Gå til innhold

håpløse foreldre

Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

i barnehagen min er det en gutt på 6 år som er utrolig survete , han er den i hele bhg som surver mest og da har jeg regnet med de minste også.

om noen har en leke han vil ha så er det tårer og snørr , om noen er flinkere en han er det tårer og snørr osv osv osv.

jeg har nå fortalt denne gutten at om han driver slik på skolen så vil kansje de store ærte han så han burde begynne og trene på andre måter og gi uttrykk for sin frustrasjon på (enkelt forklart her men litt mer tilpasset en på 6 der ).

i to uker har vi arbeiset sammen om dette han og jeg og det har hvert store forbedringer , så i dag hadde jeg en prat med mor hvor jeg forklarer hva og hvordan i håp om og få lit dra hjelp fra hjemet også , men mor svarte bare enkelt og greit at "han surver ikke mere enn andre barn og på skolen er det ikke lov og mobbe" jeg prøver da og forklare om barns evne til og ta de som viser svakhet osv men hun sier da elegant "da er det skolen som har et problem og ikke min sønn".....

lurer på om hun ser det slik om 5 år når han er et mobbeoffer jeg?

klart jeg kan ta feil , at han ikke blir mobbet for det trass i hva de lærde sier , klart det kan hvere at han finner det ut selv fort nokk til at ingen skade skjer , men hvorfor ikke forberede barnet på at det kan sje?hvorfor ikke bli kvitt en av årsakene til mobbing før han må erfare det?

er det ikke det vi i barnehager jobber for a?se et problem hoss et barn og arbeide med det?gjøre det barnet i bedre stann til og møte skole osv?

bare synes hun tar det veldig lett jeg da men.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du vet for foreldre er barna deres øyestein og våge den som kritiserer deres barn. Synes du skal fortsette å hjelpe jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Unnskyld at jeg spør...

Men hva er survete...?

Er det grinete...?

Er bergenser - så den skjønte jeg ikke... :oops:

Mayamor i.i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

survete er grinete ja , han går og gråter hele dagen , dvs når ting ikke går slik han vil , det kan hvere at han ikke fikk bilen han ville ha , at tegningen ikke blei slik han ville ha den , at noen sklei fortere en han osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Enkelte er fryktelig hårsår når det gjelder egne barn...

De ser ikke at de kanskje har et av disse barna alle andre snakker om... :wink:

"Mitt barn er perfekt"... :roll:

Ja i en mors øyner kanskje... :ler:

Gutten trenger kanskje en mannsfigur i livet sitt...?

Har han en pappa boende hos seg?

Er pappan tilstede i guttens liv?

Godt han har deg iallefall.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

han har en far men han er ikke noe flink til og sette grenser han heller etter det jeg ser , han har ungen hver 2 helg.

den ungen har lært fra han var liten at noen tårer løser alle problemer og det er mulig han om noen år ser at det jeg prøver på er riktig , men han har en lang kamp foran seg.

jeg vil gjerne være med og hjelpe han med den kampen jeg men det er ikke så enkelt når alt han lærer er at han ikke skal gjøre det i bhg , for med en gang mor kommer så sitter tårene løst igjen , og han får det han surver etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger er utrolig flinke til "situasjonbetinget læring". Det vil si at i barnehagen oppfører han seg på en måte, med mor på en helt annen måte. Det fine med dette er at selv om mor gir F** i det du sier til henne, så er det noe som synker inn hos gutten, og det du lærer han vil han nok ta med seg videre når han begynner på skolen. Han lærer sikkert at de andre barna er greiere når han oppfører seg mindre surkete (som det heter i nord-norge), og dermed tar han med seg det han har lært når han starter på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...