Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg kjøpt meg iMac. Er veldig spent, og vet ikke helt hva jeg har begitt meg utpå. Eneste jeg er sikker på er at jeg skal få mer kunnskap og henge mer med teknologien fremover. Etter studentrabatt, kom prisen på ca 16 000, så dvs vil si 27" + litt bedre ram og prosessor enn den billigste utgaven. I tillegg tok jeg med office-pakka.

Jeg er klar over at noen av dere vil sikkert si at dette var bortkata penger, men jeg ønsker å spørre noen som har god erfaring med imac som kan hjelpe meg med å komme i bedre igang.

Feks, hvilke skritt var det første dere gjorde med deres maskin? Hvilke programmer er det som er en selvfølge å ha, som jeg ikke kan gå glipp av? Og hva er prisene for disse?

Jeg tenker på blant annet iMovie, brenner, og sånn. Har ikke kommet helt igang med forbredelsene på den fronten, men regner med det blir et par tusenlapper til. Mye penger, men gleder meg til å sette igang når den kommer i posten :)

Håper på hjelp og hyggelig svar :)

Anonym poster: 0a55545e472027820a5e44b7044c33ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HDMI-adapter, antivirusprogram, dual-boot så jeg kunne bruke windows i tillegg. Tror ikke jeg har så mye annet, jeg bruker ikke så mange programmer. Annet enn Adobe-pakka da, men den cracka jeg. Samme med Office-pakka.

Have fun :)

Anonym poster: 49c30690340b77c8b0349711b4b23c40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HDMI-adapter, antivirusprogram, dual-boot så jeg kunne bruke windows i tillegg. Tror ikke jeg har så mye annet, jeg bruker ikke så mange programmer. Annet enn Adobe-pakka da, men den cracka jeg. Samme med Office-pakka.

Have fun :)

Anonym poster: 49c30690340b77c8b0349711b4b23c40

Antivirusprogrammet kjøper man på feks Humac-butikken på Ullevaal? Regner med at den var innstallert før du logget deg på internett, for å eventuelt laste den ned :) Hvilket virusprogram ville du anbefalt? Har hørt at de som bruker mac ikke bruker antivirusprogram, men jeg vil gjerne ha det selv..

Anonym poster: 0a55545e472027820a5e44b7044c33ee

Skrevet

Jeg bruker betalutgaven av Avast (tror ikke de har gratis for mac). Laster det ned fra nettet når jeg har betalt. Ellers har jeg ikke kjøpt så mange programmer jeg heller. Har Pages, Numbers og Keynote (iWork pakken) som holder i massevis til mitt hjemmebruk og er langt billigere enn Microsoft Office (okey, ser nå at du har kjøpt Officepakken allerede).

For billedbehandling har jeg kjøpt Pixelmator. Sikkert noe mindre enn Adobe Photoshop, men holder i massevis for mitt formål og er mye billigere. Og så installerte jeg Quicksilver (gratisprogram).

• Liker 1
Skrevet

Det finnes et stort utvalg av programmer tilgjengelig. Du kan ta en titt med Mac App Store applikasjonen som er med iMacen din.

Har du spesifikke program spørsmål så bare spør i vei. For eksempel om du ønsker et program som kan spille all slags musikk og videoklipp.

• Liker 1
Skrevet

Har du spesifikke program spørsmål så bare spør i vei. For eksempel om du ønsker et program som kan spille all slags musikk og videoklipp.

Okey, jeg gidder ikke være anonym lenger :P Takker for svar! Har enda ikke fått imacen, og begynner å bli utolmodig :) Men den er nok like rundt hjørnet. Angrer på at jeg ikke bestilte tidligere.

Angående virusprogram er jeg veldig usikker. Man sier jo at det ikke er virus. Kanskje noe? Har hørt at mange ikke bruker det, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Hadde vært morro å skaffet meg et program som kan lage et bilde utifra mange bilder. Såkalt Picture in Picture. Håper dere skjønner hva jeg mener.

Jeg vil gjerne ha et tips til hvilke program jeg skal bruket til å se film og høre på musikk og sånn :)

Skrevet

Okey, jeg gidder ikke være anonym lenger :P Takker for svar! Har enda ikke fått imacen, og begynner å bli utolmodig :) Men den er nok like rundt hjørnet. Angrer på at jeg ikke bestilte tidligere.

Angående virusprogram er jeg veldig usikker. Man sier jo at det ikke er virus. Kanskje noe? Har hørt at mange ikke bruker det, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Hadde vært morro å skaffet meg et program som kan lage et bilde utifra mange bilder. Såkalt Picture in Picture. Håper dere skjønner hva jeg mener.

Jeg vil gjerne ha et tips til hvilke program jeg skal bruket til å se film og høre på musikk og sånn :)

Så bra. Selv ser jeg ikke poenget å poste som anonym da jeg står for hva jeg sier. :-)

Min kunnskap tilsier at det er ikke behov for virusprogram på Mac så lengte man bruker fornuften.

Med film of Muskie anbefaler jeg VLC Media Player.

Skrevet

Jeg bruker betalutgaven av Avast (tror ikke de har gratis for mac). Laster det ned fra nettet når jeg har betalt. Ellers har jeg ikke kjøpt så mange programmer jeg heller. Har Pages, Numbers og Keynote (iWork pakken) som holder i massevis til mitt hjemmebruk og er langt billigere enn Microsoft Office (okey, ser nå at du har kjøpt Officepakken allerede).

For billedbehandling har jeg kjøpt Pixelmator. Sikkert noe mindre enn Adobe Photoshop, men holder i massevis for mitt formål og er mye billigere. Og så installerte jeg Quicksilver (gratisprogram).

Måtte nesten ha office-pakken pga skolen. Jeg fikk 600 kr i rabatt som jeg kan bruke å handle på nett for. Veldig usikker på hva jeg skal bruke de pengene til.. Jeg er ny i denne mac-verden, og tar litt tid å sette seg inn i ting :) Men har forstått at mac er ganske så logisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...