Gå til innhold

13 årig barnevakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi, mamman og pappan skal på fest og ungene skal passes av ei på 13 år.

Vi kjenner henne egentlig ikke, men er i familie.

Hvor sent kan man bli ute?

Kan man være ute til 3 tiden også overnatter hun? På gjesterommet.

Hvor mye er vanlig å betale?

Anonym poster: 32e75a0694150c891442bf42139824c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en datter som straks er 14 og som er moden og har beina godt plantet på jorden. Hun passer sin yngre søster når; jeg går på kino, stikker innom venner, ut og spiser etc. Jeg er tilbake før hun legger seg, senest 12-01 når det ikke er skole og senest 23 når det er skole. Dette skjer dog sjeldent. Jeg drikker aldri alkohol, for selv om det er hun som er hjemme, har jeg likevel et overordnet ansvar.

Jeg ville ikke gitt et større ansvar til en under ca 16, alt avhengig av modenhet.

500 for kveld med overnatting.

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar.

Fler?

Anonym poster: 32e75a0694150c891442bf42139824c6

Skrevet

Vi har ei nabojente på 14 som sitter barnevakt av og til. Da er vi hjemme senest i 1-tiden. Ville ikke bedt henne overnatte. Vi betaler kl 75.- i timen.

Skrevet

Jeg satt barnevakt til kl 02 som tolvåring, bodde rett over gata så foreldrene sto i døra og vinket til de så at jeg kom meg inn døra hjemme. Jeg hadde også alltid mamma som kunne komme over og hjelpe hvis det var noe.

Gjest Violetta
Skrevet

Flere gode svar her, vil bare føye til at du er ansvarlig for at hun kommer seg trygt hjem hvis hun skal hjem midt på natten.

Skrevet

Kjenner meg seriøst som et fruntimmer men for meg er ikke en 13åring på langt nær voksen nok til å ha ansvar for barn på nattestid.

Skrevet

Hvor gammel mener dere at barnevakten bør være for å kunne sitte barnevakt til kl 3? Skjønner jo at det kommer an på hver enkelt, men som en tommelfingerregel? 15? 16?

Skrevet

Jeg tror ikke man kan sette en magisk grense ved 13, 14, 15 eller hva det nå enn er, det kommer jo litt an på hvor voksen ungdommen er og andre relevante faktorer.

Tantebarnet vårt er 13, bor rett ved siden av oss og jeg ville overhodet ikke ha vært bekymret for å la henne passe datteren vår noen timer på kveldstid. Søsteren min nærmer seg 19, men jeg ville ha vært mer bekymret for å la henne passe datteren vår grunnet hun er den hun er.

Så lenge man som foreldre ikke går ut og drikker seg sanseløst full og mister totalt vett og samling men erkjenner, som Silfen nevner, at man har det overordnede ansvaret selv, så ser jeg ikke noe galt i å la en 13-åring passe et barn som sover.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har passet barn i mange mange år.jeg var rundt 13-14 år da jeg begynte å passe barn alene på natta. men jeg hadde allerede innen da mye erfaring med barn.har øvd meg mye,pleide å være sammen med onkel når han var alene med 3 små barn (tante var på jobb) det at jeg har så og si vokst opp med det å passe på barn fra mindre oppgaver til større og større gjorde at jeg var trygg på hva jeg skulle gjøre . pluss jeg hadde gått på første hjelpskurs .(det er faktisk en fordel om ulykken skulle komme.)

når det gjelder pris har jeg aldri vært inn kun for pengene for jeg koser meg,så jeg tar litt mer etter giver evne, og har hatt forskjellige ordninger etter hva som passer.

skal jeg være der utover kvelden greit med noe å drikke og spise.

noen gir 200 kr pr natt. noen 500.dette er da snakk om 1 barn:)

en dame hadde vi ordningen 150 kr når jeg hadde vært med sønnen i 5 timer.

Anonym poster: c2779bd24f0bafa747575108e4120bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...