Ergune Skrevet 26. juli 2012 #21 Skrevet 26. juli 2012 Altså, hvis C: faktisk er så liten som oppgitt er den guiden der null verdt med tanke på at Vista og Windows 7 som jeg sa i forrige innlegg tar vesentlig mer enn 4gb plass. I tillegg er nok ikke TS veldig kompetent med data (beklager, TS) hvis han/hun trenger hjelp til å slette filer på C: Hun har nok ikke Windows 7 i hvertfall. Med mindre hun har en ekstremt gammel datamaskin der C og D er forskjellige harddisker blir løsningen fortsatt omtrent den samme, bare mer fikkel. http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/using-gparted-to-resize-your-windows-vista-partition/ Høres ikke ut som hun trenger hjelp til å slette filer, hun misforstår bare hvorfor ikke det hjelper.
Lutetium 71 Skrevet 27. juli 2012 #22 Skrevet 27. juli 2012 Da prøver jeg med Ccleaner :-) Total plass på C er 3,72 GB. Ledig plass er 150 MB, men nå har jeg avinstallert alt jeg kan avinstallere, og tømt pcen for alle tekstdokumenter og bilder. Så trenger mer plass for å få plass til dette igjen. Prøvde å flytte mine dokumenter til D, men det gikk ikke. Papirkurven er tømt, og kjører diskopprydding ofte. Tusen takk for alle svar :-) Fint å kunne få litt hjelp her. Det skal gå. Fant denne korte guiden på dinside (googlesøk er artig): http://www.dinside.no/396977/spm-10-flytte-mine-dokumenter Men ellers må jeg si som de andre her: Under 4GB er litt knapt for ett operativsystem (fra Microsoft ihvertfall).
88888 Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #24 Skrevet 31. juli 2012 Takker igjen for alle svar. Har avinstallert og slettet for harde livet. Og tømt papirkurven. Og kjøprt diskopprydding og defragmentering. I går når jeg skulle skru på pcen, så fikk jeg beskjeden "ntldr is missing", så sender den rett til en pcekspert. PCen er en asus mini med windows xp (ja, vet gammel, men bruker den bare til å surfe på nettet, og den har fungert helt ok til det - inntil nå).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå