AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Søkte jobb på Max Burger (samme Max Burger som klaget over at ingen ville søke) men fikk ikke engang intervju. Søkte på en Statoil hvor jeg fikk avslag for 2-3 uker og samme forbannede stilling er utlyst igjen. Fikk forøvrig heller ikke intervju der. Det er faen meg helt latterlig at arbeidsgivere bare er villige til å ansatte øst-europere for dumpinglønner og partysvensker. Det er ingen som er villig til å noen uten arbeidserfaring jobb, det er ingen som er villig til å gi noen med hull på CVen jobb. De krever og krever, og når ingen av de 30-40 søkerne passer inn i kriteriene deres klager de over at ingen nordmenn vil jobbe. FUCK OFF! Anonym poster: a8695e29e7c8b62110bbc52cb791ef4f 2
Guybrush Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Holdning har minst like mye å si - samt selvinnsikt. Det er en kjennsgjerning at i jobber som ikke krever formell utdannelse er det svært høy gjennomtrekk og mange som ikke gidder stå på. Hull i CV og ingen erfaring = 0 sikkerhet. Hvis jeg har 2 personer som søker og den ene har referanser og den andre ingen så sier det seg selv hvem jeg er interessert i. Har du gjort noe utover det vanlige for å bli vurdert? Har du stilt opp personlig på arbeidsplassen i vanlig arbeidstid med en skikkelig søknad og spurt etter daglig leder/rekrutteringsansvarlig? Har du ringt og undersøkt at de har fått inn søknaden din? Vist at du virkelig er interessert? Her handler det om å skille seg ut på en mer positiv måte enn at du ikke har noe som helst å vise til. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Signerer Guybrush, men samtidig tror jeg at det kan være noe i det trådstarter skriver. Det er jo i servicebransjen det er flest utenlandske ansatte, vil jeg tro, og at de derfor må ha god erfaring med det. Men at det er et kriterie for dem at du er utenlandsk tviler jeg på. Anonym poster: cb0e186c94c90258c2b98da3570e0212
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Tipper utseendet har mye å si også, men det kan de ikke si høyt så i stedet lar de bare være å innkalle dem som ikke legger ved bilde eller ikke ser bra nok ut til intervju. Anonym poster: e9bf3b817ce4fafc3d13e08a5e7f1529
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 De googler deg sikkert også, så hvis du har lagt ut bilder eller skrevet noe de ikke liker under fullt navn vil du også bli forbigått. Anonym poster: e9bf3b817ce4fafc3d13e08a5e7f1529
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Med tanke på at det omtrent er umulig å si opp en ansatt i norge, så vil de fleste arbeidsgivere kjøre så safe som overhode mulig. Null arbeidserfaring har jeg ansatt folk med tidligere, men da som regel for de har vært veldig ungen men engasjerte. Masse hull i CV´en, ikke sjangs. Da skal du ha en sinnsykt bra forklaring, da det ofte sier en del om vedkommende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå