Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå for tiden har jeg ikke lyst på mat, men snop. Holder også på å gå ned i vekt og lurer på om jeg fremdeles vil gå ned viss jeg spiser 1000 kcal i mat f. eks og de siste 500 i snop? Går det an og bytte det ut sånn og fremdeles gå ned. Vet det ikke er så sunt, men vil jeg gå ned? :)

Anonym poster: 327b1b884bb0664000f65ad92f170a2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange "eksperter" som mener at en kalori er en kalori og derfor at det ikke spiller noen rolle hva du inntar så lenge du spiser mindre enn du forbruker.

Et eksempel på å bekrefte dette er den såkalte "twinkie diet". Der en spiste bare junkfood men likevel gikk ned i vekt.

Jeg har lest artikler der skeptikere har gått gjennom det som ble dokumentert og faktisk funnet ut at dietten ikke var så veldig høy på karbohydrater som man kunne tro. Det daglige inntaket var nærmere det man kan kalle en moderat karbohydratrestriksjon. Mener han spiste noe sånt som ca 150g karbohydrater i snitt per dag.

I dietten som ble anbefalt for normale ikke slankende personer er det ca 300g per dag.

Om vektreduksjonen skyldes bare reduksjon i energi-inntak eller også den lavere dosen insulin må du nesten tolke selv. Jeg er ihvertfall ikke i tvil om hva jeg tror.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke veldig lurt over lengre tid, men jeg gjør gjerne det i helgene noen ganger.. Vet jo selv at det ikke er spesielt lurt, men klarer bare ikke la være å spise litt godteri og da blir det for til at man dropper et måltid til fordel for det, desverre...

Men, som sagt.. Absolutt ikke lurt! Man får jo ikke i seg tilstrekkelig av de vitaminer og næringsstoffer som man trenger ved å leve sånn...

Skrevet

Du vil nok gå ned ja. Men kan godt hende du blir litt oppblåst, og at det kan synes på magen f.eks.

Og som du allerede vet, men jeg sier det likevel ;) Det er fryktelig usunt, og slemt mot kroppen din. Vil også tro det vil bli VELDIG lett å sprekke etter en stund, siden du ikke vil bli ordentlig mett eller få i deg nok næring, og søtsaker avler jo mer søtsug. Da kan det bli vanskelig å holde seg til snop for bare 500 kcal :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...