Gå til innhold

Jeg har det meste utenom spennende personlighet. Hvordan fikser vi det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 26 år gammel, 190 høy, over normalt muskuløs, typisk "Høy, mørk og kjekk". Utdanna Siv. Ing, har godt betalt jobb/veldig god råd. Går fint kledd, veldig pirken på hygiene og alt overfladisk.

Generelt har jeg alt av "detalje-svada" på stell.

Drar jeg på byen, får jeg med meg dame hjem. Null problem.

Men, jeg greier dog aldri å holde på noen i ettertid, faktisk så har jeg ikke vært noen forhold til nå. Har fått høre veldig ofte at jeg blir flink å prate når jeg er lett pussa/litt full, men veldig stille (kjedelig?) ellers.

Oftest når jeg er på date, så sliter jeg rett og slett med å komme på noe fornuftig å prate om. Blir litt small talk, men aldri noe som får jentene til å lyse opp av interesse eller begeistring...så går det kanskje 0-2 flere dater/møter, og ting bare dør ut.

Har mange venner og bekjente som jeg snakker med daglig, men så deler jo vi mer spesifikke interesser.

Noen ideer til hvordan å fikse dette problemet?

Anonym poster: 26d38c6eecc65e4904d4774b27af5fec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte, er elendig på smalltalk!

Hva med å finne en jente som deler noen av de samme interessene som deg?

Hvis ikke, så er jeg ledig;) <br /><br /> Anonym poster: 559e8529c8799beabb73f06bd1560eb9

Gjest _Blomsten_
Skrevet (endret)

Du sier du er veldig pirkete på hygiene osv. Kan det være at du virker litt anspent? Er du en sånn som er livredd for å vise dine feil? Jeg har datet noen som bli litt kjedelige fordi de aldri skeiet ut. Fulgte alt av uskrevne regler og etikette til punkt og prikke, og da ble det nesten litt for mye, for man mister det menneskelige aspektet. Hvorfor skal du ha med deg damer hjem fra byen? Hvorfor ikke heller spørre om telefonnummeret og invitere de ut på en middag?

Endret av _Blomsten_
  • Liker 3
Skrevet

Kan være en ide å begynne å prøve nye ting og åpne opp sinnet litt for nye ting. Begynn å let etter nye ting som du kan finne interessange, prøv nye ting og diverse slikt. Er ikke sikkert det er du som er for lite interessang, men at du gjør for lite varierte ting til å ha noe å snakke om.

De som ofte er mest "utadvent" er ofte de som har et veldig variert liv med veldig varierte interesser/erfaringer. Og da er det lett med smalltalk, da man bare kan begynne å fortelle om noe man en gang gjorde, eller prøvde, så er ofte samtale i gang av seg selv.

Tenk litt bredere enn hva du kansje har funnet på de siste månedene, å heller kansje dra frem noe morsomt, spennende eller annerledes du gjorde eller prøvde for 1 år sidem, 2 eller kansje til og med 5 år siden.

Nøkkelen er ikke nødvendigvis personligheten, men heller erfaringene eller opplevelsene du har hatt. Er det en sterk opplevelse eller noe morsomt flaut som skjedde, så blir du fort ganske engasjert, og da fanger du veldig fort oppmerksomheten til de rundt deg, og ballen ruller videre av seg selv så lenge du er med noen som er normalt utadvent =)

Skrevet

Alternativt kan du jo begynne å lese litt diverse bøker og tidsskrifter, muligens dokumentarer og intervju, så du finner litt spørsmål og slikt som du kan bruke for å få en del "icebreakers" for å få samtalen i gang. Kan jo vel så gjerne bruke hypotetiske spørsmål til å dekke over mangelen på erfaringer og slik som du kan bruke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke man trenger å ha et ytre sett spennende eller variert liv for å ha en interessant personlighet. Men skal en bli kjent med et nytt menneske, spesielt en potensiell kjæreste, er det viktig å kunne åpne seg, blottlegge noen personlige sider, vise at en forstår hva den andre snakker om (og kanskje har liknende erfaringer). Reflekterer du over sånt, eller er du bare opptatt av de ytre tingene? Er du redd for å være personlig?

Anonym poster: 9fe9938d474b56887300929ffc769f22

• Liker 3
Skrevet

Du høres ganske kjedelig ut... Prøv å løsne litt på slipset. Reis jorda rundt med kun et visakort og en tannbørste i brystlomma, så har du masse å snakke om når du kommer tilbake

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Tror det er vanskelig å ikke være kjedelig, dersom man først er det?

I tillegg tror jeg at et menneske ikke er kjedelig for alle andre mennesker. Det finnes helt sikkert noen der ute som faller for deg også.

Skrevet

Knirke sa det jeg skulle svare! Gå ut og opplev noe :) Så kan du underholde med historier, da blir det ikke kjedelig. Husk å la daten komme til med noen også! :)

Skrevet

Jeg kan svare fra en kvinnes perspektiv:

Når det gjelder pratingen:

Spør meg om meg, om jeg forteller noe fra hverdagen, grav videre i det. Hvor lenge jeg har drevet med noe, hva jeg synes om ting osv. Ikke la en setning bare ligge der å henge, la oss snakke rundt den. Få meg til å le, og le av meg. Kvinner elsker å le og å være morsomme.

