Gå til innhold

Er det i det heletatt noen vits?! (vikar lærer)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det i det heletatt noen vits i å søke på vikarstillinger i grunnskolen når man ikke har GSK?

Anonym poster: 1e484d4e387479b7ea0f5916b7e9e0b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det i det heletatt noen vits i å søke på vikarstillinger i grunnskolen når man ikke har GSK?

Anonym poster: 1e484d4e387479b7ea0f5916b7e9e0b3

Hvor langt har du gått på skole? Og hva har du gjort etter den tid?? Jeg jobber som lærer og har vært lærer vikar fra jeg var 19. Men opplever bare på de årene siden jeg var 19 at kravene har blitt nokså strengere. Men det er jo så ulikt fra skole til skole også! Så om du ikke har fullført grunnskole, som vil si barne og ungdomsskole, tror jeg ikke du har noen mulighet nei. Er jo nesten ingen i dag som ikke har det?? Men på den andre siden så får du hvertfall ikke jobben om du ikke prøver :) Skader jo ikke uansett. Men hva med SFO eller noe sånt da?

Endret av StjernePerle
AnonymBruker
Skrevet

GSK= Generell studiekompetanse :P

Gikk alle tre årene med studiespesialisering men mangler noen/litt av realfagene(norsk og matte)for å få studiekompetansen.

Anonym poster: 6489b086e48cca0fc3bbbd75e8e384ad

Skrevet

GSK= Generell studiekompetanse :P

Gikk alle tre årene med studiespesialisering men mangler noen/litt av realfagene(norsk og matte)for å få studiekompetansen.

Åjaaa.. Hahah.. Nå var jeg dum her.. Njah... Er ikke godt å si det. Hvor gammel er du? Du vil jo stille svakere enn en som har alt i boks så klart. Og hvorfor har du ikke karakteren? Hviis du strøk er det jo mer negativt.

Og er det barneskole du tenker å søke på?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er allerede for mange ufaglærte i skolen og du har ikke engang studiekompetanse. Det er ingen vits - skjønner ikke engang at du tror du er "kvalifisert".<br /><br /> Anonym poster: d847efae80f05d26a6a316b9a21d2539

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg strøk ikke i fagene. Matten jeg tok er ikke gyldigsom grunnlag for generell studiekompetanse i kunnskapsløfte og norsken måtte jeg kutte ut siste år på vgs da jeg ble syk og måtte kutte ut et av de store fagene for at jeg i det heletatt skulle klare å gå ferdig året.

Grunnen til at jeg spørr er at jeg vurderer å bli lærer. Skal begynne på voksenopplæring til høsten men siden jeg er uten jobb og har veldig lyst til å prøve meg som lærer før jeg begynner å bygge på studielånet, tenkte jeg at det kunne være en god ide. Helst mellomtrinnet men småskolen går bra det også.

Jeg har heller ikke dårlige karakterer, ligger vel på et snitt rundt 4,9 fra vgs nå og så spørs det hva jeg får på norsken til våren :)

Skrevet

Nei jeg strøk ikke i fagene. Matten jeg tok er ikke gyldigsom grunnlag for generell studiekompetanse i kunnskapsløfte og norsken måtte jeg kutte ut siste år på vgs da jeg ble syk og måtte kutte ut et av de store fagene for at jeg i det heletatt skulle klare å gå ferdig året.

Grunnen til at jeg spørr er at jeg vurderer å bli lærer. Skal begynne på voksenopplæring til høsten men siden jeg er uten jobb og har veldig lyst til å prøve meg som lærer før jeg begynner å bygge på studielånet, tenkte jeg at det kunne være en god ide. Helst mellomtrinnet men småskolen går bra det også.

Jeg har heller ikke dårlige karakterer, ligger vel på et snitt rundt 4,9 fra vgs nå og så spørs det hva jeg får på norsken til våren :)

Ahaa.. Skjønner. Jeg hadde bare prøvd om jeg var deg :)

Skrevet

Lykke til forresten :)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Hvorfor ikke starte som skoleassistent først? Da får du erfaring ved å observere andre lærere i praksis.

Gjest annemor30
Skrevet

For å bli vikar lærer så holder det vel med at du er blid og hyggelig.. ihvertfall er det min erfaring..

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg var skolevikar fra jeg var 16, så det eneste man trenger for å bli det her jeg bor er å kunne alfabetet tror jeg :fnise:

Skrevet

Det er bare å prøve. Det vil jo komme an på hvor du bor, og hvordan behovet er for lærervikarer hvor aktuell du måtte være. Kommer du først innafor, blir det ofte mer.

Har litt med timing og førsteinntrykk når du kommer inn.

Lykke til i alle fall. Det verste som skjer er at du får nei. Anbefaler deg å stikke innom skolen personlig, ta med papirer og vær positiv. Bare spør etter den som styrer med vikarer.

Lærerlivet er heftig, gøy og krevende, så det anbefales absolutt at du tester det ut før du evt. begynner å studere det.

Skriv gjerne hvordan det går. Ikke akkurat høysesongen nå for å få vikarvakter på skola.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...