Gå til innhold

Hva syns heterofile menn om homofili?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Seksualitet, forplantning og familie hører sammen. Bare to personer av ulikt kjønn kan få barn sammen. Ergo er homoseksualitet feil.

Da er selvsagt all sex som ikke resulterer i avkom feil, eller hva?

Og siden du er så opptatt av at alt skal være på naturens premisser, så er jo all teknologi og vitenskap feil også. For eksempel medisiner. Medisiner hindrer og lindrer jo sykdom og død, og det må jo være feil skal man følge din logikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som er de største motstanderne av homofili er ofte skaphomser selv. Just sayin'...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, om jeg ikke kan får barn. Flere kvinner som ikke kan det. Blant annet en god venninne av meg. Og siden hun ikke kan få barn, så må det være like galt for henne å ha sex med en hun er glad i, som det er for en mann å ha sex med en han er glad i, eller for en kvinne å ha sex med en kvinne hun er glad i.

Nei, for handlingen er like forskjellig enten handlingen resulterer i befruktning eller ikke. Det er ikke befruktningen i seg selv som er avgjørende, men det faktum at bare to personer av forskjellig kjønn kan få barn sammen. Handlingen er den samme enten man blir befruktet eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden du er så opptatt av at alt skal være på naturens premisser, så er jo all teknologi og vitenskap feil også. For eksempel medisiner. Medisiner hindrer og lindrer jo sykdom og død, og det må jo være feil skal man følge din logikk.

Tror nok Testosteron er djevelens advokat her.

Medisiner, teknologi og vitenskap er jo faktisk basert på naturens premisser da det egentlig dreier seg om å lære å benytte muligheter som allerede ligger latent i naturen (og som man ikke alltid har visst om).

For øvrig er homofile kjempeekle mennesker der de spankulerer Karl Johan med sine flashy bukser, bare overkropp og rosa solbriller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Testosteron er djevelens advokat her.

Ja. Jeg kommer rett fra Helvete :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Nei, for handlingen er like forskjellig enten handlingen resulterer i befruktning eller ikke. Det er ikke befruktningen i seg selv som er avgjørende, men det faktum at bare to personer av forskjellig kjønn kan få barn sammen. Handlingen er den samme enten man blir befruktet eller ikke.

Det er ikke feil å elske den man vil, men homoseksualitet handler om seksuell tiltrekning, og sex mellom to personer av samme kjønn kan ikke føre til befruktning og barn, noe som viser at homoseksualitet er en perversjon.

Først sier du at når noe ikke fører til befruktning av barn, så er det feil. Og så sier du at det er det samme om handlingen resulterer i befruktning eller ikke.

Dette var litt selvmotsigende, synes ikke du? :klo:

To personer av forskjellig kjønn kan ikke få barn sammen om den ene er steril. Så da må det, etter din mening, og være feil.

Er du kristen? Det er jeg.

Man blir født med en legning. Enten er du homofil, eller så er du heterofil, eller så er du bifil. Jeg tror Gud har skapt oss sånn. Og at det er en grunn. Det er ikke bare en menneskegreie å være homofil. Også noen dyr er homofile. Så mange som 1500 dyrearter.

Dvergsjimpansene er bifile. De er vår nærmeste slekt.

Derfor er homofili, på lik linje som heterofili, naturlig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først sier du at når noe ikke fører til befruktning av barn, så er det feil. Og så sier du at det er det samme om handlingen resulterer i befruktning eller ikke.

Dette var litt selvmotsigende, synes ikke du? :klo:

To personer av forskjellig kjønn kan ikke få barn sammen om den ene er steril. Så da må det, etter din mening, og være feil.

Handlingen/sexen er den samme enten den fører til befruktning eller ikke. To personer av samme kjønn kan ha sex så ofte de vil, men det kan uansett aldri føre til befruktning. Kan det vel? Hvorvidt sexen mellom en kvinne og en mann fører til befruktning er ikke relevant ved vurderingen av handlingen, for den er jo den samme enten hun blir gravid eller ikke. Men det faktum at bare sex mellom personer av forskjellig kjønn kan føre til befruktning, viser at det er en grunnleggende forskjell på heterofil og homofil seksualitet. Den ene er normal. Den andre unormal.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kristen? Det er jeg.

Man blir født med en legning. Enten er du homofil, eller så er du heterofil, eller så er du bifil. Jeg tror Gud har skapt oss sånn. Og at det er en grunn. Det er ikke bare en menneskegreie å være homofil. Også noen dyr er homofile. Så mange som 1500 dyrearter.

Derfor er homofili, på lik linje som heterofili, naturlig.

Hvorfor skal kriteriet være hvorvidt man er født slik eller ikke? Hvis man er født homo, så er det greit, sier du, men da blir det jo også slik at om man er født som pedofil, så er det også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Handlingen/sexen er den samme enten den fører til befruktning eller ikke. To personer av samme kjønn kan ha sex så ofte de vil, men det kan uansett aldri føre til befruktning. Kan det vel? Hvorvidt sexen mellom en kvinne og en mann fører til befruktning er ikke relevant ved vurderingen av handlingen, for den er jo den samme enten hun blir gravid eller ikke. Men det faktum at bare sex mellom personer av forskjellig kjønn kan føre til befruktning, viser at det er en grunnleggende forskjell på heterofil og homofil seksualitet. Den ene er normal. Den andre unormal.

Vet ikke om du fikk det med deg, da du bare svarer på halvparten av alt jeg skriver og ror rundt grøten hele tiden, så her har du det:

"Man blir født med en legning. Enten er du homofil, eller så er du heterofil, eller så er du bifil. Jeg tror Gud har skapt oss sånn. Og at det er en grunn. Det er ikke bare en menneskegreie å være homofil. Også noen dyr er homofile. Så mange som 1500 dyrearter.

Derfor er homofili, på lik linje som heterofili, naturlig"

Så du mener da at dvergsjimpansene, som er dyr, og som er naturlige, er unaturlige siden de er bifile? Du mener at 1500 dyrearter er unaturlige?

Ergo er det ikke unormalt å ha sex med samme kjønn. Det er naturlig og vår nærmeste slekt gjør det hele tiden. Selv om det ikke fører til befruktelse så er det naturlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du fikk det med deg, da du bare svarer på halvparten av alt jeg skriver og ror rundt grøten hele tiden, så her har du det:

"Man blir født med en legning. Enten er du homofil, eller så er du heterofil, eller så er du bifil. Jeg tror Gud har skapt oss sånn. Og at det er en grunn. Det er ikke bare en menneskegreie å være homofil. Også noen dyr er homofile. Så mange som 1500 dyrearter.

Derfor er homofili, på lik linje som heterofili, naturlig"

Så du mener da at dvergsjimpansene, som er dyr, og som er naturlige, er unaturlige siden de er bifile? Du mener at 1500 dyrearter er unaturlige?

Ergo er det ikke unormalt å ha sex med samme kjønn. Det er naturlig og vår nærmeste slekt gjør det hele tiden. Selv om det ikke fører til befruktelse så er det naturlig.

Måtte bare kommentere denne. Han bruker ikke begrepet unaturlig i dette innlegget, men -unormal- hvilket er vesensforskjellig.

Ja, forekomst av homofili i naturen er -unormalt- men ikke unaturlig, som at det er et avvik fra normen i den relevante arten man diskuterer. Note the difference.

Ser for øvrig hva kristen/ikke kristen har med denne debatten å gjøre da det egentlig er fullstendig irrelevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ser for øvrig hva kristen/ikke kristen har med denne debatten å gjøre da det egentlig er fullstendig irrelevant.

Fordi jeg tror Gud har skapt oss med den legningen hver av oss har av en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utbredt kristen oppfatning er at mennesket får menneskeverd allerede ved unnfangelsen. Det er også etterhvert kjent at homofili oppstår blant annet på grunn av hormonpåvirkning av fosteret under svangerskapet. Videre er det også i noen grad kjent at psykososiale forhold etter fødsel kan ha innvirkning på utviklingen videre, selv om dette er noe usikkert.

Men uansett holder dette som argument for å hevde at man uansett ikke kan være skapt som homofil, enten man er kristen eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

En utbredt kristen oppfatning er at mennesket får menneskeverd allerede ved unnfangelsen. Det er også etterhvert kjent at homofili oppstår blant annet på grunn av hormonpåvirkning av fosteret under svangerskapet. Videre er det også i noen grad kjent at psykososiale forhold etter fødsel kan ha innvirkning på utviklingen videre, selv om dette er noe usikkert.

Men uansett holder dette som argument for å hevde at man uansett ikke kan være skapt som homofil, enten man er kristen eller ei.

Jo. Ved at det er Gud som forårsaket det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo. Ved at det er Gud som forårsaket det.

Det skal du få lov til å mene, jeg påpeker bare at det ikke er helt logisk da mirakelet allerede har skjedd ved unnfangelsen (ifølge kristne selv), samt kombinasjonen med kunnskap om fosterets utvikling og hva som påvirker det. Skal man se det fra en kristen synsvinkel og man forutsetter at "Gud har gjort jobben" og skapt barnet (hvilket ikke er en urimelig forutsetning da dette er en utbredt oppfatning blant kristne) allerede ved unnfangelsen og resten er opp til naturen så følger det at resten vil være opp til naturlige variasjoner. Ergo at man ikke er skapt som hverken homofil eller heterofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Selv så er jeg jente, så for meg er homofile helt ok. Jeg ser verken ned eller opp til de, og synes ikke man skal bedømme dem ut i fra legning. Trenger ikke å si så veldig mye om dem som person for det.

Jeg bryr meg egentlig ikke noe om hva folk forelsker seg i, bare folk har det bra og behandler andre bra, det er viktigste :)

Men, jeg kan forsåvidt forstå at noen menn synes homofili er litt "rart" eller "ekkelt" om du vil. Jeg synes ikke lesbiske er ekle, ikke misforstå, men jeg synes det er litt rart. Ikke de som personer, men det at ei jente forelsker seg i ei jente, for meg ville det vært utenkelig, er det jeg mener. Selve "greien" liksom, men en person er mye mer enn en legning, så å bedømme en person ut i fra det blir idiotisk.

Søren, jeg er dårlig til å forklare :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner, teknologi og vitenskap er jo faktisk basert på naturens premisser da det egentlig dreier seg om å lære å benytte muligheter som allerede ligger latent i naturen (og som man ikke alltid har visst om).

Da dikterer logikken at homofili er basert på naturens premisser, siden homofili faktisk er helt naturlig og forekommer innenfor de fleste dyrearter på jorden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og siden når ble normal/unormal mål på om noe er bra eller ikke? Einstein var unormal med sin utrolige IQ, men jeg tror alle kan være enige om at det var positivt. Sykdom og død er normalt, men jeg tror alle kan være enige om at det er negativt.

Å diskutere med deg er som å diskutere med et barnehagebarn som ikke har tenkt gjennom noe som helst, og bare lirer av seg floskler og ting som de synes høres bra ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen er "rasistisk" mot homfile.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...