Gå til innhold

Får dere vondt i halsen når dere trener?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må starte med å si at jeg er i dårlig form, men nokså aktiv allikevel.

Ønsker selvsagt å bedre kondisjonen, men om jeg presser meg og blir tungpustet så får jeg så vondt i halsen:( Blir alltid snørrete og slimete også.

Er dette vanlig eller er det noe spesielt med meg.

Spør dumt for jeg vet ikke hvordan andre opplever det.<br /><br /> Anonym poster: d2fad75af9af8e1c925248790e8fdbbb

Skrevet

Jeg gjør også det, men bare når jeg trener kondisjon og kommer til den grensen at jeg har mer lyst å spise min egen arm enn å fortsette å løpe.

Tror det er normalt når man blir såpass anpusten, men tørr ikke hyle ut en påstand om hvorfor :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg husker det var en del hosting i begynnelsen, men det gikk fort over.

Skrevet

Jeg har det også sånn, akkurat som om jeg har masse slim i halsen og får på en måte ikke puste fordi det liksom er "tett" :P men det er bare når jeg trener kondisjon osv. men er veldig ubehagelig, for føler ikke jeg klarer å yte mitt beste pga det.. lurer på hva det kan være, om noen vet.. hyl ut! :)

Skrevet

Jeg har det også sånn, akkurat som om jeg har masse slim i halsen og får på en måte ikke puste fordi det liksom er "tett" :P men det er bare når jeg trener kondisjon osv. men er veldig ubehagelig, for føler ikke jeg klarer å yte mitt beste pga det.. lurer på hva det kan være, om noen vet.. hyl ut! :)

Anstrengelsesastma?

Skrevet

Hmm.. er det noe også? jeg er ikke så veldig flink på slike ting.. men det kan jo være om det er slik en reagerer på det! :) takk for svar! :D

Gjest Katten.
Skrevet

Hadde det i begynnelsen når jeg startet å jogge mye.

Etterhvert som jeg tilvendte meg å puste inn med nesen, ut med munnen samt kom i bedre form, så forsvant nesten alt ubehag :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det i begynnelsen når jeg startet å jogge mye.

Etterhvert som jeg tilvendte meg å puste inn med nesen, ut med munnen samt kom i bedre form, så forsvant nesten alt ubehag :)

Tror løsningen ligger i dine ord, Katten. Siden jeg er tett i nesa så puster jeg med munnen.

Må huske snytepapir neste gang, og se om det hjelper.

<br /><br /> Anonym poster: d2fad75af9af8e1c925248790e8fdbbb

Skrevet

Kanskje du har anstrengelses-astma? Jeg har det, og kan få veldig vondt i brystet, men spesielt halsen hvis jeg trener hardt og veldig slitsomt, som jogging opp en bratt bakke eller kickboxing. Før jeg begynte å trene kunne jeg hvese etter pusten og ha kjempevondt i halsen bare av å løpe til banen.

Jeg fikk inhalator av legen, og det hjelper veldig. Da kan jeg holde ut lenger, og blir ikke like kortpusta. Etter at jeg begynte å trene har også oksygenopptaket mitt bedra seg BETRAKTELIG, så nå trenger jeg den nesten ikke lenger.

Skrevet

Jeg blir av og til litt sår i halsen etter at jeg har hatt en hard økt med løping, spesielt hvis det er kjølig i lufta. Blir litt kremting og hosting, men det går over etter en stund.

Gjest *Maja*
Skrevet (endret)

Hadde det slik jeg også da jeg startet å jogge. Er rett og slett dårlig kondis, men det går over etterhvert som formen blir bedre heldigvis :)

Endret av *Maja*
Skrevet

Jeg får det også slik når jeg tar meg skikkelig ut. Verker i halsen og lungene, får tykt slim i munnen og halsen, og snørrer. Det er nok rimelig normalt. Etter hvert som du blir i bedre form vil du klare å trene mye mer før du får denne ekle følelsen.

Vondt-i-halsen-fenomenet er som regel verst når jeg trener ute, og det er litt kaldt.

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Får dere sånn sinnsyk sviing i halsen også? Det kan minne om slik man får når man spiser is. Jeg får det både ute og inne, men det er visst ikke astma.

Anonym poster: b4783cc18b0c380dc56ad86332af8f7c

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen mange gir her. Men det blir også som en stor KALD klump i halsen på meg....

Gjest Tirkes
Skrevet

Som andre skriver, om jeg hiver skikkelig etter pusten, så kan jeg få sånn vondt i opptil flere timer etter trening. Kaldt vær utendørs gir meg lett den type halsvondt. Var på en lett sykkeltur for en uke siden, fantes ikke sliten i beina, men det gjorde vondt i både hals og lunger, det var bare 1 plussgrad ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...