AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har såpass mye i formue at jeg ifølge de kalkulatorene som regner ut stipend og lån ikke får noe stipend. Betyr dette at jeg ikke får noe lån heller? Jeg skulle jo egentlig fått 92 500 kr i lån står det. Er det slik at man får mer lån når man går på BI? Har hørt noe om dette siden det koster en del å gå der, stemmer det? Anonym poster: 54ff45fba0d5ec67d4913ae4b693b27f
Gjest IngvildSF Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Vel, dette finner du lett ut av på lanekassen.no, men la gå. Enhver student i Norge kan søke om studielån, nå for tiden er det snakk om 92 500kr. Hvis du består eksamen, og ikke har høyere inntekt eller formue enn lånekassa, får du omgjort 40% av lånet til stipend. Siden du har for høy formue vil du ikke få hele 40% omgjort til stipend, men noe. Lån får du uansett, selv hvis du bor hjemme. Lånekassa har også eget lån til skolepenger. Det får du automatisk når du søker etter vanlig stipend/lån. Hva skjer hvis du har inntekt/formue over beløpsgrensene? Stipendet blir redusert med fem prosent per måned av den person- og kapitalinntekten som er over beløpsgrensen.Stipendet blir redusert med én eller to prosent per måned av den delen av formuen som er over grensen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå