m@mm@ Skrevet 27. februar 2002 #1 Skrevet 27. februar 2002 Har veldig lyst til å starte internett butikk, hvor jeg skal selge diverse klær og utstyr. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem? Hadde egentlig mange spørsmål, men nå ble det helt blankt... Noen som kan hjelpe meg?
Catzy Skrevet 28. februar 2002 #2 Skrevet 28. februar 2002 For det første, så trenger du en e-handelsløsning. Dvs du trenger programvare og kunnskap til å bruke internett. Det finnes mange slike løsninger der ute! Titt litt rundt i forskjellige butikker, legg merke til forskjeller og tenk på hva du vil ha. Så kan du gå til programvareleverandører og si hva du vil ha. Du MÅ ha et skikkelig nettsted. Du MÅ oppdatere dette gjevnlig. Du MÅ ha kontroll på utsendelse av varer. Du MÅ sette deg inn i alle regler som gjelder for vanlige butikker OG nettbutikker. Du MÅ ha et vanntett betalingssystem. Catzy12
coda Skrevet 28. februar 2002 #3 Skrevet 28. februar 2002 Ellers så trenger du vel å starte der de fleste må starte, registrere seg i Brønnøysundregisteret. Ta en telefon, så hjelper de deg med hvilken type firma du skal ha (sannsynligvis et enkeltmannsforetak). Finn et godt domenenavn, bestill det f. eks. gjennom active-isp, og finn en leverandør av serverplass til domenet. De fleste er veldig hjelpsomme ang. f. eks. hvor stor serverplass du trenger og lignende.
Glitnir Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Oj, dytting av en over 18 år gammel tråd? Tror det er litt andre vurderinger som må gjøres av et slikt spørsmål i dag enn i 2002 😅
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Nettbutikk er smart i en pandemi, vil jeg si! Anonymkode: eccf7...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå