Syden Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 i norge må en jo ha resept for og få i ormekurer. må en ha resept i sverige for og få i ormekur, eller slipper en det?
Gjest Bobler Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Den jeg kjøper selges over disk på apoteket.
Syden Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2012 Du får en dose reseptfritt i Norge. nei? det har ikke jeg vært borti, jeg måtte ha resept.
HvittHus Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 nei? det har ikke jeg vært borti, jeg måtte ha resept. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82938.aspx
Syden Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2012 http://www.legemidde...e____82938.aspx det er ikke den ormekuren jeg snakker om.. jeg mente en helt vanlig ormekur som en må ha resept på dverbendelormkuren vet jeg at er reseptfritt
HvittHus Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Baklager, regnet med at det var i forbindelse med utenlandstur siden du ønsker å kjøpe reseptfritt. Skal du bruke ormemiddelet til ordinær behandling, skal du innom veterinær for å sjekke avføringen under mikroskop.
Syden Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2012 Baklager, regnet med at det var i forbindelse med utenlandstur siden du ønsker å kjøpe reseptfritt. Skal du bruke ormemiddelet til ordinær behandling, skal du innom veterinær for å sjekke avføringen under mikroskop. det må en ikke jeg dro til veterinær og årnet med ormekur resept uten at avføringen måtte sjekkes så tenkte kanskje å kjøpe litt i sverige når jeg først er her om det er reseptfritt.. da min hund er med i stall og alt som er og får i se litt shit og lort ofte
Gjest Bobler Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Det er mye billigere å kjøpe i sverige, jeg gjør alltid det. Har pus som trenger jevnlig ormkur, så det er kjekt med et lite lager. Ikke gidder jeg å betale penger for å få resepten OG ormkur heller.
HvittHus Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 det må en ikke jeg dro til veterinær og årnet med ormekur resept uten at avføringen måtte sjekkes så tenkte kanskje å kjøpe litt i sverige når jeg først er her om det er reseptfritt.. da min hund er med i stall og alt som er og får i se litt shit og lort ofte Du kan lese litt om reglene for behandling i denne brosjyren: http://www.legemiddelverket.no/upload/138866/Endoparasittbehandling%20av%20hund%20og%20katt.pdf Det er mulig at veterinæren velger å gi deg resept uten sjekk på bakgrunn av at hunden er med i stallen og dermed har større smittepress.
Syden Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 23. juli 2012 Det er mye billigere å kjøpe i sverige, jeg gjør alltid det. Har pus som trenger jevnlig ormkur, så det er kjekt med et lite lager. Ikke gidder jeg å betale penger for å få resepten OG ormkur heller. nettopp, det jeg også tenker så unødvendig og betale for bååde resepten og ormekuren så det er reseptfritt for ormekur i sverige da?
Gjest Bobler Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 nettopp, det jeg også tenker så unødvendig og betale for bååde resepten og ormekuren så det er reseptfritt for ormekur i sverige da? Ja, den jeg kjøper er reseptfri, kjøper den på apoteke på grensa. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 Leste nylig at man ikke har lov til å kjøpe med legemidler til dyr fra utlandet, om det er respetplikt på det her hjemme... Så vi kan faktisk ikke kjøpe med markkur i Sverige, annet enn den som er reseptfri her hjemme, altså Droncit... Grunnen til at det ble reseptbelagt er jo at folk kjører i dyra sine markkurer selv om ikke de har mark, det vi ender opp med er resistente parasitter, og det er neppe særlig bra... Om dere skal ha dyr, så får dere vel koste på dem det som trengs da, om det så er en sjekk hos dyrlegen før dere gir dem markkur... Anonym poster: b1cb7b9bedaa47df22b348ac76df8d03
Syden Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 24. juli 2012 Leste nylig at man ikke har lov til å kjøpe med legemidler til dyr fra utlandet, om det er respetplikt på det her hjemme... Så vi kan faktisk ikke kjøpe med markkur i Sverige, annet enn den som er reseptfri her hjemme, altså Droncit... Grunnen til at det ble reseptbelagt er jo at folk kjører i dyra sine markkurer selv om ikke de har mark, det vi ender opp med er resistente parasitter, og det er neppe særlig bra... Om dere skal ha dyr, så får dere vel koste på dem det som trengs da, om det så er en sjekk hos dyrlegen før dere gir dem markkur... Anonym poster: b1cb7b9bedaa47df22b348ac76df8d03 vi som faktisk ikke kaster i dyra våre ormekur må jo få lov til å slippe disse reseptene, så unødvendig og skaffe i norge når det er billigere og uten resept.. da kan en jo spare de pengene som blir til overs når en handler det i sverige og bruke det til noe annet nødvendig til hunden
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #15 Skrevet 25. juli 2012 vi som faktisk ikke kaster i dyra våre ormekur må jo få lov til å slippe disse reseptene, så unødvendig og skaffe i norge når det er billigere og uten resept.. da kan en jo spare de pengene som blir til overs når en handler det i sverige og bruke det til noe annet nødvendig til hunden Eh... Må få lov til å slippe? Skal jeg si på apoteket at jeg, som ikke misbruker smertestillende, må få kjøpe Paralgin Forte uten resept? Jeg tar det jo bare når jeg trenger det... Hvordan vet de på det svenske apoteket om du er så fornuftig at du kun gir dyret markkur når det faktisk har mark? Eller tollerne som stopper deg på vei hjem? Jeg skjønner selvfølgelig hva du mener, og jeg har kjøpt Milbemax til kattene i Sverige selv, må dessverre gi dem det hver gang vi har vært over grensa på utstillinger med dem. Og Dronciten er jo så digre, mye lettere å få i dem Milbemax. Men, det er altså ikke lov, uansett hva vi måtte mene om forbudet... Klippet fra legemiddelverket: Import av legemidler til dyr krever importtillatelse fra Legemiddelverket. Verken veterinærer eller dyreeiere har lov til å importere legemidler til bruk på dyr. Bestemmelsen som åpner for at privatpersoner i noen grad kan importere legemidler til ”eget bruk” gjelder ikke ”egne dyr”, men kun bruk på mennesker. Så det betyr at man gjerne kan kjøpe med reseptfri allergimedisiner, ibux osv, men kun for tre måneders forbruk, man kan uansett ikke ta inn legemidler til dyr. Anonym poster: b1cb7b9bedaa47df22b348ac76df8d03
Syden Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #16 Skrevet 25. juli 2012 Eh... Må få lov til å slippe? Skal jeg si på apoteket at jeg, som ikke misbruker smertestillende, må få kjøpe Paralgin Forte uten resept? Jeg tar det jo bare når jeg trenger det... Hvordan vet de på det svenske apoteket om du er så fornuftig at du kun gir dyret markkur når det faktisk har mark? Eller tollerne som stopper deg på vei hjem? Jeg skjønner selvfølgelig hva du mener, og jeg har kjøpt Milbemax til kattene i Sverige selv, må dessverre gi dem det hver gang vi har vært over grensa på utstillinger med dem. Og Dronciten er jo så digre, mye lettere å få i dem Milbemax. Men, det er altså ikke lov, uansett hva vi måtte mene om forbudet... Klippet fra legemiddelverket: Import av legemidler til dyr krever importtillatelse fra Legemiddelverket. Verken veterinærer eller dyreeiere har lov til å importere legemidler til bruk på dyr. Bestemmelsen som åpner for at privatpersoner i noen grad kan importere legemidler til ”eget bruk” gjelder ikke ”egne dyr”, men kun bruk på mennesker. Så det betyr at man gjerne kan kjøpe med reseptfri allergimedisiner, ibux osv, men kun for tre måneders forbruk, man kan uansett ikke ta inn legemidler til dyr. Anonym poster: b1cb7b9bedaa47df22b348ac76df8d03 okei, grei den, men er så unødvendig at vi må ha resept synes jeg, iallefall når det er en nødvendig medisin, vi har endel katter også, og de går ute hele dagene og fanger mus og alt som er, og de har OFTE mark, så bedre og skaffe i sverige uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå