waco Skrevet 28. mai 2002 #1 Del Skrevet 28. mai 2002 Det var ei husmor under krigen som gjemte en unggutt som hadde stjålet noe fra tyskerne, tror det var en pose mel. Hun gjemte ham under sengen sin, nei faktisk inni teppet sitt mens hun lå og sov. den synes jeg var heltemodig jeg. Hun hadde sikkert fått to netter på Grini om hun hadde blitt merket. Hvorfor er det så vanskelig for kvinner i dag å innrømme at det var få eller ingen kvinner som utmerket seg under krigen, unntatt å koke kaffe, strikke grytekluter og vifte med flagg etter 8. Mai. Russerne hadde tusenvis av kvinner i første linje front. De var enten snikskyttere eller endog kom det en og annen kvinne i stridsvogner. De døde faktisk for sitt land de.Ofret seg. Og ikke la de seg på rygg i tusentallls heller. Det er INGEN unnskyldning for å legge seg ut med okkupasjonsmakt i krig. Skylde på kjærlighet, my ass. Det var nok mer sjokolade, alkohol, fester og varme klær som fristet. En form for kollektivt tyveri var det jo, da disse jo hadde goder andre skikkelige kvinner bare kunne drømme om. Og ingenting er vel mer demoraliserende i krig enn at kvinnene våre selger seg for en smørklatt. Ikke ta fra krigsseilerne, Bratteli, Gerhardsen og Max Manus æren av å være krigshelt. Skal en begynne å rose alle som jobber på fabrikker på lik linje med de som lot seg sprenge i filler i fronten, mister jo heltebegrepet enhver troverdighet.. Nei vettu hva.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 28. mai 2002 #2 Del Skrevet 28. mai 2002 Pang....pang....bæng...bæng....ooiink... oooiink...poff....booofff..gidder'u eller?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 28. mai 2002 tryna du på kjøkkenet eller.....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 28. mai 2002 #4 Del Skrevet 28. mai 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 28. mai 2002 #5 Del Skrevet 28. mai 2002 kjære waco så kom det enda et innlegg fra deg angående kvinners alle feil og utilstrekkeligheter. oppdrag fra meg: kan du, uten en mengde generaliseringer, fortelle oss nøyaktig hva det er som har skjedd som har gitt det et så dårlig inntrykk av (ca) halve verdens befolkning? har fått med meg at du hadde en ufyselig kvinnelig lærer en gang, men det må jo være mer enn det (?) på forhånd takk vennlig hilsen tingeling12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 28. mai 2002 #6 Del Skrevet 28. mai 2002 Egentlig kunne kanskje denne debatten vært litt interessant. For kvinners innsats under krigen er jo ikke dokumentert på noen måte! Men nok om det, gidder ikke diskutere under et slikt hovedinnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 28. mai 2002 #7 Del Skrevet 28. mai 2002 Waco Har du noen sinne snakket med alle de kvinnene som dro rundt med illegale aviser,alle de som gjemte flyktninger som rømte for sitt liv. Du får ha meg undskylt men det du kommer med er svada eller p--- preik. Denne gangen aner du ikke hva du uttaler deg om. Kaspara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 28. mai 2002 Kaspara, ja selvsagt, all respekt for våre modige kvinner! Men det er ikke DEM jeg snakker om nå. Jeg snakker om tyskertøsene. Og uansett hvordan dere vrir og vender på det, er det USOLIDARISK å ligge med fienden. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 28. mai 2002 #9 Del Skrevet 28. mai 2002 Waco Ok.så var vi på han igjen med tysker tøsene,men hva med alle de norske mennene som symp.med tyskèrne? Syns du ikke vi skal la dette emne dø? Kaspara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 28. mai 2002 Kaspara, problemet med kvinner er at dem alltid vil lete fram de gode kvinnehistoriene fra vår fortid og ikke sine "baksider". Det er rett og slett historieforfalskning å nekte å vedkjenne seg at kvinner KAN være noen sleipe sabortører og bedrive denslags forræderier og umotivere norske menn i skauen. Ingen nekter for at menn var i flertall både som sadister og hitlervennlige. Rhinnan var mann akkuat som Terboven. Men det er usselt av dere kvinner og nekte på at vi hadde jenter som lå med tyske soldater. Er ikke det å terrorrisere samfunnsmoralen? Tror dere palestinske jenter ligger med israelske soldtater? - Nei, ikke jeg heller. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 28. mai 2002 #11 Del Skrevet 28. mai 2002 såvidt jeg kan se så er det ingen som har nektet for at det skjedde, waco... tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 28. mai 2002 Tingeling, .... det er fint å vite at dere er enige. Waco fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 28. mai 2002 #13 Del Skrevet 28. mai 2002 He..he...ja....jeg tryna så det smalt i Blokksberg!!.... Noe skal man vel svare Waco.... ...og når jeg tenker meg godt om, så hadde jeg sikkert vært litt tyskertøs jeg også. I mangel på no bedre å finne på. Ja, det betinger at jeg drar'n skikkelig i dypet.... Fant jeg da en bit tysker, i mangel på gode nordMENN, (...dem kriga jo..!!) så ville jeg vel lusket rundt me'n i stall og krybbe så høyet føyk. (Det var vel der dem gjor'e, var det ikke?..p###te altså!!) Jeg hadde nok ikke foretrukket Terrivoven, så storforlangende hadde jeg nok aldeles ikke vært. En sånn blåøyd arisk en....tja...jeg hadde antageligvis ikke hatt annet og gjøre enn å hengi meg til kroppslig nytelse!! For kvinne er jeg jo!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 28. mai 2002 Rita, det er godt å vite at dere kan bedrive litt selvransakning nå som dere er anonyme på nett. Waco ...som egentlig alltid visste at det var sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 28. mai 2002 #15 Del Skrevet 28. mai 2002 Waco Jeg nekter ikke for at det skjede,mange av mine barndoms venner er såkalte tyskeunger.Det jeg mener er at det er en gammel historie det er over 50år siden!Skal de aldri få fred.Trode vi var ferdig med den diskusjonen da jeg var barn.I DAG HAR SELL MIN MOR SOM VAR UNG DA(HUN ER 82ÅR)GLØMT DET. HVORFOR IKKE LA DET DØ EN GANG FOR ALLE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 28. mai 2002 #16 Del Skrevet 28. mai 2002 Jepp Waco. Godt du ser det gode i det...for det er godt nemlig!! Forresten, jeg driver med selvransaking over en lav sko...(selv om jeg bruker høyhelte) og finner ut så ubegripelig masse. Noen ganger her, som deg, andre ganger in real life. Begge deler er sannelig nyttig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #17 Del Skrevet 28. mai 2002 Kaspara, ja jeg vet jeg tråkker på noen. Men det gjør jeg alltid, og det vil jeg forsette med. Og hvis du føler deg truffet, så foreslår jeg at du LAR VÆRE Å LESE SLIKE TRÅDER!!! Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #18 Del Skrevet 28. mai 2002 Rita, ja jeg skjønner. Dere kvinner påpeker hele tiden at jeg må få meg et liv IRL. Sannheten er den, at jeg har levd i en galskapstilværelse helt frem til siste forelesning som var rett før påske. Fra ferien frem til siste eksamensdag har jeg fri. Og jeg har mine høyst personlie årsaker til at jeg VELGER å befinne meg innedørs. Waco ....fra sak til person.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 28. mai 2002 #19 Del Skrevet 28. mai 2002 NEI WACO JEG FØLER MEG IKKE TRÅKKET PÅ,DA MIN FAR KOM I FRA ØSTLANDE OG MIN MOR FRA NOR-NORGE.JEG MENER BARE AT DE DET HANDLER OM ENTEN ER GAMLE ELLER DØDE I DAG.KAN VI IKKE BARE VÆRE GLADE FOR AT DET IKKE ER OSS DET ER SNAKK OM OG LA DEM FÅ FRED. NO GIDDER JEG IKKE MER,DU VIL ALDRI KOMME TIL Å FORSTÅ HVA JEG MENER. kASPARA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #20 Del Skrevet 28. mai 2002 ....og noen tviler på at damer blir lett hysteriske..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå