Gå til innhold

Disney-valser. Se her!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Mange av dere har tidligere skrevet at dere vil ha "Some day my prince will come". eller andre Disney-sanger som brudevals. Se her:

http://www.geocities.com/Broadway/Stage/78...7840/select.htm

Ikke noen gode innspillinger, men man hører ihvertfall melodien. Selv synes jeg "A dream is a wish my heart makes" fra Askepott er nydelig.

Tror jeg må bruke litt tid på å høre meg gjennom disse. Kanskje jeg finner en melodi vi kan danse etter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal få noen til å synge Aladdins "A whole new world" for oss i kirken... det er min favoritt-sang, blir kjemperørt hver gang jeg hører den.... :oops:

Skrevet

Jeg synes Tsjajkovskijs "Once upon a dream" fra Tornerose er en nydelig vals, som jeg gjerne vil ha som brudevals når/hvis den tid kommer!

Gjest Anonymous
Skrevet

"So this is love" fra Askepott er jo også kjemperomantisk. Kanskje den kunne vært en bryllupsvals hvis jeg finner en god innspilling.

Jeg må bare si det en gang til: selv om melodiene er fine, så er ikke akkurat de keyboardlydene på den nettsiden så veldig fine. Kunne aldri danset til noe sånt ihverfall :o

Skrevet

Har en nydelig innspilling av hele "Tornerose" - Svetlanov The State Symphony Orchestra :klappe:

Skrevet

Super side altså!! "Can you feel the love tonight" er jo så fin!

• 4 år senere...
Gjest Noggiebirdie
Skrevet
Jeg synes Tsjajkovskijs "Once upon a dream" fra Tornerose er en nydelig vals, som jeg gjerne vil ha som brudevals når/hvis den tid kommer!

Bare litt flisespikkeri: Det er sant at musikken brukt i Tornerose i stor grad er skrevet av Tsjaikovskij, men denne spesielle sangen er det Sammy Fain som har skrevet. Han fikk i utgangspunktet i oppdrag å skrive filmmusikken til filmen, men Disney mente det ble for "Broadway-lignende", så Tsjaikovskijs musikk ble tilpasset filmen isteden. "Once Upon a Dream" er den eneste sangen fra den opprinnelige filmmusikken som ble brukt i den ferdige filmen.

Men sangen er veldig vakker! :)

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Både valsen fra Tornerose, Askepott og Snøhvit finnes på diverse Disney samlinger. Jeg kjøpte "Disney: Greatest love songs", og de er der alle sammen.

:)

Skrevet (endret)

Har så lyst på a whole new world ( aladdin ) som duett i kirken, men vet ikke om noen som kan synge den desverre :(

hør her

Endret av pinkybride
Skrevet

siden finnes ikke lenger...men jeg kunne få gratis greenkard da. hmmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...