QueenK Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Arrrrgh kjenner jeg blir så frustrert og forvirra! Jeg sjønner ikke helt når jeg har evnt EL eller noe av min syklus akuratt nå... Det har seg slik at jeg tatt p-sprøyte som prevangsjon i ca 3 år, og på disse tre årene hadde jeg ikke noen mens, kun noen dagers blødning sommeren 2010... Og da jeg tok den siste p-sprøyta mai 2011, så tok det over 6mnd før mens kom igjen(da men litt hjelp fra 1brett p-piller). Jeg har alltid hatt store menssmerter helt siden første gang, og jeg har også alltid kunnet merket så å si på minuttet at TR kom, men nå de siste gangene har jeg ingen smerter overhodet, bare masse sånn innebygde kviser? Jeg har egentlig aldri hatt ei problem med kviser, bare sånn av og til osv, og som regel alltid noen under mens men de siste gangene med TR har det vært mer enn tidligere. Jeg har ikke notert meg ned de første mnd jeg hadde mens(oktober,nov,des,jan) men det var sånn noenlunde på samme tidspunkt med mens-mens-smerter) slik ser min "syklus" ut nå: (håper dere sjønner oppsettet her) 5 dgr i Februar: 23 4 dgr i Mars: 26 (mens-smerter) 4 dgr i April: 30 (mens smerter) 5/6 dgr i Mai: 26 3 drg i Mai: 19 (bare blødning eller? 3 siste dagene i mai) 5 dgr i Juni: 13 4 dgr i Juni: 11 - kviser (siste 3dgr i mnd) 4 dgr i Juli: ? Og i dag fikk jeg blødning igjen? Ikke mye, bare litt fra morgning til nå... ? Jeg har WomanLog hvor jeg har notert ned dette, å jeg har tatt el test de dagene(og mange andre) hvor womanlog mener jeg har EL men ikke noen positiv test enda:( Og jeg gikk idag til innkjøpt av CB sin el-test og tok en idag siden ifølge womanlog skulle min el vært idag/imorgen men så fikk jeg blødning idag(luft i magen,litt rar i formen men ikke noe pms-vondt liksom) og testen viste også i dag negativ... ingen el... Det jeg egentlig lurer på... Er det noen som forstår seg på dette? Jeg vil så gjerne at det skal klaffe snart, har prøvd i noen mnd nå...Jeg har prøvd å forstå meg på dette, men tallene/datoene bare roter det til for meg... Sjønner dere noe, eller har dere noe å behjelpe meg med? Jeg hadde vært evig takknemlig om noen kloke KG kvinner gjerne kan ta en titt på dette å hjelpe meg til å forstå? Vi har forøvig annehver dag/hver dagså det skal ikke stå på det:) *venter i spenning på litt forståelig tilbakemeldinger, me want a baby* Edit: litt skrivefeil å sånt siden det er litt vanskelig med denne lille sjermen* Endret 24. juli 2012 av Solskinnstrålen
QueenK Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2012 Hmm.. Ok, hva sjønnte du ikke? Tallene som er markert er hvor mange dager det er mellom mens liksom: 23, 26, 30, 26, 19, 13...(?) Jeg har notert ned dagene og mnd for noen mnd har jeg hatt 2 ganger men jeg tror det var bare litt blødning og ikke mens 2 ganger i mnd liksom... Sjønner du nå?
zanna Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Nå tar det vel litt tid før kroppen får stilt seg inn riktig etter bruk av prevensjon. Kanskje eggløsningen ikke har kommet igang ennå? Og så er det ikke noe unormalt at det tar 1 års tid før det blir noe resultat selv når man ikke har brukt prevensjon. Sykluser kan også endre seg, selv om den var regelmessig før betyr ikke det at den alltid vil være det. Endret 24. juli 2012 av zanna
QueenK Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2012 Hei og takk for svar:) Vet egentlig ikke hvorfor jeg laga tråden, det finnes alerede tonnevis av dem å som sakt så er det vel egentlig bare til å ta tiden til hjelp... :S Det samme tenker jeg,og d samme sa legen min... Men jeg bare blir så forvirra om hvilke dager det er mest sannsynlig at jeg har el liksom... Og hvor mange dager er syklusen min? Men som du sier så er det nok bare til å prøve å vente, og så klart kose seg masse i prøvetiden:) <3 Tusen takk igjen for svar:)
Silfen Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 P-sprøyter er kjent for å fucke med syklusen. LENGE. Det er ikke sikkert du har EL i det hele tatt ennå. Du må nesten bare teste daglig og se om den kommer under en syklus. Ellers ville jeg ventet minst et år og deretter oppsøkt lege om ikke ting stabiliserer seg.
QueenK Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2012 Sant så sant.... Det har alerede gått over ett år, og om det ikke hender noe før slutten av august skal jeg til legen igjen å gjerne da begynne på medisiner for å prøve å hjelpe til å få el... Håper det lykkes da:)
Gjest airam90 Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Hjelper det å ta sukkerpillene for å få gang på mensen igjen etter p-pilleslutt? Får man da en eggeløsning etterpå?
Sulosi Skrevet 25. juli 2012 #9 Skrevet 25. juli 2012 Sukkerpillene kan jeg ikke tro hjelper. Ts, på riksen sa de at jeg skulle ha el på dag nr ti etter mens for det hadde alle kvinner uansett syklus...jeg testa og testa og hadde ikke el før ca dag 20 (varierte med ett par dager) da min syklus var lengre enn normalen. Kjøp et berg med tester og test hver dag, får du ikke utslag på noen går du til legen og får hjelp der
QueenK Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 25. juli 2012 Når TR er ferdig for denne gang skal det teste hver eneste dag frem til el:p Så håper jeg det skjer noe her snart:) Takk for alle svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå