Gå til innhold

Kan jeg bruke strømpebukse på sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har seg slik at jeg elsker å gå i skjørt og kjoler, med strømpebukser under. Men er det greit å gå med strømpebukser nå på sommeren? Eller kommer motepolitiet til å arrestere meg? :fnise:

Skal nemlig i et møte i oslo om et par dager, og kan ikke pakke med meg så mye klær. Lenge siden jeg har vært i Oslo nå så aner jo ikke hvordan været og temperaturen er der nede nå for tiden. Har bodd i utlandet kjeeeempelenge nå og husker ingenting. Også synes jeg ikke det er så veldig greit å gå med bare ben i et møte, selv om det er et ganske uhøytidelig møte. Men så vil jeg heller ikke gå rundt å føle meg teit fordi jeg ble den eneste i hele oslo som tok på meg sorte strømpebukser på en skikkelig varm sommerdag. :laugh: Da føles det nesten bedre å ta på bukser, selv om det egentlig ikke er så stor forskjell varme-messig.

Hva synes dere?

Hilsen en uten særlig motesans og med litt for dårlig selvtillitt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan definitivt bruke strømpebukse! Det er nemlig DRITKALDT her!! I går var jeg på minnekonserten i sentrum, og hadde på meg singlet, ullcardigan, skinnjakke og regnjakke, og jeg frøys!!

Det regner og er surt nesten hver dag, og når det er sol er det kun den som varmer, så det blir skikkelig kaldt hver gang det kommer skyer. Og det gjør det. Kommer skyer, altså.

Du kommer til å fryse uten strømpebukse. Jeg går med det de dagrene jeg går med skjørt nå, er altfor kaldt uten. Har vært noen få dager hvor det har gått an, og meterologene lover jo stadig at det skal bli bedre vær, men i det siste har strømpebukse/strømper/tights vært en nødvendighet. Jeg har stort sett gått i olabukse fordi jeg syns det er kaldt selv med tynn strømpebukse.

Dessuten vil jeg tro det er ganske kjølig inne på møterom, så da blir det også kaldt uten strømper.

Så når du skal hit - forbered deg på høstlige temperaturer. Og håp på at neste uke blir bedre, det har de i hvert fall sagt..!

• Liker 2
Skrevet

Du kan selvfølgelig bruke strømpebukser! Hvis det er varmt, er det bare til å bruke en tynn sort strømpebukse som er litt gjennomsiktig. Ta med deg en tynn og en tykk strømpebukse, så kan du bytte underveis hvis du angrer. Uansett - hvis folk ikke liker det, ikke bry deg! Liker DU det, er det nok, for hvis du viser verden at du er stolt over stilen din, så blir det en hit uansett.

Strømpebukser er kjempekult! :)

• Liker 1
Skrevet

Klart det, så lenge du bor i Norge! Jeg har gått i boblejakke i hele sommer omtrent...

• Liker 1
Skrevet

Ah så bra at det er kaldt og surt da! Er flinkere til å kle meg når det er kaldt enn når det er varmt. Hehe! Her jeg bor nå er det nemlig så varmt at her går det kun i shorts og singlets, og vanskelig å forestille seg hvor stor forskjell det kan være på været der hjemme i Norge.

Men da kan jeg jo bruke strømpebukser da! Godt tips om å ta med i to forskjellige tykkelser. :)

Lurt at jeg spurte, for hadde ikke tenkt å ta på meg noe mer enn en genser når jeg drar oppover. Ser ut til at jeg må ta på meg noe varmere enn det ja. Så forstyrra kan man visst bli av å ha bodd lenge utenfor Norge. :fnise:

Skrevet

I går var jeg på minnekonserten i sentrum, og hadde på meg singlet, ullcardigan, skinnjakke og regnjakke, og jeg frøys!!

Mulig det hadde hjulpet om du hadde hatt noe på den nederste delen av kroppen også?

Sorry... MÅTTE bare :kaklehone:

Ang. strømpebukse: Jeg synes det ser helt greit ut selv om det er en varm norsk dag jeg da, så lenge det er til møte/jobbklær og ikke en uformell sommerkjole. Litt forskjell på et pencilskjørt og et småblomstrete og lårkort et. Det høres ut som om du kommer for jobb, så da blir det vel ikke strandtøy uansett varme.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Har seg slik at jeg elsker å gå i skjørt og kjoler, med strømpebukser under. Men er det greit å gå med strømpebukser nå på sommeren? Eller kommer motepolitiet til å arrestere meg? :fnise:

Skal nemlig i et møte i oslo om et par dager, og kan ikke pakke med meg så mye klær. Lenge siden jeg har vært i Oslo nå så aner jo ikke hvordan været og temperaturen er der nede nå for tiden. Har bodd i utlandet kjeeeempelenge nå og husker ingenting. Også synes jeg ikke det er så veldig greit å gå med bare ben i et møte, selv om det er et ganske uhøytidelig møte. Men så vil jeg heller ikke gå rundt å føle meg teit fordi jeg ble den eneste i hele oslo som tok på meg sorte strømpebukser på en skikkelig varm sommerdag. :laugh: Da føles det nesten bedre å ta på bukser, selv om det egentlig ikke er så stor forskjell varme-messig.

Hva synes dere?

Hilsen en uten særlig motesans og med litt for dårlig selvtillitt. :)

Siden vi nå har kaldt høstvær så kan du fint bruke strømpebukse. Man kler seg etter tempen og været, ikke etter kalenderen.

Skrevet

Mulig det hadde hjulpet om du hadde hatt noe på den nederste delen av kroppen også?

Sorry... MÅTTE bare :kaklehone:

Hahahaha!

AnonymBruker
Skrevet

Fint i Oslo nå, så det er mulig du kan droppe strømpene. Det er i alle fall ikke pent med sorte strømper til sommerlige kjoler. Da bør du evt bruke nude.

Som en annen var inne på, dersom det er formelle antrekk/jobb antrekk, er det nok rimelig vanlig med strømper. Her jeg jobber, er det svært, svært sjelden at vi damer dropper strømpene om sommeren. I moderne kontorbygg er det dessuten klimanlegg som gjør temperaturen inne lik både sommer som vinter. Det er da ikke veldig varmt uten strømper. Selv bruker jeg nesten kun stay-ups, som jeg synes er bra når i de varme årstidene.

Anonym poster: 2109a78635b1dca1e094e0b007e7da67

Gjest gulfugl
Skrevet

Hadde tatt seg ut å ikke kunne bruke strømper denne sommeren..

Skrevet (endret)

jeg arresterer deg ikke i denne kulden.barberte legger skal det være uansett, så solbrune strømper er aldri feil.

Jeg jobberi Oslo sentrum hele sommerenog på morgenen litt over kl. 07.00 er det kaldt.Når jeg skal hjem på kvelden er det kaldt.

På kontoret er det også kladt.Det skal ikke mye trppegåing for å bli varm, men plutselig regner det litt, og DA er jeg glad jeg har mer klær på.

Et tynnt skjerf er alltid fint

wear-pashmina-scarf-ideas-image4-483x483.jpg

Endret av Wonders
Skrevet

jeg arresterer deg ikke i denne kulden.barberte legger skal det være uansett, så solbrune strømper er aldri feil.

Hun sa sorte. Og det er da ingen lov som sier at hun må ha barberte legger under de sorte strømpene.

Skrevet

jeg har brukt tykke sorte jeg, og gjennomsiktige brune. Hårene stikker igjennom om man ikke barberer ser jeg på noen...

I dag er det strålene vær by the way.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...