Gå til innhold

Katten sov i sin egen do!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik er det..

Vi har tatt ut katte doen og satt den på utsiden for å vende kattene våres (har 2 stykk) av å gå på do inne.

Nå er det slik at kattene pleier som regel aldri å gå på do inne på dagen med tanke på at de er mye ute.De er også ofte ute om natten.

Men en gang i blant så våkner vi opp til at en katt eller to har gjort fra seg i doen som står inne på badet. Dette er ikke en drømmeting å stå opp til.

På morgenen idag når en av oss var på vei ut, så vi at en av kattene lå på et mykt teppe inne i et åpent katte bur vi har stående på utsiden og den andre katten lå oppi katte doen! Katten som lå oppi der oppførte seg som at "det er normalt å ligge oppi doen." (Merk(!) det var ingen katte bæsj i doen)

Katten strakk på seg og labbet rolig inn.

Så spørsmålet mitt er altså om det er "normalt" for en katt å ligge i sin egen do?

Katter er jo ekstremt fine på renslighet.

Katten har aldri gjort dette før og jeg har ikke sett at hun har gjort det flere ganger enn kun på morgenen.

Anonym poster: 3c53533d4c5e21639f7453b7d8ed4d48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

noen?

Anonym poster: 72487cf5fa093cc03db36a5851d2f86f

Skrevet

Det er greit å ha kattedo inne, selv om de går på do ute. Vi har selv katteluke, og de går for det meste ute på do, men den inne blir brukt når det er stygt vær. De er ikke så glad i å være ute når det høljer ned. :) Hvis du kjøper sand på dyrebutikk lukter det ingenting, vi bruker selv everclean, kjøper 10 kg for ca 220 kr, og nå som de bare går en sjelden gang på do inne har vi ikke byttet sand der siden i vinter. Lukter ingenting! Er en grei investering, selv om det virker litt dyrt for kattesand. :)

Skrevet

Det er ikke uvanlig at noen katter liker å ligge i kattedoen, så lenge den er ren.

Gjest kittycat
Skrevet

går sikkert helt fint det ^^

Skrevet

Den ene min liker veldig godt å rulle seg i kattesanden så lenge den er ren, og hun kan godt ligge i den ei lita stund etterpå. Tror ikke det er så uvanlig. Men tror jeg hadde blitt bekymret hvis hun hadde tilbragt mye tid i kattedoen, har hørt at det kan være et tegn på at katten føler seg utrygg og usikker.

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Katter liker å rulle seg i egen lukt, så en kattedo med egne lukter i føles ekstra trygt for katten.

Jeg er forøvrig enig i at man bør ha dokasse inne selv om kattene skal være utekatter. Hvis man venner dem helt av med innedo kan man få problemer dersom katten om noen år må holdes inne over lengre tid pga sykdom eller skade. Dessuten setter katter pris på å få slippe å gjøre sitt fornødne ute i tjue minus. Hvis man bruker god sand og gir katten bra fór blir det minimalt med lukt i dokassen. Og så er det selvsagt en stor fordel om katten er kastrert da urin fra fertile katter lukter sterkt.

Skrevet

Den ene katten vår la seg i kattedoen sin. Vet ikke hvorfor, men det virket som om hun også ville ligge i "bur" da minstekatten la seg i buret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...