Ada123 Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Hva får barna av mat i barnehagen der deres unger går(om de får), å hva har de med seg i matpakka hjemmefra?
Gjest Magdalene Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 De får smørelunsj tre ganger i uken. Her sender jeg med havrepannekaker/havrevafler, pasta, Baguetter (de grove fra hvita hjertegod), brødskiver, pølser, kjøttboller (gjerne på små spyd), pasta, havrefras og alltid små cherrytomater og paprika og agurk. Nå på sommeren slenger jeg ofte oppi jordbær/bringebær/blåbær. Hun spiser også en yoghurt til 15.måltidet. Matboks med mange rom er gull
Mafalda Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 I vår barnehage (kommunal) har de varmmat to ganger i uka, og smørelunsj de andre dagene. I tillegg kommer det varmmat i stedet for kaker ved bursdager. Mitt barnehagebarn har alltid yoghurt i kjøleskapet til måltid nr. to (de gangene det er varmmat er det poengløst å sende med henne brødskiver eller annen kraftig kost) og har vi felles fruktkurv til begge måltider. De dagene det er brødmat til lunsj har hun med seg to halve brødskiver, pluss gulrot/agurk/minitomater i matpakka.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Min bhg har havregrøt kl 9.30, og medbragte brødskiver kl 13.30. Han pleier å ha et eller annet smørepålegg på. Anonym poster: 9c47cb5b9e1f37b200d552661dd555d5
Gjest chiki Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Får all mat i barnehagen, men de som skal ha frokost tar det med selv. Da pleier hun å få med enten skive med leverpostei/skyllingpostei/kvitost eller en yoghurt med havregryn og rosiner
Leanne Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Min får all mat i barnehagen, frokost, lunsj og frukt/knekkebrød på ettermiddagen. Skolejenta mi får med seg: hjemmelaget polarbrød, pai rester, salat med kylling, hjemmelaget knekkebrød. Eller bare helt vanlig brødskiver med pålegg. Får med seg frukt i tillegg. På vinterstid hender det at hun får med seg hjemmelaget tomatsuppe, kyllingsuppe eller grønnsakssuppe i termos sammen med noen rundstykker. Endret 24. juli 2012 av Leanne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå