sajk Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Huff ja hvor skal jeg begynne?... Jeg ble mamma for 4 mnd siden og oldemor (på bf's side) har veldig, veldig lyst til å passe barnet vårt. Men det er ikke aktuelt! (jeg og bf er enige i dette)For hun er alkoholiker (inrømmer det ikke). Hun blir sørpe full av en øl. Og i det siste har hun bare blitt værre og værre. Det er skjelden vi ser henne når hun ikke er påvirket. Jeg er glad for at barnet mitt ikke er stort nok til å huske det. Oldemor er en sta person med mange sterke meninger. Og gjør akuratt som hun vil hele tiden! Feks: barnet ligger å sover når de kommer på besøk (en kort tur innom) Oldemor: å såååå søt! jeg må bare vekke h*n. Jeg: Nei, hun har nettopp sovnet og skal få sove nå!. Oldemor: titteii!! hei lille venn *dulte til*, Oii se hun våkner jooo Oldemor snakker om hvor mye hun skal passe barnet. Og om hvor mye de skal være sammen osv. Jeg fullammer, så dette har gitt meg litt tid. (hun kan jo ikke passe barnet da) Men hun skal jo aldri få passe barnet. Og jeg vet ikke hvordan vi skal fortelle henne det. Hvordan sier man det på en pen måte? Du kan ikke passe barnet så lenge du drikker? Dette har foresten pågått lenge. For faren til bf hadde samme problemet. Han sa at hun ikke fikk passe bf så lenge hun drakk. Hun sa jo at hun ikke skulle drikke, men gjorde det likevel. Jeg vil heller ikke at hun skal komme på besøk når hun er full. Ah vet bare ikke hvordan jeg skal få sakt det! Og jeg må si det snart for hun snakker jo hele tiden om hvor bra det blir når hun får passe. Jeg syns jo synd på henne for når hun (sjeldent) ikke har drukket er hun veldig hyggelig!
LukaFrost Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Hvis hun blir sørpe full av en øl har hun nok allerede en god del innabords. Dere må bare sette foten ned og si det til henne i klartekst at hun ikke får passe oldebarnet. 2
Gjest pysepusen Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Her må dere bare sette foten ned og si klart og tydelig at hun ikke kommer til å få passe barnet. Helst din mann da siden det er hans bestemor. Og er hun full når hun kommer på besøk, kjør henne hjem igjen. Si at hun ikke er velkommen når hun er full, men at hun hjertelig velkommen når hun er edru. 1
Gjest annemor30 Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Må du spørre her på KG for å finne ut av hun ikke evner å passe barnet ditt??? 2
lillevill Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Det kan være at det bare er "pjatt" at hun vil passe? Noe hun sier fordi det er forventet av henne, på en måte? Jeg synes at om hun at det opp med dere på en skikkelig måte når hun er edru, så kan dere si at så klart kan hun passe, men at dere ikke ønsker at hun skal være noe påvirket av alkohol. Nekter hun for at hun drikker da? Er det sånn at det er tabu, på en måte ?
lillevill Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Må du spørre her på KG for å finne ut av hun ikke evner å passe barnet ditt??? Nei, vet du hva. TS ønsker noen forslag på hvordan hun skal få sagt det og vårt syn på saken. Du får lese inlegget hennes igjen. 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Må du spørre her på KG for å finne ut av hun ikke evner å passe barnet ditt??? Hun spurte hvordan hun skulle si at oldemor ikke får passe barnet, ikke om oldemor burde få passe barnet... Anonym poster: 6b711ba3d0f8e783079d3a66abc54140 1
Gjest chiki Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Faren til samboeren min er alkoholiker og røyker. Samboer har sagt ifra at vi kan komme på besøk(han kjører ikke bil, og bor 7 timer unna), men at vi reiser hjem om han ikke "oppfører" seg. Vi vet at han drikker når vi er der, men han har aldri drukket foran jenta vår! Han kan ta seg en øl eller 2 om kvelden eller når jenta vår sover, men ellers går han en annen plass om han må drikke. Han har heller aldri vært synlig beruset forann jenta vår. Han er en superstolt besten, viser bilder til alle og vil vise henne frem når vi er der, så da holder han seg i skinnet. Han får heller aldri ta henne med noen plass alene eller kjøre båt med henne, men han får ta henne med utenfor huset og sann aleine:) Han har til og med sluttet å røyke inne så lenge vi er på besøk, av egen fri vilje:) Så det beste er å være ærlig og si til henne hva som blir forventet. JEg hadde aldri sendt barnet mitt alene til noen jeg vet drikker, ikke om de engang lovde å ikke gjøre det den stunden barnet var der Endret 24. juli 2012 av chiki
sajk Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Hvis hun blir sørpe full av en øl har hun nok allerede en god del innabords. Dere må bare sette foten ned og si det til henne i klartekst at hun ikke får passe oldebarnet. Poenget var vel at hun blir veldig for full av nesten ingen ting ; ) Ja det vet jeg, men hva jeg skal si er mest problemet. Jeg burde skrevet bedre i hovedinlegget : ) takk for svar. Her må dere bare sette foten ned og si klart og tydelig at hun ikke kommer til å få passe barnet. Helst din mann da siden det er hans bestemor. Og er hun full når hun kommer på besøk, kjør henne hjem igjen. Si at hun ikke er velkommen når hun er full, men at hun hjertelig velkommen når hun er edru. Dette skal vi begynne å gjøre! Det var smart. Må du spørre her på KG for å finne ut av hun ikke evner å passe barnet ditt??? Du bør nok lese innlegget igjen. Det står nemlig at det ikke er aktuelt at hun skal passe barnet fordi hun er alkoholiker! Det kan være at det bare er "pjatt" at hun vil passe? Noe hun sier fordi det er forventet av henne, på en måte? Jeg synes at om hun at det opp med dere på en skikkelig måte når hun er edru, så kan dere si at så klart kan hun passe, men at dere ikke ønsker at hun skal være noe påvirket av alkohol. Nekter hun for at hun drikker da? Er det sånn at det er tabu, på en måte ? Det er nok ikke pjatt. Hun passer faktisk andre barn i familen på bf's side : O Jeg tenkte også å si til henne når hun er edru, men det er veldig sjelden hun er det nå. Og vi har tatt mer og mer avstand fra henne. Men vi må jo få sakt hvorfor siden hun tydlig ikke skjønner det. Ingen har sakt til henne at hun er alkoholiker. Og hun nekter ikke for at hun drikker. Men hun mener selv at hun ikke har noe problem. Det er tydelig. Hun drikker forann alle. Skal bare ha en øl eller et glass vin. Så sier Oldefar i fra forsiktig at nå er det nok. Men neida, jeg skal jo bare ha en. Faren til samboeren min er alkoholiker og røyker. Samboer har sagt ifra at vi kan komme på besøk(han kjører ikke bil, og bor 7 timer unna), men at vi reiser hjem om han ikke "oppfører" seg. Vi vet at han drikker når vi er der, men han har aldri drukket foran jenta vår! Han kan ta seg en øl eller 2 om kvelden eller når jenta vår sover, men ellers går han en annen plass om han må drikke. Han har heller aldri vært synlig beruset forann jenta vår. Han er en superstolt besten, viser bilder til alle og vil vise henne frem når vi er der, så da holder han seg i skinnet. Han får heller aldri ta henne med noen plass alene eller kjøre båt med henne, men han får ta henne med utenfor huset og sann aleine:) Han har til og med sluttet å røyke inne så lenge vi er på besøk, av egen fri vilje:) Så det beste er å være ærlig og si til henne hva som blir forventet. JEg hadde aldri sendt barnet mitt alene til noen jeg vet drikker, ikke om de engang lovde å ikke gjøre det den stunden barnet var der Så fint at det går så bra for dere. Håper vi også kan få det sånn! SÅ flink han er! min pappa var også sånn forann meg før han døde. Han klarte nesten å slutte helt : ) Men oldemor er synelig beruset foann alle. Både barn og voksne. Og vi har kommet innom en tur når vi har vært i nærheten og da har hun sjangla rundt, selv om hun passet barn! Og hun får selvfølgelig ikke være alene med barnet. Og i alle fall ikke passe henne selv om hun sier at hun ikke skal drikke. For hun er ikke til å stole på!. Endret 24. juli 2012 av sajk
