Gå til innhold

Svikter storesøster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 16 år. Storesøsteren min på 19 flytter nå til en annen by for å studere. Jobben hennes, på et bakeri i nærheten blir da ledig, og selvfølgelig er jeg interessert. Det er enda ikke blitt lagt ut en annonse om at de ønsker jobbsøkere, men jeg har skrevet en generell søknad(åpen søknad).

Problemet er at storesøster ikke ønsker at jeg skal ha denne jobben. For å si det mildt, er hun rasende på meg akkurat nå. Argumentet hennes er at jeg er bedre enn henne på alle områder(noe som ikke er sant i det hele tatt), og at jobben var den ene tingen hun hadde som jeg ikke har. Ifølge henne, er jobben den eneste forskjellen på oss(noe som heller ikke er sant, siden vi er egentlig ganske ulike).

Mamma, pappa og bestevenninnen min mener at dette er utrolig barnslig av storesøster, og at jeg ikke skal bry meg om det. Hun selv, mener at jeg "svikter henne".

Så hva skal jeg gjøre? Skal jeg liksom bare kaste søknaden min å tilfredsstille henne, eller skal jeg gjøre det jeg selv vil, og håpe at hun kommer til å forstå? Dette er skikkelig vanskelig for meg, siden vi er egentlig ganske gode venner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dette tilfellet er det søsteren din som er urimelig og barnslig, og det er ikke noe du behøver å ta hensyn til.

• Liker 4
Skrevet

I dette tilfellet er det søsteren din som er urimelig og barnslig, og det er ikke noe du behøver å ta hensyn til.

Tusen takk! Det er greit å få høre hva andre mener også. Når storesøster reagerer som hun gjør, er det neimen ikke lett å vite hva jeg skal gjøre!

AnonymBruker
Skrevet

Hun søsteren din høres ikke helt god ut.

Anonym poster: 7771c994acabba6a90b80cc04fd5cd08

Gjest Minde09
Skrevet

Du svikter ikke søsteren din. Søk på jobben med god samvittighet. Håper du får den og lykke til. :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Drøftet du det med henne før du skrev åpen søknad, siden dere er gode venner fra før av, som du sier? Hvorfor er denne jobben 'selvfølgelig interessant' for deg i stedet for hvilken som helst annen jobb i annet bakeri, butikk e.l? Jeg hadde prøvd å vise toleranse ovenfor det at hun er litt øm på dette og sett om jeg fikk tak på en annen jobb i stedet. Søsken kan være litt sårbare og paranoide på sånn 'copycat' stil, så der du ikke må ta over etter henne kan du vurdere å droppe hvis det skaper dårlig energi.

Endret av tulipangnageren
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette.

Rainbow81, mod.

Skrevet

Synes søsteren din er barnslig og urimelig.

Skrevet

Drøftet du det med henne før du skrev åpen søknad, siden dere er gode venner fra før av, som du sier? Hvorfor er denne jobben 'selvfølgelig interessant' for deg i stedet for hvilken som helst annen jobb i annet bakeri, butikk e.l? Jeg hadde prøvd å vise toleranse ovenfor det at hun er litt øm på dette og sett om jeg fikk tak på en annen jobb i stedet. Søsken kan være litt sårbare og paranoide på sånn 'copycat' stil, så der du ikke må ta over etter henne kan du vurdere å droppe hvis det skaper dårlig energi.

Er jo ikke alltid det er noe annet ledig. Og søsteren kan jo legge inn et godt ord her og øke sjansene for TS å få jobben. Men får TS tak i en annen jobb er det kanskje å foretrekke, selv om jeg synes søsteren hennes reagerer noe overdrevent.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Skulle ikke søsteren din flytte? Hun kan ikke bestemme over deg, om du vil ha jobben, så leverer du så klart inn søknad?

Du har rett til å gjøre det du vil, du gjør jo ikke noe galt ved å prøve å få den jobben.

Søk med god samvittighet!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...