Gå til innhold

Hvilken bærbar er best av disse tre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo :-)

Skal kjøpe meg ny bærbar PC, men er litt usikker på hvilken. Har funnet tre som jeg synes ser bra ut, og i tillegg er de veldig rimelige. Jeg har jo ingen peiling på data selv, så håper det er noen her som kan komme med en liten pekepinn om hva som er viktigst, hva som ikke er så viktig, hvor stort minne det bør være osv. De er jo relativt like ser det ut som, men det er jo veldig mange tall, MB, GB og andre forkortelser jeg ikke skjønner bæra av, hehe....

Her er de i alle fall:

HP DV6-6B37EO data

Intel Core i5-2430M prosessor, 2,4 GHz, 4GB DDR3 minne, 500 GB S-ATA (5400 rpm) harddisk, Intel HD 3000 grafikk, digital mediekortleser, windows 7, 15,6 tommer

ASUS X54C-SX099V data

Intel Core 13-2330M, 2,2 GHz, 4 GB minne, 640 GB S-ATA harddisk, LED-skjerm, Intel HD 3000 grafikk, bluetooth, kortleser, Windows 7, 4-celler batteri, 15,6 tommer

Acer Aspire V3

8 GB minne, 750 GB lagringskapasitet, 2,2 GHz Intel Pentium B960 presessor, Intel HD 3000 grafikk, 2 prosessorkjerner, 2 RAM-spor, Windows 7, 15,6 tommer

Selv om det er mye her jeg ikke skjønner en dritt av, heller jeg litt mot asus eller hp. Har hatt en acer aspire tidligere (ikke samme modell), og det har vært mye prakk med den, men problemer kan en vell ha med alle merkene....

Noen som vil hjelpe meg litt? :)

Anonym poster: 3ed8e0783985eab271ad0a13b52ec17d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det hjelper å si, hva du har planer om å bruke pcen til.

Spilling, surfing, bilde redigering osv osv.

Hadde også vært greit om du bare linket til siden hvor du fant pcen på.

Endret av -Leon-
Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en Asus, litt kraftigere og mindre skjerm enn den du har i planene, men likevel. Asus er etter min mening, et mye bedre merkenavn enn HP. Jeg har hatt HP-PCer med problem på problem på problem. Så gikk jeg over til Asus, og har ikke hatt noen problemer (foruten vanlig "slitasje"). Verken med denne nye eller den forrige jeg hadde. Men dette blir jo min personlige empiriske mening. Det kan jo hende at andre er uenig...

Skrevet

Ville gått for HP, rett og slett pga bedre prosessor. Og, men dette er min mening og smak da, fordi de har bedre tastatur enn Asus i alle fall. Acer har jeg ingen erfaring med. Har selv Asus med samme tastatur som på pcen du linker til, og synes det er forferdelig å skrive på.

Skrevet

Ville gått for HP, rett og slett pga bedre prosessor. Og, men dette er min mening og smak da, fordi de har bedre tastatur enn Asus i alle fall. Acer har jeg ingen erfaring med. Har selv Asus med samme tastatur som på pcen du linker til, og synes det er forferdelig å skrive på.

Akkurat den samme anbefalingen jeg også ville ha kommet med. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hallo :-)

Skal kjøpe meg ny bærbar PC, men er litt usikker på hvilken. Har funnet tre som jeg synes ser bra ut, og i tillegg er de veldig rimelige. Jeg har jo ingen peiling på data selv, så håper det er noen her som kan komme med en liten pekepinn om hva som er viktigst, hva som ikke er så viktig, hvor stort minne det bør være osv. De er jo relativt like ser det ut som, men det er jo veldig mange tall, MB, GB og andre forkortelser jeg ikke skjønner bæra av, hehe....

Her er de i alle fall:

HP DV6-6B37EO data

Intel Core i5-2430M prosessor, 2,4 GHz, 4GB DDR3 minne, 500 GB S-ATA (5400 rpm) harddisk, Intel HD 3000 grafikk, digital mediekortleser, windows 7, 15,6 tommer

ASUS X54C-SX099V data

Intel Core 13-2330M, 2,2 GHz, 4 GB minne, 640 GB S-ATA harddisk, LED-skjerm, Intel HD 3000 grafikk, bluetooth, kortleser, Windows 7, 4-celler batteri, 15,6 tommer

Acer Aspire V3

8 GB minne, 750 GB lagringskapasitet, 2,2 GHz Intel Pentium B960 presessor, Intel HD 3000 grafikk, 2 prosessorkjerner, 2 RAM-spor, Windows 7, 15,6 tommer

Selv om det er mye her jeg ikke skjønner en dritt av, heller jeg litt mot asus eller hp. Har hatt en acer aspire tidligere (ikke samme modell), og det har vært mye prakk med den, men problemer kan en vell ha med alle merkene....

Noen som vil hjelpe meg litt? :)

Anonym poster: 3ed8e0783985eab271ad0a13b52ec17d

Ble anbefalt å ikke satse på noen av de nevnte merkene. Sony Vaio derimot, fikk tommelen opp av min data-ekspert.

Anonym poster: 9caf6317d4395dcf35a0d6f1b9e0add7

AnonymBruker
Skrevet

Aceren har bedre spesifikasjoner, så hvis du ellers er fornøyd med tastatur, skjerm og vekt ville jeg valgt den. For øvrig pleier jeg å anbefale SSD-harddisk siden de er mye raskere og bruker mindre batteri, men da må du opp i rundt 5000.

Anonym poster: 7c0ba608eeecd97babb2c49dd8944264

AnonymBruker
Skrevet

Og ja, HP har en prosessor som er 10-20% raskere prosessor (avhengig av bruk), men jeg foretrekker dobbelt så mye RAM.

Skrevet

Og ja, HP har en prosessor som er 10-20% raskere prosessor (avhengig av bruk), men jeg foretrekker dobbelt så mye RAM.

Null poeng å ha 8 GB minne på PCen med mindre du holder på mye med bilde- og videoredigering. Det utgjør så liten forskjell ellers så det er derfor jeg anbefaler HP maskinen.

AnonymBruker
Skrevet

Null poeng å ha 8 GB minne på PCen med mindre du holder på mye med bilde- og videoredigering. Det utgjør så liten forskjell ellers så det er derfor jeg anbefaler HP maskinen.

Det er sant hvis man bare kjører et program av gangen, men hvis man f.eks. har nettleseren oppe med noen sider og 2-3 andre programmer samtidig så går det fort mye minne. Blir det fullt sånn at maskinen må begynne å swappe til harddisken så vil mer minne hjelpe mye mer på ytelsen enn den litt raskere prosessoren.

Skrevet

Tror det bruke TS beskriver, så holder det med 4gb ram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...