lillevill Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Vet du hva, ser at den er vanskelig altså... :/ Kansje dere kan bare gjøre det sånn at dere inviterer henne over litt ekstra? eller drar å besøker henne oftere og sånn, slik at hun føler at hun får sett barnet mer. Du kan jo gjøre der klart at du misliker drikkingen, da legger hun nok sammen to og to. Endret 24. juli 2012 av lillevill
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #11 Skrevet 24. juli 2012 Hvor gammel er oldemor da? Jeg er tyve og mine fire oldemødre var alle sammen født i begynnelsen av 1870-årene. Anonym poster: eec2494bec3d060660cf8e0088508b89 2
sajk Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2012 Oldemor ble nettopp 60 ! så hun er veldig ung!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 Norges yngste oldemor def. Anonym poster: eec2494bec3d060660cf8e0088508b89 1
Gjest pysepusen Skrevet 24. juli 2012 #14 Skrevet 24. juli 2012 Norges yngste oldemor def. Anonym poster: eec2494bec3d060660cf8e0088508b89 Om det er babyens oldemor så er vel ikke det så uvanlig? Oldemødrene til min lille er i hvert fall rett over 60
sajk Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #15 Skrevet 24. juli 2012 Vet du hva, ser at den er vanskelig altså... :/ Kansje dere kan bare gjøre det sånn at dere inviterer henne over litt ekstra? eller drar å besøker henne oftere og sånn, slik at hun føler at hun får sett barnet mer. Du kan jo gjøre der klart at du misliker drikkingen, da legger hun nok sammen to og to. Ja det kan vi jo gjöre, hvis hun respekterer at hun ikke får väre påvirket sammen med barnet.
sajk Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #16 Skrevet 24. juli 2012 Om det er babyens oldemor så er vel ikke det så uvanlig? Oldemødrene til min lille er i hvert fall rett over 60 Det er barnet oldemor ja :-) alle i familien til bf har fått barn tidlig :-)
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #17 Skrevet 24. juli 2012 Det er barnet oldemor ja :-) alle i familien til bf har fått barn tidlig :-) Er det en sånn Unge Mødre-familie dette, eller? Anonym poster: 0f67182f6fa0630a755949d3b910ee5a 2
Gjest _Blomsten_ Skrevet 24. juli 2012 #18 Skrevet 24. juli 2012 Faren til samboeren min er alkoholiker og røyker. Samboer har sagt ifra at vi kan komme på besøk(han kjører ikke bil, og bor 7 timer unna), men at vi reiser hjem om han ikke "oppfører" seg. Vi vet at han drikker når vi er der, men han har aldri drukket foran jenta vår! Han kan ta seg en øl eller 2 om kvelden eller når jenta vår sover, men ellers går han en annen plass om han må drikke. Han har heller aldri vært synlig beruset forann jenta vår. Han er en superstolt besten, viser bilder til alle og vil vise henne frem når vi er der, så da holder han seg i skinnet. Han får heller aldri ta henne med noen plass alene eller kjøre båt med henne, men han får ta henne med utenfor huset og sann aleine:) Han har til og med sluttet å røyke inne så lenge vi er på besøk, av egen fri vilje:) Så det beste er å være ærlig og si til henne hva som blir forventet. JEg hadde aldri sendt barnet mitt alene til noen jeg vet drikker, ikke om de engang lovde å ikke gjøre det den stunden barnet var der Hva er poenget med at han går i et annet rom for å drikke når han kommer tilbake etterpå? Poenget er vel at han ikke skal være full foran barnet, ikke at barnet tar skade av å se en ølflaske. TS hvordan kan hun passe andre barn i familien mens hun sjangler rundt? Regner med dere sa i fra til foreldrene. 1
Muscae Skrevet 24. juli 2012 #19 Skrevet 24. juli 2012 Jo, ja, det er jo egentlig det. Men det er flere familier (jeg vet om flere) der hver generasjon med døtre har fått barn i alderen 19-21 år. Da vil man ende opp med en tippoldemor på 60-70 år. Men at en jente på 20 år har oldeforeldre født på 1870-tallet er mer uvanlig, vil jeg påstå...
lillevill Skrevet 24. juli 2012 #20 Skrevet 24. juli 2012 Det er vel ganske uvanlig å bli tippoldemor i en alder av 60? Anonym poster: 0f67182f6fa0630a755949d3b910ee5a Hvorfor er det egentlig relevant? Jeg tror ikke TS lyver om dette akkurat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå