Charlie28 Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Hei! Jeg skal starte egen bedrift til våren, og prøver å komme på et fengende firmanavn. Jeg er snart utdannet ernæringsfysiolog, så det er rådgiving, kurs, veiledning m.m jeg skal tilby. Synes det er såååå vanskelig å komme på noe fengende... Noen av dere som kan hjelpe meg??
Kytro Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Skal det være enkeltforetak eller AS, ANS, DA? Ved enkeltmannsforetak mener jeg det er krav til at du har ditt etternavn med i firmanavnet for at det skal bli godkjent.
Portvinpiken Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Skal det være enkeltforetak eller AS, ANS, DA? Ved enkeltmannsforetak mener jeg det er krav til at du har ditt etternavn med i firmanavnet for at det skal bli godkjent. Du må ha med etternavnet ja, men det behøver ikke være med i "daglig bruk". Det holder at det står registrert som f.eks. Fiolen Blomster + etternavn, og så bruker man kun Fiolen Blomster.
Charlie28 Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2012 ja det blir et enkeltmannsforetak.. er noe jeg vil ha som ekstra jobb i tillegg til vanlig leste også at du måtte ha med etternavn, men at man ikke måtte bruke dette i "daglig bruk".
hermoine Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 (endret) Hm kommer ikke på noe da jeg ikke har peiling på noe innen det området ditt. Men jeg huker før i tiden da jeg elsket å lage hjemmesider, så tok jeg en bok, bladde opp på en tilfeldig side, og putta fingeren en tilfeldig plass på siden, og så om ordet jeg traff kunne brukes. Hehe Eller så fikk jeg noen ideer ut av det ordet. Noen ganger måtte jeg gjøre det flere ganger da, om jeg fant et ord som ikke passet i det hele tatt! Men det hjelper å bare gjøre sånne rare ting for å få i gang kreativiteten. Ta to ord som har noe med det du driver med å gjøre, og sett det sammen, fjerne noen av bokstavene så det blir mer et fantasiord. Eller begynn med ett ord, og skriv en liste med ord som forbindes med det du driver med, og ta en av de fks... Endret 26. juli 2012 av hermoine
Gjest Pet Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 (endret) Kostrådet Rett i kroppen BraMat BraKost MatVeien Kostelig MatMora/en MMM - Mat med mening KostKonsulenten MatMentoren SpiseSunt Kult for Kroppen SpiseSunt Rette Råd Endret 26. juli 2012 av Pet 2
Gjest Pet Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Hallo, ts! Jeg har ikke fått fred i hele dag, har kommet med det ene forslaget etter det andre - har du sett forslagene mine, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå