AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Må starte med å si at jeg er i dårlig form, men nokså aktiv allikevel. Ønsker selvsagt å bedre kondisjonen, men om jeg presser meg og blir tungpustet så får jeg så vondt i halsen:( Blir alltid snørrete og slimete også. Er dette vanlig eller er det noe spesielt med meg. Spør dumt for jeg vet ikke hvordan andre opplever det.<br /><br /> Anonym poster: d2fad75af9af8e1c925248790e8fdbbb
rhallå Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Jeg gjør også det, men bare når jeg trener kondisjon og kommer til den grensen at jeg har mer lyst å spise min egen arm enn å fortsette å løpe. Tror det er normalt når man blir såpass anpusten, men tørr ikke hyle ut en påstand om hvorfor 2
SemperFi Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Jeg husker det var en del hosting i begynnelsen, men det gikk fort over.
aldribest Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har det også sånn, akkurat som om jeg har masse slim i halsen og får på en måte ikke puste fordi det liksom er "tett" men det er bare når jeg trener kondisjon osv. men er veldig ubehagelig, for føler ikke jeg klarer å yte mitt beste pga det.. lurer på hva det kan være, om noen vet.. hyl ut!
Gjest meh Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har det også sånn, akkurat som om jeg har masse slim i halsen og får på en måte ikke puste fordi det liksom er "tett" men det er bare når jeg trener kondisjon osv. men er veldig ubehagelig, for føler ikke jeg klarer å yte mitt beste pga det.. lurer på hva det kan være, om noen vet.. hyl ut! Anstrengelsesastma?
aldribest Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Hmm.. er det noe også? jeg er ikke så veldig flink på slike ting.. men det kan jo være om det er slik en reagerer på det! takk for svar! :D
Gjest Katten. Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Hadde det i begynnelsen når jeg startet å jogge mye. Etterhvert som jeg tilvendte meg å puste inn med nesen, ut med munnen samt kom i bedre form, så forsvant nesten alt ubehag 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Hadde det i begynnelsen når jeg startet å jogge mye. Etterhvert som jeg tilvendte meg å puste inn med nesen, ut med munnen samt kom i bedre form, så forsvant nesten alt ubehag Tror løsningen ligger i dine ord, Katten. Siden jeg er tett i nesa så puster jeg med munnen. Må huske snytepapir neste gang, og se om det hjelper. <br /><br /> Anonym poster: d2fad75af9af8e1c925248790e8fdbbb
Rainbow Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Kanskje du har anstrengelses-astma? Jeg har det, og kan få veldig vondt i brystet, men spesielt halsen hvis jeg trener hardt og veldig slitsomt, som jogging opp en bratt bakke eller kickboxing. Før jeg begynte å trene kunne jeg hvese etter pusten og ha kjempevondt i halsen bare av å løpe til banen. Jeg fikk inhalator av legen, og det hjelper veldig. Da kan jeg holde ut lenger, og blir ikke like kortpusta. Etter at jeg begynte å trene har også oksygenopptaket mitt bedra seg BETRAKTELIG, så nå trenger jeg den nesten ikke lenger.
Asso Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Jeg blir av og til litt sår i halsen etter at jeg har hatt en hard økt med løping, spesielt hvis det er kjølig i lufta. Blir litt kremting og hosting, men det går over etter en stund.
Gjest *Maja* Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 (endret) Hadde det slik jeg også da jeg startet å jogge. Er rett og slett dårlig kondis, men det går over etterhvert som formen blir bedre heldigvis Endret 23. juli 2012 av *Maja*
Akuline Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 Jeg får det også slik når jeg tar meg skikkelig ut. Verker i halsen og lungene, får tykt slim i munnen og halsen, og snørrer. Det er nok rimelig normalt. Etter hvert som du blir i bedre form vil du klare å trene mye mer før du får denne ekle følelsen. Vondt-i-halsen-fenomenet er som regel verst når jeg trener ute, og det er litt kaldt.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #13 Skrevet 2. april 2013 Får dere sånn sinnsyk sviing i halsen også? Det kan minne om slik man får når man spiser is. Jeg får det både ute og inne, men det er visst ikke astma. Anonym poster: b4783cc18b0c380dc56ad86332af8f7c
kaprifolen Skrevet 2. april 2013 #14 Skrevet 2. april 2013 Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen mange gir her. Men det blir også som en stor KALD klump i halsen på meg....
Gjest Tirkes Skrevet 2. april 2013 #15 Skrevet 2. april 2013 Som andre skriver, om jeg hiver skikkelig etter pusten, så kan jeg få sånn vondt i opptil flere timer etter trening. Kaldt vær utendørs gir meg lett den type halsvondt. Var på en lett sykkeltur for en uke siden, fantes ikke sliten i beina, men det gjorde vondt i både hals og lunger, det var bare 1 plussgrad ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå