AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Jeg har en bror som har barn med ei dame som sliter en del psykisk. De gikk fra hverandre for ca halvannet år siden og de krangler hele tiden og klarer ikke komme til enighet når det gjelder ungen. Dama bruker ungen for å prøve å få tilbake broren min for hu vil ikke gi slipp på han. Jeg har alltid vært skeptisk til hennes oppdragelses metode. Hu kjefter på ungen for hver minste ting som f.eks at ungen sier "takk" og ikke "tusen takk" når han har fått en ting, eller at ungen sutter på en leke. Skal sies at ungen bare er 2 1/2år gammel. Hu er streng, men ikke bare bestemt streng, hu kjefter skikkelig på ungen. på en måte kan man si at hu snakker til ungen som om han skulle vært en hund (som hu ikke bryr seg så mye om) Jeg ser på det stakkars lille barnet at han er redd og han virker veldig innadvent. Han er en aktiv liten gutt, men moren lar han ikke være seg selv. Så kommer poenget her: idag fikk jeg vite at noen venner av denne dama har fortalt noen i min familie at hu slår ungen. Dama er/har vært innunder barnevernet tidligere, vil ikke tro hu slår ungen forran barnevernet. Det kom ikke som noe sjokk på meg. Jeg ser på hele dama at hu er typen til å gjøre noe sånt. Jeg ønsker denne lille gutten en god oppvekst og et godt liv. Vet ikke hva jeg kan gjøre for han ettersom jeg har lite kontakt med denne dama og barnet. Men kan jeg ringe og fortelle barnevernet dette selvom jeg ikke med egne øyne har sett at ungen har blitt slått? Vil det ha noe å si?<br /><br /> Anonym poster: 68d3a7b17907cc87496fb336007abf3c
ArneAnd Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Du skal selvfølgelig ringe barnevernet og fortelle det du har hørt og hva du tror, så får de avgjøre om de vil avlegge henne et besøk. Tenk på guttens beste. 3
Nerdemamma Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Jeg ville heller sent de et saklig brev. Med dato og informasjon. Usikker på om man kan sende inn en bekymringsmelding anonymt lengre, men du skal ikke se bort ifra at de gjerne vil ha en samtale med deg. Men du kan be om at det blir holdt hemmelig for familien hvem det er som har sendt inn meldingen. Det kan du kanskje ringe inn til de å spørre om. Kan skape veldig stor splid i familien om folk finner ut at du sendte inn en bekymring om de. Det er bedre å sende inn en bekymringsmelding for mye enn for lite. 2
La Guapa Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Kjære deg. Ring Barnevernet !! Der vil du treffe fine mennesker du kan snakke med. Mammaen til barnet vil ikke få vite at det er deg. Gjør noe for den lille og ta kontakt med BV i dag. Enig med de over som sier at det er mye bedre å ringe inn en bekyringsmelding enn å la være. Hvis hun er såpass hard mot en toåring i det offentlige rom er det lett å tenke at hun kanskje er enda tøffere når de to er alene! Ikke nøl med å ringe. Du sier jo selv at du mener adferden til barnet tyder på at han er redd! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Takk Om jeg ikke kan være anonym så gjør ikke det noe for meg egentlig. Jeg ønsker jo guttens beste. Han er en herlig liten gutt og fortjener ikke å vokse opp i redsel. Ringer barnevernet imorgen (for jeg kan vel ikke gjøre det nå?) TS<br /><br /> Anonym poster: 68d3a7b17907cc87496fb336007abf3c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Ringte du? Hva sa barnevernet? Kommer de til å gjøre noe med din bekymringsmelding? Anonym poster: 58bd864ce98c132b268ba2e1c831d2c3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 Ja jeg har ringt. Det spilte ingen rolle om jeg hadde sett det selv, de tok imot meldinga og skulle se på det. Så får vi se hva som skjer. <br /><br /> Anonym poster: 68d3a7b17907cc87496fb336007abf3c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå