:-) anna Skrevet 13. februar 2004 #1 Skrevet 13. februar 2004 Sjokolademousse til fire 250 gr god mørk sjokolade, hakket 3 egg 60 gram sukker 2 1/2 dl kremfløte 1) smelt sjokoladen (vannbad eller mikro... om i mikro... rør OFTE) 2) Visp egg og sukker til tykk blanding Rær inn den smeltede sjokoladen 3) Pisk krem og rør den forsiktig inn i eggedosis-sjokoladen Fordel i skål(er) og la stå i kjøleskap i et par timer. Pynt med frisk frukt eller noe annet godt... sølvkuler er lekkert.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 14. februar 2004 #2 Skrevet 14. februar 2004 Mmmmm, den sågod ut, tenker jeg prøver den neste gang. Hvorfor hakker du sjokoladen når den allikevel skal smeltes? Er for at det skal gå fortere?
:-) anna Skrevet 14. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2004 Ja.. rett og slett. Er nemlig ikke en veldig tålmodig sjel
Gjest Embla s Skrevet 14. februar 2004 #4 Skrevet 14. februar 2004 *noterer* Og: Denne kan absolutt anbefales, har nemlig smakt den jeg
starie Skrevet 14. februar 2004 #5 Skrevet 14. februar 2004 *noterer* Og: Denne kan absolutt anbefales, har nemlig smakt den jeg Jeg også :D Hvilken sjokolade brukte du :-)anna?
:-) anna Skrevet 14. februar 2004 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2004 Jeg brukte vanlig Dronning-sjokolade... men annen mørk sjokolade kan også brukes. Har laget med sånn her 70% kakao-sjokolade en gang... tror det ble godt det også... Men hvor ille kan det egenlig bli da... smelta sjokolade, eggedosis og krem... (nam + nam + nam)
Gjest Embla s Skrevet 14. februar 2004 #7 Skrevet 14. februar 2004 Men hvor ille kan det egenlig bli da... smelta sjokolade' date=' eggedosis og krem... (nam + nam + nam)[/quote'] Nei, med så gode råvarer er det jo nærmest idiotsikkert Hm, lurer på om jeg kan finne på en god grunn til å lage meg dette i kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå