Gå til innhold

Gravere ring før eller etter bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det under tre uker igjen til bryllupet! Ringene er på plass, men jeg og forloveden er litt uenige om hvorvidt vi skal gravere dem før eller etter bryllupet. Jeg vil gjerne gjøre det før, mens han mener det er så mye annet å tenke på at vi like godt kan gjøre det etter bryllupet. Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte opp igjen forlovelsesringene som gifteringer, og vi leverte de til gravering og pussing før bryllupet, slik at de ble "som nye" til bryllupet. Hvis det er under tre uker til spørs det om det blir litt lite tid siden det er sesong nå. Vi giftet oss "utenfor sesongen" og vi fikk avslag fra flere gullsmeder pga kort tid da vi prøvde å levere de 2-3 uker før bryllupet...

Anonym poster: ca147c71302956a1a3da4068ff385691

Skrevet

Takk for svar :-) Da vi hentet ringene i butikken, fikk jeg inntrykk av at vi bare kunne komme med ringene like før bryllupet og at de kunne ta det mer eller mindre på dagen. Men det kan hende det begynner å bli i seneste laget ja... Da er i så fall det problemet løst ;-)

Skrevet

Vi fikk ringene gravert når vi bestilte dem.

Gjest Tekola
Skrevet

Vi fikk våre ringer gravert før bryllupet, fordi vi ønsket å ha dem på fast fra da av. Dere kan jo høre, men det er fullt mulig at det blir litt knapt med tid. Men det varierer jo fra sted til sted!

Skrevet

Godt poeng at det ikke er så hyggelig å ta av ringene for å få dem gravert etter bryllupet. Jeg snakket med gullsmeden, og det var ikke noe problem å få det gjort i løpet av de nærmeste dagene. Så da er spørsmålet hva vi skal skrive i ringene! Vi tenkte på "Størst av alt er kjærligheten", men siden ringen min er ganske liten, er jeg redd det ikke blir plass. Har lyst til å være kreativ, men har så mye annet å tenke på akkurat nå ;-) Kanskje bare gå for den klassiske "Din x, dato"... Noen gode forslag?

Skrevet

Vi har vert gift i snart to år, og fortsatt ikke gravert ringene :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...