AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har en kjæreste som har 3 herlige barn fra tidligere. Jeg kan skrive mye om alt det positive med dem, og hvor glad jeg er i dem, men konsentrerer meg her om det jeg synes er vanskelig. Nemlig at de er forferdelig masete og styrete. Jeg føler de sliter oss helt ut innimellom, har snakket en del med faren deres om dette da jeg merker at han blir sliten og lettere sint pga dette. Jeg har selv en sønn på 4 år, som jeg ikke har dette problemet med. Jeg har lest mye Jesper Juul, og er opptatt av positiv oppdragelse. Sønnen min er veldig rolig, og vi har en god dialog. Barna til kjæresten min er veldig aktive, og fryktelig masete. Eldstemann på 9 år er veldig uselvstendig og underholder ikke seg selv. Jeg har lyst på noen råd som kan gjøre hverdagen lettere, og som gjør oss mindre slitne. Anonym poster: a8ed1d784fe724e9e325479c068f2c73
Muscae Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Lære dem å leke på egenhånd? For å sitere en del av mine pedagogikkbøker da, siden du trekker inn Jesper Juul (som er flink å ta barneperspektivet, men som jeg ikke deler pedagogikksyn med): "Evnen til å leke er medfødt, men leken er ikke medfødt." Dermed må barna lære å leke. De må også lære seg å leke på egenhånd, uten å ha mange unger og voksne til å leke med (slik som de har hele livet i barnehage og skole - der de lærer å leke, med andre..).
Løvetanten Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Dette er et langsiktig prosjekt, og det tilhører faren og ikke deg. Det er han som skal få ting på plass og du skal være der for å støtte han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå