Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2004 #1 Skrevet 13. februar 2004 Da har min datter på nesten 7 mnd fått sine 2 første tenner. Så da må jo vi begynne tannpuss.... Så da er mitt sp.mål om jeg skal bruke noe tannpasta på så små? Har ikke peiling jeg... :oops:
Englepusen Skrevet 13. februar 2004 #2 Skrevet 13. februar 2004 På www.tannpuss.no står følgende: En enkel og god regel er at man ikke bruker mer enn det som svarer til barnets lillefingernegl
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2004 #3 Skrevet 13. februar 2004 Står det ikke noe om det på tannkremtuben da? Nei ikke på den vi har kjøpt...
Lille Rosin Skrevet 13. februar 2004 #4 Skrevet 13. februar 2004 Brukte ikke noen tannpasta til noen av jentene jeg før jekslene kom. Bare lett børsting med rent vann. Ingen av dem har hatt hull i tennene. :-)
Thomasine Skrevet 13. februar 2004 #5 Skrevet 13. februar 2004 Så fort mine fikk tenner begynte vi med tannkrem etter råd fra tannlegen. På den minste ( 9 mnd) har jeg såvidt en synlig mengde. En fingernegls-størrelse bruker jeg til eldstemann på 6 år!
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #6 Skrevet 13. februar 2004 Det står på tuben vi har her: ....en knapt synlig mengde fra den første tannen kommer til syne, økende til ertestor størrelse ved seksårs alder.
Mistyen Skrevet 13. februar 2004 #7 Skrevet 13. februar 2004 Vi tar på littepitt med barnetannkrem, en såvidt synlig mengde. Dette for at han skal synes det er litt "smakfullt" å pusse tenner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå