Gå til innhold

Plantar Fascitt - erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sliti med plantar fascitt (smerter under foten) i 3-4 måneder nå, og begynner å bli lei. Har vært hos fysioterapeut og fått beskjed om at leggene må løsnes opp, så jeg har tøyd, massert og satt nåler i triggerpunkter. Dette har ikke hjulpet. Jeg har stort sett vært flink til å hvile, men det er jo sosialt uakseptert å ikke kunne gå med mindre man har et synlig problem, så jeg har måttet gå litt i enkelte perioder. Har søkt mye på nettet og finner stort sett bare skrekkhistorier rundt PF - folk som har hatt det i mange år og som har forsøkt alt. Finner nesten ingen historier om folk som har blitt kvitt det, og hvordan. Så...er det noen her som har noen erfaringer rundt plantar fascitt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med dette i over ett år, men det løste seg da jeg begynte å gå med sko hele tiden, altså at jeg aldri gikk barføtt. Jeg fikk også god hjelp av å ikke gå i helt flate sko. Innleggshæl med god demping i tillegg til sko med god demping hjalp meg masse.<br /><br /> Anonym poster: c4f63bb7493341760a76a16b17c337ba

Skrevet

Har du prøvd å ta noe mot betennelse som voltaren eller brexidol? Jeg har hatt det men tok en brexidol kur og tok det med ro og det funket. Jeg startet kuren ganske kjapt etter jeg merket de første symptomene.

Skrevet

Takk for svar. Jeg er veldig skeptisk til å ta betennelsesdempende, men begynte faktisk på arcoxia i dag. Har du troa? Fikk 7-8 stk av søstra mi. Ellers kan jeg nok få skrevet ut resept på noe annet ganske fort, hvis jeg vil.

Jeg har kjøpt meg gode løpesko (til bruk i hverdagen) med innlegg under buen (fra apoteket) i tillegg. Var nemlig på medicus plesner og fikk påvist at jeg har ganske høy bue. Tenkte å begynne å teipe litt også, for å få avlasta plantar fascian ytterligere når jeg går.

Skrevet

Du burde først og fremst få deg en time hos fastlegen din, så kan han/ hun avgjøre hva som vil være best og ikke minst i hvilken dose du burde ta. Jeg tror at det er viktig å ta noe betennelsedempende, ihvertfall siden det ikke blir bedre av seg selv.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde plantar fascitt for mange år siden. Jeg prøvde med sånne støtdempende helkopper (ubehagelige). Etterhvert fikk jeg også konstruert spesialstøpte såler på NIMI. De var harde og lite fleksible, men fulgte fotens form perfekt selvfølgelig.

Etter et år, forvant smertene bare... uten at jeg vet hvorfor.

En bekjent av meg hadde, samme erfaring.

Det forsvant bare etter et års tid.

Vær tålmodig! Fatt mot!

Og sjekk gjerne ut dette med spesialkonstruerte såler. Det er mulig de har mer behagelige såler nå..

Anonym poster: 4aa3fa659ced2e22d3e0379e34bb4f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...