Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med en venninne om dette for litt siden. Hun mente at det var vanlig og kun vaske med shampo en gang for hver gang man vasker håret. Jeg har alltid brukt shampo to ganger for hver vask. Lurer bare på hva som er "vanlig"?

... og er det egentlig nødvendig? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sier en andre sier to, jeg sier prøv deg frem og finn det som passer for deg og ditt hår :tommelopp:

Bruker du mye styling, hvor ofte vasker du det, langt eller kort, fett, sls-fri shampo, renseshampo osv osv, alt slik og enda mer til spiller en rolle for hvordan håret ditt blir og hvordan det bør vaskes, så ja, prøv deg frem.

(Selv vasker jeg to ganger, har bob som trenger mye styling, så da er det viktig at jeg får alt ut for at det ikke skal bli build-ups i håret. Vasker en gang for å løse opp mest mulig av stylingen, da skummer det gjerne dårlig, og så vasker jeg igjennom enda en gang for å faktisk få alt ut av håret, da skummer det godt.)

• Liker 1
Skrevet

Når jeg brukte shampo så vasket jeg det bare en gang fordi det sliter en del på håret. Mamma vasket det to ganger og jeg rådet henne til å vaske det en gang i stedet. Etter det fikk hun sterkere hår og hun takket meg for rådet.

Men nå bruker ingen av oss shampo. :P Det kommer jo an på hva du selv liker og føler deg best med, men sls-shampo sliter på håret bare så du er obs på det.

Skrevet (endret)

Når jeg brukte shampo så vasket jeg det bare en gang fordi det sliter en del på håret. Mamma vasket det to ganger og jeg rådet henne til å vaske det en gang i stedet. Etter det fikk hun sterkere hår og hun takket meg for rådet.

Men nå bruker ingen av oss shampo. :P Det kommer jo an på hva du selv liker og føler deg best med, men sls-shampo sliter på håret bare så du er obs på det.

Nå ble jeg nysgjerrig! Ingen shampo?

Bruker ingen produkter i håret annet enn hvis jeg retter det ut (ca 5 ganger i mnd.) Kanskje jeg skal begynne å vaske det én gang.

Endret av Sofie_22
Skrevet

Pleier bare å vaske det en gang med shampoo. Men så hender det av og til at jeg har brukt ekstra klissete hårspray og andre ting, og da føler jeg at jeg må vaske det i to omganger for at det skal bli skikkelig rent. :)

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig! Ingen shampo?

Bruker ingen produkter i håret annet enn hvis jeg retter det ut (ca 5 ganger i mnd.) Kanskje jeg skal begynne å vaske det en gang.

Ja, jeg bruker balsammetoden. :)

Gjest Starlit
Skrevet

På frisørlinjen vasket vi alltid kundene to ganger :)

Da bruker man heller ikke for mye sjampo.

I første runde fokuserer vi på hodebunnen, og i den neste blir håret tatt for å få ut smuss, fett og talgrester..

Personlig sjamponerer jeg håret to ganger, da det ikke skummer første gangen. For håret mitt er ofte full av oljer (fettete).

Er uansett behovsbasert dette :)

• Liker 1
Skrevet
:klo: Det har aldri falt meg inn en gang at noen vasker det to ganger...
Gjest Starlit
Skrevet (endret)

:klo: Det har aldri falt meg inn en gang at noen vasker det to ganger...

Legg merke til hvordan frisøren din vasker håret ditt neste gang :)

De vasker vertfall mitt bestandig 2 ganger, med ulike sjampoer.

Endret av Starlit
Gjest Pheel
Skrevet

Bruker shampoo kun en gang, og bare i hodebunnen. Så klemmer jeg ut så mye vann som mulig, og bruker MYE balsam som jeg lar sitte i en stund i hele håret før jeg skyller ut i kaldt vann.

Har veldig langt hår, og det som fungerer best for meg.

Gjest Elfrida
Skrevet

To ganger sjampo, så kur, så balsam. Langt hår, vasker håret ca hver femte dag.

Skrevet

Bruket to runder for, andre gangen skummer det ordentlig og fordeler det lettere. Hvis det ikke er lenge siden sist hårvask kan det holde med en runde, vasker det vanligvis annen-/tredjehver dag.

Skrevet

Frisøren min tar bare en runde med sjampo. Jeg tar to omganger hvis jeg er et sted med hardt vann og sliter med å få ut salt etter bading, ellers klarer det seg fint med en. Jeg har tørt hår, ganske normal hodebunn, ikke langt hår og vasker håret hver eller annenhver dag. Jeg har vært rundt en uke på telttur uten hårvask, uten å trenge to runder sjampo etterpå.

Gjest Armule
Skrevet

Vanligvis holder det med én gang for meg. To ganger hvis jeg bruker stylingprodukter, men det bruker jeg nesten aldri (kun ved spesielle anledninger).

At det skummer er ikke nødvendigvis bra. Det betyr bare at produktet mest sannsynlig inneholder stoffet SLS, som ved vedvarende bruk kan virke irriterende på hodebunnen og skape problemer.

• Liker 1
Skrevet

På frisørlinja lærte vi at håret skal vaskes to ganger =)

Skrevet

Jeg bruker shampo to ganger, og da bruker jeg lite første gangen, og litt mer andre gangen.

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Bruker som regel bare shampoo en gang, men dersom det er behov tar jeg to runder. Det kommer jo an på hvor skittent håret er.

Skrevet

Legg merke til hvordan frisøren din vasker håret ditt neste gang :)

De vasker vertfall mitt bestandig 2 ganger, med ulike sjampoer.

Tror ikke de vasker det 2 ganger. De skyller hvertfall bare 2 ganger; en etter shampoo og en etter balsam.

Har bob, bruker en del produkter, men vasker bare en gang selv. Og ca. annenhver dag. Dagen i mellom skyller jeg det bare i vann uten shampo/balsam.

Skrevet

Har mellomlangt, veldig tykt hår. Vasker alltid to ganger med shampo, uten sls, vasker håret 1-2 ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...