Gå til innhold

Blomster og Allergi.

Hedda84

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hva folk flest er allergiske mot av blomster?

Finnes det en liste noen plass? Noen som vet?

Håper noen vet noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Pollen. Det er jo det man reagerer på. Blomster som har stooore (pene) støvbærere er allergi-deluxe. Blomster som lukter er det masse å reagere på.

Generelt: har man pollenallergi, da reagerer man på alt som blomstrer egentlig.

Hva er det egentlig du lurer på? Hvilke blomster du kan gi til en allergiker? (sats på en grønn plante) eller hva su kan pynte med når du har allergiker på besøk? (avhenger helt av typen/graden av allergi. Med min mamma i hus er de bare å glemme alt som heter blomster, med min bror hjelper det gjerne at de settes litt bort)

Jeg skjønner at du lurer på hvilke planter folk reagerer på, men undere på årsaken til at du spørr, for det gjør det lettere å svare...

Er ingen ekspert jeg da, for den del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk..

Lurte fordi ei venninne av meg har nydlig fått vite at hun har allergi. Hun bor nå hos bestemoren sin også har hun veldig mange blomster. Hun blir syk vær gang hun er hjemme til henne. Men når hun er hjemme i helgene så blir hun bra igjen. Så lurte egentlig på om det kan vær noen av blomstrene som hun reagerte på.

Derfor hadde det vært greit med en liste over hva av blomster som folk reagerer mot. Hvis du skjønner. :)

Men reagerer man mer for blomstrer som lukter i tillegg eller har det ikke noe å si?

Lurer på mye rart jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet noen direkte liste men jeg reagerer på alt som blomstrer altså har blomster. Kun grønne planter for meg. Kjedelig men sant. Eller sikkert ikke alt da, men jeg har gitt opp å prøve. Så jeg har bare grønne planter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

De fleste jeg kjenner reagerer på alt som har blomster, og særlig det som lukter...

Men det er vel litt forskjellig.

Men den linken var nok informativ den ja.

Uansett: grønne planter er nok best for de med allergi. Også får man mye fint i silke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...