Glynis Skrevet 24. juli 2012 #21 Skrevet 24. juli 2012 Først og fremst, ikke ta med deg usunn snacks. For søtsug anbefaler jeg frukt og bær, for knaskesug anbefaler jeg gulrøtter og for saltsug anbefaler jeg et sesamknekkebrød med ost. Ost er ikke direkte salt, men det er i hvert fall ikke søtt, og jeg kjenner at når jeg spiser det har jeg ikke lyst på saltsaker etterpå, og jeg er en skikkelig saltmoms.
Frk.Tyttebær Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #22 Skrevet 25. juli 2012 Slutt å ta med deg noe å småspise på. det er jo selvsagt ett alternativ, men vanskelig å la være, for da klikker det for meg Så best å ta med noe enn ingenting
Frk.Tyttebær Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #23 Skrevet 25. juli 2012 Først og fremst, ikke ta med deg usunn snacks. For søtsug anbefaler jeg frukt og bær, for knaskesug anbefaler jeg gulrøtter og for saltsug anbefaler jeg et sesamknekkebrød med ost. Ost er ikke direkte salt, men det er i hvert fall ikke søtt, og jeg kjenner at når jeg spiser det har jeg ikke lyst på saltsaker etterpå, og jeg er en skikkelig saltmoms. Takk for tipset Høres ut som noe jeg kan ta med meg i stedet for
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2012 #24 Skrevet 25. juli 2012 En neve nøtter om dagen er knallbra for fettforbrennigen. Usaltede mandler eller valnøtter er de beste nøttene da Jeg spiser dette hver dag og er langt i fra fet. Faktisk sies det at folk som spiser en neve nøtter om dagen er slankere enn de som ikke spiser nøtter Ellers er det også knallgodt med ananas i egen juice med kanel og revet kokos(ca. 150 kalorier). Pass også på å få i deg mer proteiner enn karbs til måltidene da proteiner holder deg mett lenger enn karbsene. Drikk også vann og en kopp te til hvert måltid
Frk.Tyttebær Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #25 Skrevet 25. juli 2012 Det var jo det med vann da, jeg drikker faktisk nesten ikke vann, skam å si det, men jeg kan faktisk gå flere dager uten å drikke vann, for jeg drikker for det meste bare pepsi max
Gjest *Maja* Skrevet 25. juli 2012 #26 Skrevet 25. juli 2012 Det var jo det med vann da, jeg drikker faktisk nesten ikke vann, skam å si det, men jeg kan faktisk gå flere dager uten å drikke vann, for jeg drikker for det meste bare pepsi max Ville kvittet med med den vanen. Jeg drakk mye Pepsi Max før og det er faktisk lettere å bli mer søtsugen av det. Drikk kun vann en uke så tror jeg mye vil gå av seg selv, og ikke minst, det glasset med Pepsi Max etter en uka av vil ikke smake like godt som du innbiller deg 1
Inwe Skrevet 26. juli 2012 #27 Skrevet 26. juli 2012 Det var jo det med vann da, jeg drikker faktisk nesten ikke vann, skam å si det, men jeg kan faktisk gå flere dager uten å drikke vann, for jeg drikker for det meste bare pepsi max Trapp ned pepsi-maxen med farris. Når jeg flyttet hjemmefra for 4 år siden, drakk jeg bare cola med sukker, byttet ut den med cola zero og byttet gradvis ut den med farris. Nå drikker jeg bare vann og vann laget til farris på sodamaster (og et glass melk om morgnen + kaffe). Klarer ikke tanken på cola med sukker lenger, og liker faktisk ikke alt for mye cola zero også. Holder med en halvliter om jeg er på kino eller noe (men blir som regel farris da og).
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #28 Skrevet 27. juli 2012 Når det gjelder saltsug, så er dette noe som kan avvennes. Ellers kan du hive i deg et par kokte egg med et dryss havsalt, eller noen biter med salt kjøttpålegg. Hvordan kan saltsug avvennes? Jeg har saltsug hver dag, flere ganger om dagen... Tyr da til lakris, tyrkisk pepper eller salte rett-i-koppen supper. Har prøvd med egg med krydder, men det hjelper ikke, er fortsatt sugen på lakris rett etter... Anonym poster: 9f5b43f020d3ccd294ac7bff6d15a994
sophiaM Skrevet 28. juli 2012 #29 Skrevet 28. juli 2012 Hvordan kan saltsug avvennes? Jeg har saltsug hver dag, flere ganger om dagen... Tyr da til lakris, tyrkisk pepper eller salte rett-i-koppen supper. Har prøvd med egg med krydder, men det hjelper ikke, er fortsatt sugen på lakris rett etter... Anonym poster: 9f5b43f020d3ccd294ac7bff6d15a994 Jeg trodde at saltsug kommer av at kroppen faktisk trenger det? Spesielt når vi svetter mye (som på sommeren, eller på trening) så forsvinner jo mye av saltet i kroppen. Jeg kjenner jo ikke til hvordan du opplever det, men hvis du spiser mer salt enn en vanlig persons anbefalte dagsinntak så kanskje du burde fått sjekket det hos legen din? 1
Elizia Skrevet 28. juli 2012 #30 Skrevet 28. juli 2012 Hva med saltstenger? Bedre enn lakrisbåter, tyrkisk pepper og riskaker med smak ift kalorier iallefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå