Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke jobbet mye tidligere, sett bort i fra et par sommerjobber og slikt, og har nå blitt tipset om en plass som dekker diverse og ofte gir intervju på dagen. Det jeg lurer på, er om det er greit å bare komme innom med CV'en i hånda og en søknad? Litt skeptisk på hva jeg skal ha med i søknaden også?

Har ikke helt peiling på hvordan dette fungerer, så hjelp mottas med stor takk!

Anonym poster: fbd886449a4d0d4e3efad6fa841803db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er værtfall lurt å ringe først, for å gi beskjed om at du kommer. Så vil jeg anbefale deg å ha søknaden og cv'en i en konvolutt(helst ikke brettet, da dette ser mest ordentlig ut). Du bør legge ved eventuelle attester du har fra sommerjobber, vitnemål, etc. Legg også gjerne ved et bilde av deg selv, da dette får arbeidsgiver til å huske hvem du er.

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k/Jobbs%C3%B8kertips/Eksempler+p%C3%A5+CV+og+s%C3%B8knad

På denne siden ligger det eksempler til hvordan du skal skrive ulike søknader. Husk, at en søknad er veldig formell.

Lykke til! :)

Skrevet

Da jeg søkte jobb i en matbutikk, så hadde jeg en ålright søknad og cv i en konvolutt og bare ga den til han som satt i kassa. Da jeg fikk jobben.. og etter endel mer erfaring, la jeg merke til at sjefen er veldig opptatt, og vil helst ikke at du kommer personlig og gir den til han. Hvertfall den sjefen jeg hadde. Kommmer kanskje ann på hvilken jobb du søker på kanskje.. Sørg for å ha en god søknad hvertfall (søk på internett for å få den best mulig). Ha orden i oppsettet, og vær tydelig i cv'en. Da øker sjangsene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...