poster: 82cd3ec013002152a8675b5f3f927d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurt om der du skal jobbe har en kleskode?:) Hvis ikke er det jo rimelig safe å gå for klassisk stil tenker jeg. Den er feminin men profesjonell:) Du vet, hvit skjorte og vest/blazer, sort dressbukse eller sort "pencil skirt" osv.

Skrevet

Skal også begynne å jobbe snart, må vel på shopping. Tror jeg skal gå for å kjøpe inn masse svarte jeans/bukser å noen fine gensere.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noen kleskode, men man skal jo fremstå som profesjonell da det er kundekontakt.

Noen eksempler på gensere du skal kjøpe? Cardigans?

Er det ok med bluser?

Og hvilke sko? Bør det være hæl på?

Anonym poster: 82cd3ec013002152a8675b5f3f927d93

Skrevet

Du sier at man skal fremstå som profesjonnelle fordi jobben innebærer kundekontakt. Første som slår meg er da at uansett hva du velger bør du velge noe du føler deg komfortabel i. Dette vil hjelpe deg med kontakten med kunden, i form av din selvtillit.

Tenk alltid på personligheten din.

Du behøver ikke å ha hæl. Skal du ha hæl bør du ihvertfall ikke overdrive høyden på disse. Også bør du se ann været og årstiden. Nå på sommeren kan du sko deg med et par flotte ballerinaer og andre flotte flate sko. På vinteren finnes det en rekke fine støvletter, ankelboots m.m(Laura Bellariva osv...)

Bluser er flott, prøv å velg en ensfarvet farge som kler hudfargen din. Stenströms har en del fine slikebluser.

Cardigans er lov, bare match det med resten! Nå vet jeg ikke hvordan forhold du har til skjorter, men en skjorte og en cardigan ser alltid bra ut.

Prøv å sett deg i kunden din sin situasjon, ville du tatt deg selv seriøs med ditt valgte antrekk? :)

NB: Dette er bare min personlige mening og det viktigste du gjør er å kle deg etter din personlighet tilpasset omgivelsene du befinner deg i, be yourself og lykke til :)

/ S

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

SKHR: Takk for mange gode tips!

Hvis noen gidder hadde det vært fint å sett noen bilder av hva dere synes er fine jobbantrekk. Jeg tenkte kanskje å kjøpe en dress, trenger jo ikke å bruke jakke og bukse/skjørt sammen hele tiden..?

ts<br /><br /> Anonym poster: 82cd3ec013002152a8675b5f3f927d93

Skrevet

SKHR: Takk for mange gode tips!

Hvis noen gidder hadde det vært fint å sett noen bilder av hva dere synes er fine jobbantrekk. Jeg tenkte kanskje å kjøpe en dress, trenger jo ikke å bruke jakke og bukse/skjørt sammen hele tiden..?

ts<br /><br /> Anonym poster: 82cd3ec013002152a8675b5f3f927d93

Hei!

Jeg jobber innen det samme. Hvis du søker på google på business casual så kan du finne masse bilder. Sånn konkret så går jeg i blazer, har feks lange blazere og kortere blazere i ulike farger, for å variere litt. En del bluser, og mørke bukser. Liker veldig godt bluser jeg da, Også går jeg aldri i joggesko eller converse på jobb.Men vil tro converse kan gå fint til et antrekk som passer til.

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...