Gjest Asle29 Skrevet 13. februar 2004 #1 Skrevet 13. februar 2004 Hei alle sammen. Nå trenger jeg tips fra dere jenter. 6. mars skal jeg og 4 andre kamerater ha utdrikkingslag for sammen med en kamerat. Vi har holdt sammen i tykt og tynt siden barndommen og helt frem til i dag. Det som er det som er både spesielt og morsomt er at vi skal kjøpe jente-/kvinne-klær. Vi skal gjøre noe som kansje ikke er så vanlig.Vi skal lage "typisk" jenteparty:) Med både mat og drikke og ikke forglemme i "typiske" jente-/kvinne-klær.... Kort sagt vi kommer helt sikkert til å få det morsomt på alle måter.. Det som jeg trenger tips og gode råd til er hva slags jente-/dame-klær skal en kjøpe til sånn anleding. Alle er villig til å bruke rundt 1000 - 1500 kr på dette pr. pers. JADA JEG VET AT VI ER GALT, MEN EN MÅ HA DET MORSOMT OGSÅ. Jeg har tenkt å kjøpe meg støvletter, men det som er problemet er om det finnes støvletter som passer til beina mine. Jeg bruker str. 43-44 til daglig. Det må være gode bruke siden vi skal kle oss å ha det på oss en hel dag. Hvor kan jeg få tak i det på østlandet? Kan legge til at vi har fått lov til å gjøre dette av de som har samboere. De er på jentetur på Kypros, mens vi gutta skal more oss med utdrikkingslag. Vi har lovet dem at de skal få se bilder og video når de kommer hjem Uansett så kommer dette til å bli kjempegøy og vi gleder oss til dette
Emy Skrevet 13. februar 2004 #2 Skrevet 13. februar 2004 Høres morro ut Tja, dere kan jo handle på H & M. Der får dere en del klær for en rimelig penge. Der har de også mammastørelser dersom noen av dere er store eller har "øllvom" Der har de også masse "sjæsj" som smykker, vesker og alt annet unyttig vi jenter elsker :-) Lykke til !
Gjest Gitte Skrevet 13. februar 2004 #3 Skrevet 13. februar 2004 Høres gøy ut ja! Siden det blir en engangsgreie, hvorfor ikke ta en tur til nærmeste Fretex? Brukt, men du kan finne mye fint der til en billig penge. Støvletter i den størrelsen du nevner kan desverre ta hele budsjettet ditt og mere til. Kanskje du finner noe, men ikke billig.. Lykke til med utdrikningslaget!
Gjest Cuddly Skrevet 13. februar 2004 #4 Skrevet 13. februar 2004 Sko kan jo bli vanskelig ja... Dere kan jo kanskje ta noen herresko og spraylakkere i en damete farge Men helt ærlig, det er jo en mulighet når nøden er størst!
Gjest Asle29 Skrevet 13. februar 2004 #5 Skrevet 13. februar 2004 Kan legge til at vi skal gjøre det med en kamerat til neste år også. For han har sagt at blir dette gøy så må vi gjøre det en gang til. hehe Vel, nok om det:) Jeg tenkte å kjøpe støvletter til den prisen det koster:-) Har litt lyst til å gjøre det "skikkelig" når en skal gjøre det. En må gjøre noe ekstra ut av det når man har fått "lov" av samboeren :-) hehe Dette blir gøy
Emy Skrevet 13. februar 2004 #6 Skrevet 13. februar 2004 he he Dere får presse bena ned i høye trange støvletter og se hvordan det er
Gjest Hege Skrevet 13. februar 2004 #7 Skrevet 13. februar 2004 Finske støvletter pleier å være romslige i størrelsen. Størrelse 42 kan det hende du finner, og er de finske kan det hende du kan bruke dem.
Gjest Asle29 Skrevet 13. februar 2004 #8 Skrevet 13. februar 2004 Takk for svarene som jeg har fått, men jeg trenger et tips om hvor jeg kan få kjøpt det? Eller om det finnes noe på nettet man kan bestille fra. :-) Men jeg trenger litt tips fra dere jenter om hva som en bør kjøpe til en sånn andledingen. Hva er det som er "in" å kjøpe? Eller dersom noen har noen linker her på nettet man kan bestille fra så hadde det vært topp å få. Så jeg kan bestille fra. Jeg snakket med ene kompisen i sted og han sa dette ble bare grusomtgøy PS! Er det noen som vet om dette er blitt gjort før? Eller har hørt om at andre har gjort tilsvarene. Ble litt nysjerrig nå :-)
Catzy Skrevet 14. februar 2004 #9 Skrevet 14. februar 2004 Det finnes et par butikker med store sko i Oslo. En er Store Sko H K Sundbye Rathkes g 1 0558 Oslo Tlf/Telefaks................................ Det ligger også en ganske langt nede i Trondheimsveien, ikke så langt fra Mitt Skattkammer. Du kan også prøve på Mitt Skattkammer, om de har støvler i din størrelse der. Evt. prøv steder som Plasmatiq og Bonaparte Plasmatic's Herslebs g 4 hj. Sverdrups g 0561 Oslo..... Bonaparte Markv. 59 0550 Oslo................. - som begge fører litt alternative klær for herrer og damer. CAtzy Telefonnumrene er slettet. Det er ikke tillatt å poste telefonnumre i innlegg. Orakel - moderator
:-) anna Skrevet 14. februar 2004 #10 Skrevet 14. februar 2004 :-) Lykke til! Håper du tilgir meg et litt direkte spørsmål: Er du sikker på at du ikke egentlig har kokt sammen utdrikkingslag-historien fordi du rett og slett liker å gå i dameklær, men ikke vet hvor du skal få tak i noe i din størrelse. I tilfelle så vil jeg bare si at det er helt i orden. Og anbefale deg å ta kontakt med en eller annen organisasjon for crossdressere. (Husker ikke om det er den riktige benevnelsen) Det finnes helt sikkert steder der man kan få kjøpt dameklær/skor i store størrelser, og en slik organisasjon kan hjelpe deg et steg på veien. Om du synes det er vanskelig å ringe, kan du jo sende en mail eller no... Lykke til uansett!!
Catzy Skrevet 14. februar 2004 #11 Skrevet 14. februar 2004 Mulig disse kan være noe: http://www.bootskingdom.com/shop/victoria.html Ser ut til å gå opp til ganske stor størrelse, og er tykke i leggen. Catzy
Gjest Madame Sparkly, ii Skrevet 14. februar 2004 #12 Skrevet 14. februar 2004 Fra butikken store sko Oslo er det ingen problem å bestille, bare å ringe så sender de deg skoene med postoppkrav De har en egen nettside, husker ikke adressen...Bare gjør et søk i kvasir, så får du nok treff! Lykke til!
Gjest Asle29 Skrevet 14. februar 2004 #13 Skrevet 14. februar 2004 Til :-) anna Må bare svare på tiltale:-) Beklager at jeg må skuffe deg i din teroi om at jeg eller mine kamerater liker å gå i dameklær. Dersom vi hadde gjort det så hadde ingen av oss vært samboere eller gifte.Må legge til at vi har barn også noen av oss også. Derfor at vi gjør dette er at vi hadde bestemt oss for lenge lenge siden at når det var igjen to stk som vi skulle ha utdrikkingslag til så bestemte vi oss for å gjøre noe som er helt uten om det vanlige. Noe som vi ville gjøre slik at vi kom til å huske det for resten av livet (vi lever tross alt bare en gang) og ikke minst vil ha det morsomt. For jeg kan fortelle at vi har vært på utrikkingslag før og da ble det både fuktig på den ene og andre måten. Jeg syns det er helt fint at samboerne våres har gitt oss samtykke til at vi skal gjøre dette. Siden de får spandert en tur av oss gutta. Dersom det er en trøst for :-) anna så er det denne gangen pluss en gang til dette vil skje. Etter det så vil være helt vanlige kjedlige menn som jobber, har stasjonsvogn, barn, kone og betaler regninger slik som alle andere fedre eller menn gjør. Sånn er det med den saken. Det viktgste er at man har det gøy og gjør noe som ikke gjør til daglig. :-)
:-) anna Skrevet 15. februar 2004 #14 Skrevet 15. februar 2004 Til :-) anna Må bare svare på tiltale:-) Beklager at jeg må skuffe deg i din teroi om at jeg eller mine kamerater liker å gå i dameklær. Dersom vi hadde gjort det så hadde ingen av oss vært samboere eller gifte.Må legge til at vi har barn også noen av oss også. Dersom det er en trøst for :-) anna så er det denne gangen pluss en gang til dette vil skje. Etter det så vil være helt vanlige kjedlige menn som jobber, har stasjonsvogn, barn, kone og betaler regninger slik som alle andere fedre eller menn gjør. Æh... det går helt fint for meg det altså... Er hverken skuffa eller har behov for trøst :-) Om du leser svaret mitt en gang til så ser du kanskje at jeg heller ikke er det minste sjokkert. Jeg lurte bare fordi du var opptatt av kvaliteten på støvletter som du bare skulle bruke to ganger. Og om det skulle ha vært slik (noe som jeg nå skjønner at det absolutt ikke på noen måte er ) så hadde du kanskje trengt en klapp på skuldra fra noen som syntes det var helt greit. Uansett hva klærne skal brukes til så tror jeg at en slik organisasjon kan hjelpe med info om hvordan få tak i det dere trenger. (Og for the record: Tror faktisk at menn som av og til kler seg i dameklær også er helt vanlige menn med stasjonsvogn og regninger. Det er kanskje ikke så uvanlig som enkelte tror. Og har i allefall ikke noe med omsorgsevne eller evne til å leve i et vanlig ekteskap å gjøre. ) Uansett: ha det hyggelig!!
Cola Girl Skrevet 15. februar 2004 #15 Skrevet 15. februar 2004 Jeg synes litt "synd" på jentene som blir sendt til Kypros i begynnelsen av mars jeg da... Det er ikke akkurat sol & bad sesong der nede da, (charterselskapene har stort sett reiser kun fra april til oktober med unntak av langtidsferier) så jeg ville nok helst vært et annet sted hvis jeg var dem... Ellers så er det vel mange utdrikningslag hvor brudgommen har blitt kledd ut som dame. At alle er kledd ut har jeg ikke hørt om. Vil også råde dere til å handle på H&M, for å handle dyrt til noe som bare skal brukes to ganger og som ikke passer jentene deres er vel ganske bortkastede penger
Gjest Kjolegutt (gjest) Skrevet 16. februar 2004 #16 Skrevet 16. februar 2004 Æh... det går helt fint for meg det altså... Er hverken skuffa eller har behov for trøst :-) Om du leser svaret mitt en gang til så ser du kanskje at jeg heller ikke er det minste sjokkert. Jeg lurte bare fordi du var opptatt av kvaliteten på støvletter som du bare skulle bruke to ganger. Og om det skulle ha vært slik (noe som jeg nå skjønner at det absolutt ikke på noen måte er ) så hadde du kanskje trengt en klapp på skuldra fra noen som syntes det var helt greit. Uansett hva klærne skal brukes til så tror jeg at en slik organisasjon kan hjelpe med info om hvordan få tak i det dere trenger. (Og for the record: Tror faktisk at menn som av og til kler seg i dameklær også er helt vanlige menn med stasjonsvogn og regninger. Det er kanskje ikke så uvanlig som enkelte tror. Og har i allefall ikke noe med omsorgsevne eller evne til å leve i et vanlig ekteskap å gjøre. ) Uansett: ha det hyggelig!! Anna: Flott at du har den holdningen! Jeg er selv en mann som sikkert blir sett på som helt vanlig - men som har en uvanlig "hobby" siden jeg gjerne går i kjoler eller skjørt, gjerne kombinert med høyhælte sko eller damestøvletter. Det fungerer helt fint i forholdet til jenta mi og meg, selv om hun synes det er litt artig at jeg har flere kjoler enn henne Asle: Støvletter av god kvalitet får du hos Store Sko. Min erfaring er at det går greit å finne klær som passer i større standardstørrelser. Dere er kanskje noe sent ute, men det kan være det finnes noen julekjoler eller annet som passer igjen på salg. Som regel har jeg fått god hjelp til å finne plagg som er i min størrelse når jeg har handlet, betjeningen har stort sett vært veldig positive når jeg har vårt åpen om at det er til meg selv. God fornøyelse!
Transe Skrevet 19. februar 2004 #17 Skrevet 19. februar 2004 Hei, litt sent ute med råd, men dere har fått masse bra tips. Tror nok en av dere liker rollen så godt at det blir prøvd flere ganger. Det er kosleg ta dere finner på sånt, blir helt sikkert populært. Etter minmening bør dere ha på kjoler,stay-up og sminke (diskre) Husk ordentlig barbering.... Skulle likt å få vite hva dere kjøper av utstyr, og aller helst sett bilder fra festen. Lykek til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå