AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Hei. Ër det noen andre der ute som har spist dyrene sine til middag? Jeg hadde en kanin, men ble lei av den og fikk slakteren til å slakte den, før jeg spiste den til middag. Hva slags kjæledyr har du spist? Anonym poster: a88314d9e333b7fb741bd1e83c569d8f
Gjest avocadoen Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Sau. Da jeg bodde på gård. Men det er litt mer normalt kanskje enn å spise sin egen kanin. Så jeg ville ikke spist katten min nei.
cornflake_girl Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Ikke direkte kjældeyr, men har spist "hjemmeavlet" ku, villsau, kalkun, gris. Det er ganske merkelig å spise kjæledyret sitt (som en kanin) synes jeg, men har ingen betenkeligheter med å spise hjemmeavlede produksjonsdyr. Da vet jeg at de har hatt det bra før de ble slaktet.
Somle Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Var på en gard en gang, hvor jeg kunne gå "hjemmeavlet" ku, kanin og diverse servert - nei takk. Er veldig glad i dyr, spiser mest "ødelagt" mat. Kjøttdeig og pølser. Kunne aldri spist noe som inneholder kanin (eller hare), hund, katt, hest eller elg. Spiser vel mest gris og storfe kjøtt.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Har spist bruksdyr, men det er ikke kjæledyr. Kunne aldri ha spist hund, katt eller kanin... eller undulat eller pinnedyr.
cornflake_girl Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Har spist bruksdyr, men det er ikke kjæledyr. Kunne aldri ha spist hund, katt eller kanin... eller undulat eller pinnedyr. 4
Gjest loren Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 (endret) Jepp, besteforeldra mine hadde gård med sauer, vi hadde kopplam hjemme hos oss på sommeren og spiste dem utpå høsten.. Er vel kategorisert sm bruksdyr, men vi bodde i boligfelt og gikk tur med dem i bånd osv, så det føltes som kjæledyr ;p Endret 23. juli 2012 av loren
Gjest avocadoen Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Var på en gard en gang, hvor jeg kunne gå "hjemmeavlet" ku, kanin og diverse servert - nei takk. Er veldig glad i dyr, spiser mest "ødelagt" mat. Kjøttdeig og pølser. Kunne aldri spist noe som inneholder kanin (eller hare), hund, katt, hest eller elg. Spiser vel mest gris og storfe kjøtt. Så du spiser ikke biff eller koteletter eller pinnekjøtt da? Det er akkurat det samme kjøttet du får selv om dyret er partert på en gård. Jeg er og ekstremt glad i dyr, og spiser kjøtt fordi jeg vet at dyrene på slakteriet har det fint før de slaktes. Ellers hadde ikke grisekjøttet vært spiselig pga hormonene til grisen. Dyrene har det som oftest veldig fint på gårene også. Men hvorfor ikke elg? Den dør jo momentant når den blir skutt. Samme med hjort. 1
Dragonfly84 Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Men hvorfor ikke elg? Den dør jo momentant når den blir skutt. Samme med hjort. Mm, pluss at rådyr og elg har hatt et fint liv ute i naturen, mens f.eks. grisen har hatt noen kjipe måneder før den ble kjørt til slakt og stod og venta på å dø... Viltkjøtt er mye bedre for min samvittighet, hvert fall. 2
Singha Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Har ikke gjort det, men hadde ikke hatt problemer med å gjøre det heller. Hvorfor la det gå til spille? Men nå har vel ikke nordmenn vanligvis husdyr som er vanlig å spises her til lands. Unntakene er vel kanin (nam!) og de få som har stuegris. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Tror ikke jeg hadde klart å spise kjeledyret mitt, hadde kanskje dog vært noe annet om jeg hadde bodd på gård da men. Anonym poster: 74d757ecf8fe093aa525f00ea900e615
Vulpes Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 Hadde nok ikke klart å spise et kjæledyr, nei. Nå har jeg rotter da, så problemstillingen er uansett ganske uaktuell for min del. Jeg hadde derimot ikke hatt noen problemer med å spise en kaninrett selv om jeg hadde en kjæledyr-kanin hjemme. Det at jeg ikke vil spise egne dyr går kun på det emosjonelle.
Somle Skrevet 23. juli 2012 #13 Skrevet 23. juli 2012 Så du spiser ikke biff eller koteletter eller pinnekjøtt da? Det er akkurat det samme kjøttet du får selv om dyret er partert på en gård. Jeg er og ekstremt glad i dyr, og spiser kjøtt fordi jeg vet at dyrene på slakteriet har det fint før de slaktes. Ellers hadde ikke grisekjøttet vært spiselig pga hormonene til grisen. Dyrene har det som oftest veldig fint på gårene også. Men hvorfor ikke elg? Den dør jo momentant når den blir skutt. Samme med hjort. Nå skrev jeg at jeg spiste mest "ødelagt" mat, ikke bare. Det er sjelden, hvorfor? Fordi jeg er ikke særlig glad i det. Som med hest og hund (som jeg aldri kunne spist), kunne jeg ikke spist elg.
Longgone Skrevet 23. juli 2012 #14 Skrevet 23. juli 2012 Klart det. Griller litt og litt av hesten min hver dag..... Nei, jeg har ikke spist dyret mitt. 1
HedvigR Skrevet 23. juli 2012 #15 Skrevet 23. juli 2012 Nå har jeg bare hatt hamstre, og katter hos pappa, og det spiser vi jo ikke vanligvis her til land. Men jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problem med å spise kanin/sau/ku/whatever som hadde tilhørt meg tidligere. Men jeg hadde aldri drept det, for at jeg gikk lei...
florette Skrevet 23. juli 2012 #16 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har spist kanin flere ganger.. Ikke så allerverst det, egentlig!
Gjest avocadoen Skrevet 23. juli 2012 #17 Skrevet 23. juli 2012 (endret) Nå skrev jeg at jeg spiste mest "ødelagt" mat, ikke bare. Det er sjelden, hvorfor? Fordi jeg er ikke særlig glad i det. Som med hest og hund (som jeg aldri kunne spist), kunne jeg ikke spist elg. Da håper jeg ikke du spiste vossafår for noen år tilbake. Var hest i den, men fikk klager etterhvert, så de fjernet hesten for 2 år siden tror jeg Men jeg skjønner fortsatt ikke den med elgen. Har du en elg som kjæledyr siden du ikke vil spise den, eller? Eller synes du dyret er så fint at du ikke vil spise det? Det med hunden skjønner jeg, fordi hund absolutt ikke kan smake godt (de grilla hund på terrassen ved siden av oss i Spania og det stinka) og hunden blir ikke sendt til slakteriet. Jeg vil ikke spise hestekjøtt fordi det ganske sikkert kommer fra en hest som har trolig levd i 25 år og måtte slaktes av alderdom. Selv har jeg hatt hest da, og det er fine dyr. Men det er kuer og hjort og Endret 23. juli 2012 av avocadoen
Gjest Raindrops Skrevet 23. juli 2012 #18 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har spist veldig mye kattehår opp igjennom tiden regner jeg med, men ikke noe mer enn det. 3
Lucid Skrevet 23. juli 2012 #19 Skrevet 23. juli 2012 Klart det. Griller litt og litt av hesten min hver dag..... Nei, jeg har ikke spist dyret mitt. Hest er best som pålegg..
Somle Skrevet 23. juli 2012 #20 Skrevet 23. juli 2012 Aldri smakt det en gang, så det er ingen fare Nei, har ikke en elg som kjæredyr. Fint? Ja, elgen er et fint dyr. Kjørte over en i fjor, døde momentant. For mange år siden, spiste jeg elg og jeg ble sykt dårlig. Lenge. Etter dette har jeg ikke smakt elg. Må jeg forklare noe mer? ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå