Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #1 Skrevet 13. februar 2004 Jeg lurer på hva dere ville betalt diverse hjelpere i bryllupet? Vi skal ha to damer på kjøkkenet, som skal holde på fra klokka tolv til ca klokka halv ni. Dette er to av mammas venninder, og de er i femtiårene. De skal etterfylle koldtbordet og sørge for at det går smertefritt. Videre skal vi ha to damer i baren. Den ene er bartender til vanlig. Hun er tredve år og skal jobbe fra sju til rundt to på natten. Den andre er også tredve og har lang utdannelse i hotell og restaurantbransjen. Hun skal nok jobbe litt lengre, fra rundt seks vil jeg tro. Så skal vi ha to til å hjelpe oss med å pakke opp gavene. Jeg vil tippe at det tar ca tre timer. Den ene av den skal muligens være DJ for oss resten av kvelden. Dvs at sistnevnte skal jobbe fra to til fem, og pause til syv, så eventuellt jobbe til to. Den andre skal "bare" pakke gaver i tre timer. Jeg vet igrunn hva jeg skal betale dem, jeg vil bare høre hva dere andre tenker?
Barbie Skrevet 13. februar 2004 #2 Skrevet 13. februar 2004 Vi hadde skoleungdom til å rydde under festen vår, og de fikk 100 kr.pr.time. Kjøkkenhjelpen var godt voksen og fikk 150 kr.pr.time Han som sto i baren er bartender til vanlig og jobbet hos oss fra kl 18-24. Etter dette forsynte folk seg selv, og bartenderen ble med på festen. Han fikk 2000 kr og en stor blomsteroppsats.
jea Skrevet 13. februar 2004 #3 Skrevet 13. februar 2004 Vansklig ,men vi skal ha ei på 16år (søstera til venninda mi)til å passe ungene 4 stk fra kirken og gjennom hele middag,legge de,passe på de hele kvelden..Hun får 500kr av oss.. Hadde nok gitt de voksne 500-1000kr..
Barbie Skrevet 13. februar 2004 #4 Skrevet 13. februar 2004 Vansklig ' date='men vi skal ha ei på 16år (søstera til venninda mi)til å passe ungene 4 stk fra kirken og gjennom hele middag,legge de,passe på de hele kvelden..Hun får 500kr av oss[/quote'] Gidder hun virkelig ha ansvaret for 4 unger så lenge for bare 500 kroner... :-? Da har dere jammen vært heldig!
Gjest Madley Skrevet 13. februar 2004 #6 Skrevet 13. februar 2004 Ikke for å være frekk på noen måte Jea..Men da synes jeg du er småkjip.
Gjest Madley Skrevet 13. februar 2004 #8 Skrevet 13. februar 2004 Fordi at 500 for å passe fire unger så lenge er LITE! Men det er nå min mening da
Lullu Skrevet 13. februar 2004 #9 Skrevet 13. februar 2004 Vansklig ,men vi skal ha ei på 16år (søstera til venninda mi)til å passe ungene 4 stk fra kirken og gjennom hele middag,legge de,passe på de hele kvelden..Hun får 500kr av oss.. Hadde nok gitt de voksne 500-1000kr.. Som hun skriver her, er det søsteren til venninna som skal sitte barnevakt. Er jo ikke en fremmed da.... Og 500,- er da ikke så lite for en som er 16 år??? Og et er jo godt mulig at ikke alle barna er hennes.....?
Murf Skrevet 14. februar 2004 #10 Skrevet 14. februar 2004 Jeg legger meg ikke opp i hva man betaler eller sånt, men sørg iallefall for at de som stiller opp får en ordentlig takk, og at dere setter pris på jobben som blir gjort! Selvopplevd skrekkhistorie: Var kaffegjest i et bryllup for noen år siden, der vi reiste fra Oslo til en annen kant av landet, og der ble vi bedt om å hjelpe til med å servere til middagen. Ok, tenkte vi, hadde ikke noe annet å slå ihjel tiden med og ville være greie. Men det var en sabla jobb! Til kaffen kledde vi oss om og pyntet oss, men de glemte å presentere oss, noe de hadde gjort med alle som kom til middagen. Vi følte oss litt som "tjenere". Ok, brudeparet hadde sikkert ørten ting i hodet den kvelden, men en ordentlig takk har vi ikke fått ennå. Nå kommer vel kaffegjest-diskusjonen opp igjen, sorry, det var en avsporing, men to ting lærte jeg av hele greia: husk å takke, og mene det. kaffegjester er ikke serveringspersonale. M
jea Skrevet 14. februar 2004 #11 Skrevet 14. februar 2004 LEYA:::1barn er mitt og hun er 18mnd og 3 av barna er mine tante barn de er 6 år,5år,2år og hun på 5 og 6 klarer jo og passe på seg selv i en viss grad--Så NEI jeg syns ikke att 500kr er lite...Og hun er kjempe fornøyd med den prisen...Så det så Og hun får jo middag også..Og der betaler vi 1150kr pr oerson..
Arwen Skrevet 14. februar 2004 #12 Skrevet 14. februar 2004 Jeg har servert i en konfirmasjon en gang (var vel 16-17 år) Fikk ingenting. Hadde jeg fått 500 hadde jeg vært sjeleglad. Fikk ikke en takk for hjelpen en gang nesten. Og da hjalp vi til med å lage mat dagen før. :-?
Lotte20 Skrevet 14. februar 2004 #13 Skrevet 14. februar 2004 Føler ikke at det er lenge siden jeg var 16 selv jeg...og for mitt vedkommende hadde det vært topp å tjene 500 kr på en dag !!
prinsipessa Skrevet 15. februar 2004 #14 Skrevet 15. februar 2004 Husk at all betalin er jo skattefritt for de somfår det, så alt mellom 100 og 130 pr time er jo veldig bra om man kjenner de som skal severe da..
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2004 #16 Skrevet 15. februar 2004 Jeg tør ikke å si noen kronebeløp, men jeg synes at hvis dette er venner av dere, så handler det vel om vennetjenester som de gjør uten at de nødvendigvis skal tjene store summer på det. Fint med en liten sum, men jeg synes ikke den trenger å være så veldig stor hvis dette er folk dere kjenner. Jeg ville ihvertfall aldri forventet å få betalt for å hjelpe noen med å pakke opp gaver. Jeg har også stilt opp som serveringsdame i bryllupet til en venninnne. Da fikk vi som gjorde det hver vår lysestake som takk for hjelpen og det var mer enn jeg hadde forventet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå