bolla-piggsvin Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 HEI!! Jeg vurderer og skaffe meg en hund og har kikket og lest en del om små raser da det er en liten hund jeg vill ha, i og med att jeg har stor nå å det tar mye plass spesiellt i bil og vanskelig og få hundepass til hvis jeg skal på ferie. Noen som har erfaringer med noen små raser? Er det noe du/dere kan anbefale?
Ada123 Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Selv har vi en chihuahua, veldig lett å få "barnepass" til henne, hehe. Hun er stille og rolig, liker å gå tur.Elsker barn og andre hunder, eneste problemet er at hun ikke sier i fra når hun skal på do, men det er jo ikke noe som har med rasen å gjøre, men med henne og det går seg forhåpentligvis til snart da hun er over 1 år nå.. grøss
lebello Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har en dvergpuddel (ca 5 kg). Puddler er kjent for å være veldig smarte og lette å trene opp. I tillegg røyter de ikke, og er allergivennlige. Fantastiske hunder!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Shetland Sheepdog: Ca. 9 kilo om jeg ikke tar feil. De vinner så og si alle lydighetskonkurranser og kan fint gå på tur uten bånd fordi de alltid vil ha med hele "flokken". Anonym poster: 962a8a7d293368581cc632bd94670325 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Rart hvor kjappe folk er til å anbefale egen rase med null kunnskap om hvor mye tur hunden vil få, hvor mye mentaltrening, hvor stor den skal være, hvor mye den vil være alene, om ts har barn osv. TS: kan du prøve å skrive ned hvordan en vanlig dag vil se ut? Mtp turer, hjernetrim, osv. Anonym poster: 8166d000001e43b6e84369b87ea45b64 6
Ada123 Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Rart hvor kjappe folk er til å anbefale egen rase med null kunnskap om hvor mye tur hunden vil få, hvor mye mentaltrening, hvor stor den skal være, hvor mye den vil være alene, om ts har barn osv. TS: kan du prøve å skrive ned hvordan en vanlig dag vil se ut? Mtp turer, hjernetrim, osv. Anonym poster: 8166d000001e43b6e84369b87ea45b64 Svarte bare på om jeg har erfaring med små raser, og at det var lett å få hundepass for den rasen jeg har. Skrev ingen plass at jeg ville anbefale den til TS.
bolla-piggsvin Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Ja tenkte det etter jeg skrev, burde jo selvfølelig hatt med dette! Ser ikke etter en hund som er super energisk og trenger masse trim, men heller en hund som får en helt grei tur til dagen. Hjernetrim og dressur er også veldig inntresangs men bare på hobbybasis hjemme og trenger ikke starte konkuranse. Hunden vill måtte bli hjemme uten meg en del på dagen i og med att jeg går på skole, men bor hjemme og har en mamma som da vill ta seg av hunden. En dag vill vell se slik ut, Starter med og lufte hunden godt før skole 08.15-40.00. så og gå en tur, kanskje litt trening i lydighet, å så luftes godt før kvelden igjen. I mellomtiden blir det masse kos!! Bor ikke veldig tett til andre så å sleppe hunden ut på utsiden har aldri vert noe problem da hunden jeg har nå ikke stikker av, vill også prøve og lære neste hund dette. Kjenner også noen som har Shetland sheepdog utrolig fin hund, men ønsker en enda mindere ;D Endret 24. juli 2012 av bolla-piggsvin
veldiganonym Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Dansk Svensk gårdshund kan jeg anbefalle på det sterkeste. De kan like gjerne bli med overalt som den kan bli hjemme en arbeidsdag. Søte og snille mot alle, og ikke gneldrete mot noen. Våres går løs hele tiden, lett og få de lydige 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 Det blir aldri en kjedelig dag med en mops i hus Trenger moderat med mosjon og er en super hund å ha som "kos". Kan selvfølgelig også brukes til hjernetrim og dressur. De gjør alt for en go'bit. Bare pass på å velge oppdretter med omhu. Det mest negative med mops, etter min erfaring, er at de er veldig sosiale, og liker dårlig å være hjemme alene. Men med god trening så er det ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #11 Skrevet 25. juli 2012 Pomeranian De er kjempesøte, smarte, og elsker å kose. Jeg har en som er 5år, og han er verdens snilleste. Kjøpte han når han var 8uker, og i løpet av 2uker lærte han seg å vise tegn når han ville ut. En liten smarting. Lykke til )))) Anonym poster: 3af4591fa664a9a6c84399975e74d297
Gjest pærecider Skrevet 25. juli 2012 #12 Skrevet 25. juli 2012 Prazsky krysarik. Eller kjent som tsjekkisk rottehund. De er like store som chihuahuaer, men har et mye enklere gemytt, og er utrolig morsomme og sjarmerende hunder. Også chihuahuaer er verdt å ta en titt på, ignorer det 'stemplet' de har fått som veskehunder og gneldrebikkjer, hvis de er godt oppdratte, så er de herlige hunder. Ellers kan jeg jo anbefale min hunderase, English toy terrier, lekne og gøyale utendørs og rolige sofagriser innendørs.
Vulpes Skrevet 25. juli 2012 #13 Skrevet 25. juli 2012 Asiater. Shetland Sheepdog er bra. Hvilken rase er «asiater»?
Gjest Herr Heftig Skrevet 26. juli 2012 #14 Skrevet 26. juli 2012 Hvilken rase er «asiater»? Det er ikke en hunderase. Det var en spøk, siden TS ikke skrev noe om hunder i overskriften: "hvilken liten rase kan du anbefale"
Vulpes Skrevet 26. juli 2012 #15 Skrevet 26. juli 2012 (endret) Det er ikke en hunderase. Det var en spøk, siden TS ikke skrev noe om hunder i overskriften: "hvilken liten rase kan du anbefale" Å, haha. Den tok jeg ikke. Trodde kanskje du surret litt ettersom det finnes raser som av mange «japaner» og «kineser» (japansk spisshund og kinesisk nakenhund). Endret 26. juli 2012 av Tonje!
Waikiki Skrevet 26. juli 2012 #16 Skrevet 26. juli 2012 Jeg har Chihuahua, og det er virkelig en herlig hunderase. Husk at det er du som eier som former hunden, og en Chi trenger ikke å bli en slitsom gneldrehund, og den behøver på ingen måte leve livet i en veske. Selv om den har korte bein og er veldig liten, så har den en utrolig kapasitet, og elsker å bruke beina sine. Nervøs trenger den heller ikke å bli, men alt avhenger av at du er flink til å sosialisere, sette grenser og behandle Chihuahua'en som den hunden den er, og ikke som et leketøy slik noen gjør. Min Chihuahua er en tøff, veldig trygg, leken, kjempesosial og rolig Chihuahua, som elsker å være med på turer i skogen og på fjellet. Han elsker mennesker, og han synes andre hunder er helt topp. Litt lyd må du regne med, det er jo en vakt-rase, så den må få lov til å si ifra, men du kan lære den at det holder å varsle, og så er vi stille.
apple54 Skrevet 26. juli 2012 #17 Skrevet 26. juli 2012 Kommer Ann på hva du skal bruke hunden til og hvor mye tid du har til den. Jeg liker godt dansk svensk gårdshund. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå