Gå til innhold

Vielse utenfor kirken - kjole og pynt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gifte meg på en ambassade i utlandet, men står og vagler som en høne fra en fot til den andre når det gjelder klær.

Jeg er ikke personlig kristen, og vil ikke gifte meg i kirken. Likevel har jeg lyst til å pynte meg som brud.

Det finnes sikkert noen uskrevne regler som styrer hvor mye en kan pynte seg når en ikke skal i kirken også? Jeg er ikke så bevandret i dette, men har ikke lyst til å trampe i salaten heller....

Å! skulle ønske jeg følte meg trygg på å gi blaffen i andres mening....men det plager meg.

Er det "lov" å stå hvit brud utenfor kirken? Noen som har gjort det?

Kan nevne at vi skal ha med oss forlovere +1 og gjøre et selskap ut av det etter vielsen.

Anonym poster: fb7bc85124c01c804c9636919f01c1a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da broren min giftet seg på ambassaden hadde svigerinnen min en enkel hvit selskapskjole. Hun som giftet seg før de hadde en flott brudekjole. Du må velge den kjolen du har lyst på, brudekjoler er absolutt ikke forbeholdt de som gifter seg i kirken. Men kan være lurt å tenke på temperaturen da, om det er 40 grader når du skal gifte deg kan det blir litt varmt med en tykk brudekjole (antar jeg. Jeg giftet meg i 12 minus og kjolen holdt meg varm selv da jeg var ute)

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt er det lov til å pynte seg, det er deres bryllup. Vi hadde borgerlig utevielse og jeg stilte i brudekjole og min mann i sjakett.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig skal du ha på akkurat det du selv ønsker! Jeg blir provosert over at kun de som gifter seg i kirken har "rett på" å stå såkalt hvit brud, med stor flott kjole. Hvem har bestemt det? Akkurat det er rett og slett tullete, og selv om jeg er kjent med at flere faktisk mener det skal være slik, så må du bare glatt overse det :-). Selv skal jeg gifte meg borgelig - i "ordentlig" brudekjole. Naturligvis - siden det er det jeg ønsker å ha på meg :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Da kan jeg bruke den fantastiske brudekjolen jeg har funnet.

Var redd for å skille meg ut som "den eneste" som sto hvit brud utenfor kirken. Nå føler jeg meg letter :)

AnonymBruker
Skrevet

Doh: Det var et godt poeng! Men siden vi skal gifte oss her i skandinavia regner jeg med at jeg heller kan frykte regn og vindkast. Paraplyen skal med i bagasjen :fnise:

Gleder meg :)

• Liker 1
Skrevet

Doh: Det var et godt poeng! Men siden vi skal gifte oss her i skandinavia regner jeg med at jeg heller kan frykte regn og vindkast. Paraplyen skal med i bagasjen :fnise:

Gleder meg :)

Hehe, da trenger du ikke tenke på 40 varmegrader nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...