Gå til innhold

Pc-skjermen fryser\blafrer, HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

De siste månedene har pc-skjermen begynt å blafre/fryse. Om den blafrer så blafrer den mange ganger på rad, før den skrur seg automatisk av og på. Dette skjer kanskje 2 ganger daglig. Noe som skjer enda oftere er at den bare helt ut av det blå fryser. Vifta går, men pusepekeren vil ikke bevege seg, musikken stopper og begynner å lage en sånn veldig rar lyd og ingen knapper virker. Det jeg må gjøre er da å holde inn on\off-knappen og starte på nytt. VELDIG IRRITERENDE!

Noen som har noe som helst peiling på hva som må gjøres? Kan ingenting om data, men jeg skulle gjerne hatt hjelp, for jeg sitter å skriver en oppgave her, og det går bare ikke ann at jeg må begynne på nytt hver gang dette skjer.

Dere må spørre om dere må vite noe om PCen, så kan jeg prøve å finne det ut. På en lapp under PCen står det følgende:

Acer Aspire 7738/7738g series

DC rating: 19V, 4,74A

Model NO MS2261

Intel Centrino Inside

Litt usikker, men mener å huske den ble kjøpt for ca. 3 år siden

Håper så inderlig på svar, vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Anonym poster: 57a6789f58edb144dcfabeacfd49e3dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Glemte å si at skjermen fryser spesielt ofte om jeg er innpå youtube, media player, vlc osv. Mulig det er bare tilfeldig, men virker ihvertfall som det skjer hyppigere da

Skrevet

Det jeg får med meg er at maskina låser seg når du setter den til å gjøre oppgaver som krever mye kraft og ressurser. Jeg ville forsøkt å rense vifta (hold støvsuger inntil alle ventilåpningene på siden og under maskinen. Alternativt skrudd opp og brukt qtips og renseveske/sprit på viftene og kjøleribbene.

Dernest ville jeg kjørt programmene:

Adaware

Spybot search and destroy

Malwarebytes anti-malware

Ccleaner

Disse vil rydde bort mye uønskede småprogrammer og svineri som kan presse prosessoren din.

Kort fortalt - om en pc blir for varm vil minnet og prosessoren streike. Da vil de feil du nevner oppstå.

Om ikke det fungerer ville jeg startet maskinen på nytt og trykket F8 gjentatte ganger i oppstartsfasen før win logoen kommer opp. Da får du noen valg hvor du kan velge blant annet "sikkerhetsmodus med nettverk". Prøv da å fremprovoser feilen. Hvis ingen feil da skjer er det et signal om at du har noe virus eller annet svineri som er årsaken. Evt problemer med drivere.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen, tusen takk for svar! :) Har kjørt programmene nå, og skal akkurat til å hente støvsugeren. Til nå har det ikke vært noe frysing eller blafring, så får håpe det holder seg sånn!!

Skrevet

Alternativt kjør en Recovery, men merk at alle dokumenter, musikk, spill ++ blir da slettet. Mener å huske at du må trykke F6 ved oppstart. Eventuelt ring Acer kundesupport, og be dem sende deg recovery DVD per post.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...