Gjest Ts Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Han vil ikke bruke vind/regn/vinterjakke overhodet. Går i hettegenser i all slags vær. Derfor tenkte jeg å glede han med en kvalitetsjakke. Kostet 3000,- og veldi in blant ungdommer vet jeg. Men han vil verken gå med billig eller dyr jakke. Helt oppgitt . Han kler seg ikke etter været. Går i bare hettegenser i 20 kuldegrader osv. Noen som har vært borti lignende? Hilsen oppgitt. Han er 16 år og det har vært slik i flere år.. Folk som ser han tenker vel han lider nød men skapet hans er innholdsrikt det..
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Noen mennesker er bare sånn, venninna mi er akkurat likedan. Det ble faktisk sendt bekymringsmelding da hun var liten fordi hun gikk uten ytterjakke - jakka lå som regel i sekken. Anonym poster: a9974347ed655e67d51a1af68be14d04
Carrot Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Eldstemann her var sånn. Barnehagen dyttet på han klær og han tok dem av. Skolen nektet han leke med de andre barna i småskolen uten jakke, så han satt og så på... Han var rett og slett ikke plaget av været og hadde det helt fint uten jakke på...
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Du kjøper ikke en jakke til 3000 kr til en 16-åring - en jakke som han ikke har sett engang! Takk deg selv for dumheten, 3000 kr rett ut av vinduet. Anonym poster: 08cf39c4507fd1b52207bd230eb3a4b4 23
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Ikke uvanlig det, var litt slik selv i barndommen. Er vel mer hva man trives med selv. Ene gutten på skolen jeg gikk på brukte alltid shorts, selv på vinteren når vi hadde snøballkrig. Så er trolig bare en fase du må vente på at går over vil nå jeg tro.
Katniss Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Han vil ikke bruke vind/regn/vinterjakke overhodet. Går i hettegenser i all slags vær. Derfor tenkte jeg å glede han med en kvalitetsjakke. Kostet 3000,- og veldi in blant ungdommer vet jeg. Men han vil verken gå med billig eller dyr jakke. Helt oppgitt . Han kler seg ikke etter været. Går i bare hettegenser i 20 kuldegrader osv. Noen som har vært borti lignende? Hilsen oppgitt. Han er 16 år og det har vært slik i flere år.. Folk som ser han tenker vel han lider nød men skapet hans er innholdsrikt det.. Så du mener at folk tror du er en dårlig mor fordi sønnen din ikke går 'riktig kledd'? 1
Gjest Lisbeth Salander Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Auda. Det var en dyr jakke til en som er i vekst, men uansett. Jeg husker selv på den alderen, så ble jeg prakka på regntøy (det var den tida regntøy var dritstygt, ikke som nå hvor en finner mye fint regntøy), gummistøvler (det var også på den tida før Ilse Jacobsen og Hunter kom på markedet og gjorde det mindre ukult med regnstøvler hehe) og annet hensiktsmessig tøy til årstidene. Jeg ville og bare gå med hettegenser, og opplevde det nesten som et overgrep at noen skulle bestemme hva jeg skulle gå med. Jeg forstår din frustrasjon, bare så det er sagt, men noen ganger må en bare velge sine kamper. Det er sannsynligvis en ungdomsopprørfase som går over:)
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Du kjøper ikke en jakke til 3000 kr til en 16-åring - en jakke som han ikke har sett engang! Takk deg selv for dumheten, 3000 kr rett ut av vinduet. Anonym poster: 08cf39c4507fd1b52207bd230eb3a4b4 2-3000,- er ikke uvanlig pris å betale for en jakke til en ungdom. Men å kjøpe den uten at ungdommen er med er dumt. Skal selv kjøpe allværsjakke til min 15 årige jente til helgen, å da regner jeg med å måtte bruke 2500-3000,- Datteren skal selvsagt være med å velge seg jakke. Anonym poster: 489a954175a1c0cf35495b84b8ca183d 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Auda. Det var en dyr jakke til en som er i vekst, men uansett. Jeg husker selv på den alderen, så ble jeg prakka på regntøy (det var den tida regntøy var dritstygt, ikke som nå hvor en finner mye fint regntøy), gummistøvler (det var også på den tida før Ilse Jacobsen og Hunter kom på markedet og gjorde det mindre ukult med regnstøvler hehe) og annet hensiktsmessig tøy til årstidene. Jeg ville og bare gå med hettegenser, og opplevde det nesten som et overgrep at noen skulle bestemme hva jeg skulle gå med. Jeg forstår din frustrasjon, bare så det er sagt, men noen ganger må en bare velge sine kamper. Det er sannsynligvis en ungdomsopprørfase som går over:) Nå vokser vel ikke 16 åringene så mye mer, å klær må de jo ha... Anonym poster: 489a954175a1c0cf35495b84b8ca183d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 Du kjøper ikke en jakke til 3000 kr til en 16-åring - en jakke som han ikke har sett engang! Takk deg selv for dumheten, 3000 kr rett ut av vinduet. Anonym poster: 08cf39c4507fd1b52207bd230eb3a4b4 Veldig dumt å kjøpe en såpass dyr jakke uten at ungsommen er med å velger jakke selv. Ts, tror du kan se langt etter at sønnen vil bruke jakken. Håper du ikke har tatt av lappene på jakka og fortsatt har kvitteringen, da kan du bytte jakken i sportsutstyr eller 1-2 jakker til deg selv Anonym poster: 489a954175a1c0cf35495b84b8ca183d 1
jomfrua Skrevet 24. juli 2012 #11 Skrevet 24. juli 2012 Han vil ikke bruke vind/regn/vinterjakke overhodet. Går i hettegenser i all slags vær. Derfor tenkte jeg å glede han med en kvalitetsjakke. Kostet 3000,- og veldi in blant ungdommer vet jeg. Men han vil verken gå med billig eller dyr jakke. Helt oppgitt . Han kler seg ikke etter været. Går i bare hettegenser i 20 kuldegrader osv. Noen som har vært borti lignende? Hilsen oppgitt. Han er 16 år og det har vært slik i flere år.. Folk som ser han tenker vel han lider nød men skapet hans er innholdsrikt det.. En gutt på 16 år kan fint kjøpe sine klær selv. Puberteten er en utfordning i å velge sine kamper. Voksne folk har som regel erfaring med pubertetsunger og tenker svært lite om foreldrene når det kommer til klesvalg de unge tar
Gjest Uanonymbruker Skrevet 24. juli 2012 #12 Skrevet 24. juli 2012 Jeg ville ikke engang bli sett død i en regnjakke mamma hadde kjøpt til meg da jeg var 16. Hvordan i alle dager skal man se kul ut med regnjakke liksom, sånn tenkte jeg på den alderen. Brukte ikke engang boblejakke i 30 minus for da så jo ingen de kule klærne jeg hadde under! (high five for miss sixtybukse, buffalosko og spicegirlsgenser) Tror du må se det slaget tapt ts, 2
Wildy Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 La han velge klær selv. Etterhvert vil det muligens gå opp et lys for han at det er greit å være både varm og tørr. Velg dine kamper med omhu; er dette viktig nok til å lage mye styr om? 1
Ananas. Skrevet 24. juli 2012 #14 Skrevet 24. juli 2012 Å kjøpe noe som er veldig "in" blant ungdommer kan faktisk være noe av det verste man gjør mot en ungdom.. Noen ønsker ikke å identifisere seg med "de andre". Trenger ikke å være selve jakken som er problemet for sønnen din heller. Det er ikke så veldig lurt å legge såpass mye penger i et plagg når de ikke engang er med å velger selv. Jeg har ingenting imot å gå med jakke, og hadde det heller ikke som tenåring, men jeg kan garantere at om mamma hadde brukt 3000 på en jakke til meg så hadde det ikke vært en type jakke jeg egentlig hadde ønsket å gå med. Kunne plukket meg en til 5-600 på Vero Moda eller HM og vært mer fornøyd med det enn en Bergansjakke til 3000. Uansett så høres det ut som sønnen din trenger å ha en eller annen jakke i skapet så han kan bruke den hvis han vil, men at det skal mye til for at det skjer. Det viktigste når han er såpass stor er at han har tilgang til jakke, så får det være hans eget ansvar å ta den på seg. 2
Gjest Quake Skrevet 24. juli 2012 #15 Skrevet 24. juli 2012 Kanskje jeg er dum, men har ikke sett en eneste bergans jakke som er noe fin. Så skjønner han godt. Ikke kjøp svindyre plagg til folk når de ikke har sett plagget selv, dumt å bruke masse penger på noe de mest sannsynlig ikke liker. 2
Gjest Ts Skrevet 24. juli 2012 #16 Skrevet 24. juli 2012 Ts her. Han var med og kjøpte den og var likegyldig til samtlige jakker i butikken. Liker generelt ikke handle tøy. Men nå har han hvertfall en jakke tilgjengelig! En var han på skoleleir og tipp topp utstyr med men sekken var ikke åpnet engang da han kom hjem. For mye møye mente han, trasket milelang fottur i skatesko og hverdagstøyet. Levd på drikke og kjeks han hadde i den lille tursekken fordi han synes utvalget mat de hadde var uappetittelig. Ingen bombe for oss men slik er han. Har kanskje lavere terskel for å kjøpe det lille ekstra utstyret til han i håp om at han skal bli mere entusiastisk. Det er forresten regntøy som ikke ser ut som regntøy. Maser ikke veldi mye på han lenger men måtte bare dele det.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #17 Skrevet 24. juli 2012 Ts her. Han var med og kjøpte den og var likegyldig til samtlige jakker i butikken. Liker generelt ikke handle tøy. Men nå har han hvertfall en jakke tilgjengelig! En var han på skoleleir og tipp topp utstyr med men sekken var ikke åpnet engang da han kom hjem. For mye møye mente han, trasket milelang fottur i skatesko og hverdagstøyet. Levd på drikke og kjeks han hadde i den lille tursekken fordi han synes utvalget mat de hadde var uappetittelig. Ingen bombe for oss men slik er han. Har kanskje lavere terskel for å kjøpe det lille ekstra utstyret til han i håp om at han skal bli mere entusiastisk. Det er forresten regntøy som ikke ser ut som regntøy. Maser ikke veldi mye på han lenger men måtte bare dele det. Håper ikke du mener det bokstavelig - at sekken ikke var åpnet i løpet av leirskolen. Tenker da på hygiene og samvær med medelever. Det blir fort lagt merke til om noen slurver med hygienen... En smule kresen og bortskjemt også kanskje... Anonym poster: 489a954175a1c0cf35495b84b8ca183d 2
Sulosi Skrevet 24. juli 2012 #18 Skrevet 24. juli 2012 Gratulerer du har en tenåring i hus. Det er på samme måten her. Hun peker ut og bare MÅ ha ditt og datt og tre dager senere finner jeg det slengt i en krok og der blir det liggende. Converse og genser + skjerf er det som duger,- hele året gjennom. Jeg har sluttet å kjøpe klær til henne og hun får heller ikke penger av meg til klær. Det høres kanskje brutalt ut men økonomien er svak og kleskjøp må skje på omgang og jeg synes ikke det er rett at søsken skal måtte vente en mnd på å få vintersko når hun ikke vil gå med de hun har fått. 1
Navnemjau Skrevet 24. juli 2012 #19 Skrevet 24. juli 2012 Når jeg så denne trodde jeg først det dreide seg om en unge på 10 minus. 16 år, herregud, ikke stress sånn med hva folk tenker om DEG fordi kiden er kledd sånn eller sånn. Han er etablert 'kul hettegensertype', må du skjønne, kan ikke komme med bergansopplegg nå... Min mor hadde også noen forslag til fornuftige klær når jeg var i den alderen, jeg synes de var dritstygge, hvis jeg var med i butikken prøvde jeg å få henne til å ta hintet ved å vise null entusiasme. Kjøpte hun likevel ble de hengende i skapet. 1
Gjest kittycat Skrevet 24. juli 2012 #20 Skrevet 24. juli 2012 Det er vel en del av stilen hans da.. dessverre. Men noen er bare sånn, ja.. Hoodie is da shit. Enten i 20 + eller -. Neste gang, la han velge seg en jakke i stedet for å sløse bort 3000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå