Gå til innhold

oppussing av kjøkken

luni

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har erfaring med å pusse opp kjøkkenet i det siste?

Jeg lurer litt på å velge HTH kjøkkenskap, jeg har hørt at de leverer skapene ferdig montert og at det da ikke blir så mye dyrere enn å kjøpe fra Ikea? Jeg er nemlig avhengig av å leie firma til monteringen, er det noen av dere som har brukt håndverkere til dette? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste levrandører tilbyr ferdig monterte varianter. Det handler kun om pris. Og den igjen avhenger av hvor komplisert kjøkken du ska ha. Men min erfaring er at det ikke er såååå vanskelig å montere et kjøkken selv, om du har vater, drill og er nøyaktig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med oppussing av kjøkken selv, nå!

Har kjøpt på Ikea og setter det sammen selv.

På Ikea, mens jeg ventet på hjelp, slumpet jeg til å kikke på en folder som viste priseksempel på montering av kjøkkenet deres.

Skal ikke uttale meg om hvor stort/omfattende det var, det husker jeg ikke, men jeg husker prisen, 3600 kr.

Du kan jo ta kontakt med de og høre hvor mye de skal ha for det du trenger.

Det er ingenting som heter gratis montering. HTH har nok puttet kostnadene inn et sted.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg hadde tømmermann til å sette opp mitt Ikea-kjøkken - betalte ham kr. 12.000,- for jobben. Summa-summarum så kom det på under halvparten av hva et HTH-kjøkken på samme størrelse hadde kostet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster omtrent 5000 å få et kjøkken fra IKEA montert, ferdig.

Hjelper ikke å få dem fra HTH når dem er sammenskrudd, det er å henge opp som er vrient!

Vi sjekka priser, og HTH og Norema var 2-3 ganger så dyre.

Vi syntes ikke det var verdt det, og har valgt IKEA to ganger. Er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar folkens! Jeg har nå endt opp med å bestille kjøkken fra IKEA, og kommer til å sette det opp selv! (gulp)

Jeg kommer nok innom igjen med rapporter om hvordan det går, hehe!

Hvis noen har noen gode tips om montering- please fortell meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi byttet ut kjøkkenet for noen år siden, og det står fremdeles perfekt i vater og lodd! (Og det er mer enn man kan si om huset, som er over hundre år gammelt :wink: )

Hemmeligheten: Millimeterpresisjon mens du lager sokkelen. Omtrent som å lage grunnmur!

Det kommer til å gå kjempegreit, lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...