Ha øyekontakt, komplimenter og vær levende. Om det kommer en mulighet til å være spontan i løpet av kvelden, go for it!

Med det sagt så hadde jeg gjerne gått på date med deg, jeg er flink til å få rolige typer til å snakke:)

Skrevet

Synes det høres litt mye ut å måtte dra på jordomseiling for å holde på en dame. For meg virker det kanskje som om du fremstår som litt for uinteressert. Det har ikke nødvendigvis noen sammenheng med å være uinteressant.

Jeg snakker mye, og tolker ofte at andre ikke liker meg dersom jeg ikke føler jeg får noen respons på det jeg sier. Da gidder ikke jeg å gi mer av meg selv, fordi jeg i utgangspunktet er ganske innadvendt. I etterkant viser det seg gjerne at de bare er sjenerte selv (Eller at de rett og slett ikke har likt meg, slikt skjer^^).

Å ha noe mer interessant å snakke om er sikkert ikke en dum idé, men jeg tror det viktigste er at du klarer å vise interesse for personen du snakker med.

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

hva med å ta med daten din på en opplevelse som dere kan prate om og skratte av når dere for.eks spiser middag sammen etterpå? Bor du i oslo, så ta henne med på go cart, megazone, paintball eller lignene?

Skrevet

Det handler mye om å bry seg om de litt enklere tingene i livet, smalltalk handler jo ofte om ganske intetsigende temaer, slik må det nesten være - ingen starter en eventuell date med et sterkt forsvar for noe de holder høyt, slike ting får komme senere.

Tror du først må gå i deg selv å tenke gjennom hvordan andre mennesker oppfatter deg. Jeg vil vel tro at det å være full å prøve seg på small talk ikke er en god løsning hvis man ikke behersker den kunsten.

AnonymBruker
Skrevet

Du må finne ut hva som engasjerer deg, hva du synes er morsomt, hva du har sterke følelser for, og hva du har dypere tanker om. Dersom du er engasjert i det du prater om, fremstår du ikke som kjedelig. Og man trenger heller ikke å snakke mye. Du kan være god til å lytte, og så komme med en kommentar etterpå som viser at du har forstått nøyaktig hva jenta mener.

Anonym poster: 0f36e4eacbd237a136bb9304fc0d78c4

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Man trenger overhodet ikke ha opplevd masse rart for å være en person som er spennende og interessant å prate med.

Det er med sosialisering som alt annet: for å bli god, må du trene!

Prat med mennesker! Tenk at du kommer med to-tre ekstra setninger til hvert eneste menneske du er i kontakt med i løpet av en dag. Personen i kassen, personen på siden av deg på bussen - alle.

Prøv å skape en liten latter og en fårete glis. Alle liker litt latter i hverdagen sin :)

• Liker 6
Skrevet

Man trenger overhodet ikke ha opplevd masse rart for å være en person som er spennende og interessant å prate med.

Det er jo nettopp det han sier at han ikke er

Gjest Katten.
Skrevet (endret)

Det er jo nettopp det han sier at han ikke er

Og så kommer jeg opp med måter man kan trene seg opp til å bli bedre til sosialisering... :balltre:

Endret av Katten.
  • Liker 8
Skrevet

Kanskje du er mer redd for å virke kjedelig enn det du egentlig er?

Jeg er ikke en jente som har vært jorden rundt, har ikke de største kunnskapene, har ikke opplevd det ene eller det andre.

Men jeg prater og prater om alt og ingenting. Jeg ler mye, av meg selv, jeg sier mye dumt, jeg sier mye lurt.

Får ofte høre at jeg er veldig livlig. Og der fanger jeg interesse.

Er jeg på date tenker jeg ofte at; det får gå som det går, jeg er meg selv og bare ett menneske som alle andre. Det er ingen big deal. Ikke legg så mye inn i det, løsne deg litt opp, så ordner det seg nok :)

• Liker 1
Gjest test123
Skrevet

Men vil du egentlig ha hjelp til å prate med disse jentene? For om dere ikke har noe å prate om så ser det jo ut som om hverken du eller henne faktisk er så interessert?

Støtter Monsters forslag i å drive med forskjellige aktiviteter, det er både gøy, dere får noe å snakke om og du får kreds for å være en som ikke bare sitter hjemme hele dagen.

Sjekk også om jenta liker mye barnslig flørting/leking. Ikke alle føler seg voksne i 20 års alderen.

Mange jenter er jo også ganske pratesyke, om jenta vil prate om noe så er det kanskje greit å la henne gjøre det selv om du ikke er fullt så interessert. Noen ganger så må man tenke at man ikke selv skal få alt ut av samtalen, den man snakker med skal ha sin tid og oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...