miaw Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Jeg og typen vurderer å bestille oss tur til Santorini. Noen som har vært der, og vil fortelle litt om hvordan det var? Er det bra bademuligheter? Og hvordan tempraturen er der nede? Tenker spesielt i starten/midten av september..
Guybrush Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Santorini er jo en samling klippeøyer hvor bebyggelsen er på "toppen". Dette medfører at det ikke er noen typiske strender av den typen man forbinder med Hellas og Kreta kan du si. Du finner noen få av denne typen: Det jeg la merke til etter å ha dratt fra Kreta var at det var stille. Ingen sirisser og trafikken var jo mer eller mindre ikke eksisterende. Øyas bebyggelse er jo den mest fotograferte og oftest benyttede på postkort og annet når Hellas skal selges som turistmål med sine hvitkalkede bygninger med blå tak. Jeg likte hotellene som hadde rom inne i fjellet, hvis du liker slikt. Temperaturen i september ligger i snitt på rundt 25 grader. samme som i månedsskiftet mai/juni.
Azila Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Utsikten er slående vakker og minneverdig, så det er definitivt et sted du bør dra til om du liker det estetiske. Personlig ville jeg ikke valgt Santorini som sted om jeg ønsket strandferie, da ville jeg bodd på f.eks. Paros eller Naxos og heller tatt en dagstur til Santorini med båt (du kunne jo vurdert å overnatte i Santorini en natt). 1
miaw Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2012 hmmm, ok. Hører ofte at det er så fint der, og at solnedgangen skal være så vakker fra øya. Men vil jo gjerne bade masse, så er litt bekymret for at det ikke skal være mulighet for å bade..
Gjest Solise Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Var der på sommeren for noen få år siden. Har kun gode minner. Stranda vi pleide å være på minnet veldig lite om den som det er bilde av over. Det var svarte og hvite, helt fine steiner over hele stranda, var ei lang strand vi pleide å dra til. Det var utrolig fint å bade der også. Koselig by, og perfekt om dere ønsker en rolig par-tur
miaw Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2012 Utsikten er slående vakker og minneverdig, så det er definitivt et sted du bør dra til om du liker det estetiske. Personlig ville jeg ikke valgt Santorini som sted om jeg ønsket strandferie, da ville jeg bodd på f.eks. Paros eller Naxos og heller tatt en dagstur til Santorini med båt (du kunne jo vurdert å overnatte i Santorini en natt). Det er jo en ide Azila. Kunne jo bodd litt på santorini og litt på en øy hvor det er gode bademuligheter.. Jeg er glad i å bade Hotell med rom i fjellene hørtes kult ut, det må jeg undersøke!
Gjest avocadoen Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Min far og stemor var der i fjor, og de sier det var helt fantastisk! Veldig trange veier og sånn, men utrolig fint, og mye å se!
Gjest Solise Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Om du vil dra til en annen gresk øy så anbefaler jeg paros og rhodos på det sterkeste Gode bademuligheter, mye å se, trange koselige og greske gater etc. Og kanskje da spesielt Paros
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2012 #9 Skrevet 26. juli 2012 Det er lenge siden jeg var på Santorini, men jeg kan da ikke huske annet enn at jeg badet som bare det. De har jo sjø der også. Ellers var det veldig rolig og deilig der, verken det ekstreme utelivet du finner noen steder, men heller ikke det ekstreme barnefamilielivet. Det er vel fordi øya har rykte på seg for å være en romantisk øy som anbefales for par. Anonym poster: ac592e8b81bc714754a385965fd2580f
Chenet Skrevet 27. juli 2012 #10 Skrevet 27. juli 2012 Kamari har en fin badestrand - Santorini er en nydelig øy og jeg drar gjerne tilbake dit
Kokos Skrevet 28. juli 2012 #11 Skrevet 28. juli 2012 Hmm, Guybrush, hvor på Santorini var du? Alle strendene ser ikke slik ut. Som RubyA sier så har Kamari fin badestrand, og det har også Perissa hvor vi bodde da vi var der i fjor. Trivdes kjempegodt der! Flott strand, deilig å bade, behagelig stemning, nydelig mat. Leide ATV og kjørte rundt på øya, var på fjelltur (fra Perissa og over til Kamari). Anbefaler Santorini på det varmeste, vi hadde det kjempefint på kjærestetur der.
Gjest puffy Skrevet 28. juli 2012 #12 Skrevet 28. juli 2012 Helt fantastisk sted! Kjempefint, hyggelig mennesker, god mat, stille og rett og veldig avslappende Anbefaler det veldig!
FantasDick Skrevet 28. juli 2012 #13 Skrevet 28. juli 2012 Jeg og kjæresten hadde en barnefri uke i Santorini i begynnelsen av juni. Anbefales på det varmeste! Vi var så fornøyde at vi vurderer å dra tilbake, og ingen av oss har tenkt det tidligere.. Som nevnt; Kamari og Perissa har flotte badestrender, selv om det er en del lavastein utover i sjøen. Fint å snorkle/bade eller bare sole seg. Solnedgangen er nydelig, vi så den fra litt utenfor Akrotiri. Tenkte opprinnelig å se den fra Oia, men det kom litt for mange turister for vår smak etterhvert som det ble kveld. Hadde også to dager i Fira, nydelig by med litt av hvert å se på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå