Englepusen Skrevet 13. februar 2004 #1 Del Skrevet 13. februar 2004 Har lyst til å ta med dyret på agility, og da må man ifølge brukshundklubben her i Rogaland ha et kurs først. Men man får ikke være med hvis hunden er aggressiv. Har sendt mail og spurt hva de legger i det men har ikke hørt et kvidder enda. Kunne jo selvfølgelig ha ringt, men har litt tlf.skrekk :oops: Grunnen til at jeg lurer er at hunden min, border collie/buhund hann 4 år, har det med å lage litt av et leven når han treffer andre hannhunder. Det går som oftest greit hvis han får hilse skikkelig, men noen hunder liker han ikke uansett. Spesielt Rottweilere. Tror dere dette vil diskvalifisere ham fra å delta? Håper ikke det, det hadde passet glimrende for ham så smart som han er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 14. februar 2004 #2 Del Skrevet 14. februar 2004 En aggresiv hund er i mine øyne en hund som plutselig (og uventet) gjør utfall mot andre hunder. De fleste hannhunder vil jo brøle på andre hanner, dette er naturlig og ikke aggresssivitet. De skal jo finne sin plass og det er ikke alltid gjort på 1-2-3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 14. februar 2004 #3 Del Skrevet 14. februar 2004 En aggresiv hund er i mine øyne en UBEREGNELIG hund, enten det er ovenfor andre dyr - eller mennesker. Tror ikke din hun passer innunder der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 14. februar 2004 #4 Del Skrevet 14. februar 2004 Synes det er veldig vanskelig å svare på. Men en ting er sikkert; vi må kunne hundens eget språk veldig godt for å tolke en hunds adferd som utelukkende aggressiv. Og er hunden i seg selv aggressiv dersom den oppfører (har oppført seg) seg "aggressivt" i noen situasjoner? Mange hunder er gjerne engstelige i hilsesituasjoner med andre hunder, og adferden tolkes gjerne av oss mennesker som aggressiv. Jeg må ærlig talt si at jeg enda ikke har opplevd en aggressiv hund. Men jeg har opplevd usikre hunder, hunder som "tvinges" opp i situasjoner som de ikke har herredømme over, mennesker som misforstår hundens kroppsspråk, og usikre eiere som skaper usikre hunder. En veldig bra bok som handler om hundens språk og dette språkets tydelige dempende signaler er "På talefot med hunden. De dempende signalene" av Turid Rugaas. Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 15. februar 2004 #5 Del Skrevet 15. februar 2004 Høres ikke ut som hunden din står i fare for noe diskvalifisering!! Noen hunder "kjefter" litt, andre tøffer seg høylytt.....men alikevel kan de være verdens snilleste! En aggressiv hund er en hund som kan finne på å fly på andre hunder/mennesker. Men så lenge du kjenner hunden din og vet at han kun har det i kjeften, så er jo ikke det noe problem. Kjefting er lov!! Slik (bla.) kommuniserer jo dyra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 17. februar 2004 :-) Takk for svar. Så da er det håp for kranglefanten min. Han er ikke den som biter vaffal. Han har bli bitt av andre hunder et par ganger og jeg har selv blitt bitt en gang, og de hundene sa ikke et pip. Så det er nok noe i det at hunder som bjeffer biter sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå