AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Del Skrevet 22. juli 2012 jeg mister så mye hår! er i en ekstrem stresset og lei periode i livet, som jeg kjenner ordentlig på kroppen. Etter hver hårvask og ellers når jeg grer det, mister jeg masse hår.. og jeg blir så stresset, og så tenker jeg at det er stress som gjør at jeg mister så mye hår, og det blir en ond sirkel; jeg stresser fordi jeg mister så mye hår og stresset gjør det sikkert mye verre..Håret er nå merkbart tynnere, det er helt livløst, tynt, pistrete og jeg er redd for å bli helt skallet til slutt..Noen tips? Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #2 Del Skrevet 22. juli 2012 virker som jeg mister håret jevnt over hele hodet, slik at det ikke blir bare flekker men at hele håret blir tynnere, er dette et godt eller dårlig tegn? Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #3 Del Skrevet 22. juli 2012 ingen? Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. juli 2012 #4 Del Skrevet 22. juli 2012 Hvor gammel er du? Har du farget håret? spiser du dårlig mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 22. juli 2012 #5 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg mistet mye hår da jeg var mye syk, brukte mye medisiner osv. Vil tro at stress over en lengre periode kan gjøre det samme, men jeg vet ikke helt sikkert. Altså, det eneste du kan gjøre er å finne metoder å takle stresset på gjennom denne perioden. Vet ikke helt hva annet som skal fungere desverre. Det er jo en grunn for at man mister hår liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #6 Del Skrevet 22. juli 2012 er 31 år, har farget håret ja men en stund siden nå, spiser normalt vil jeg si, har laktoseintoleranse så drikker ikke melk hvis det skulle ha noe å si Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isd Skrevet 22. juli 2012 #7 Del Skrevet 22. juli 2012 Stress og ellers sterke psykiske påkjenninger kan føre til hårtap, ja. Jeg kjenner ei som gikk gjennom en veldig tøff periode og mistet alt håret sitt. Det vokste ut igjen da ting roet seg, så ingen tvil om at det var stress som var årsaken. Det fikk hun også bekreftet av helsepersonell. Mener ikke å skremme deg, men om det er noe du kan gjøre for å stresse litt ned burde du gjøre det. Prøve å fokusere litt på deg selv og egen velvære, rett og slett. Håper det ordner seg for deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Lita_ Skrevet 23. juli 2012 #8 Del Skrevet 23. juli 2012 Ikke vær redd for å miste ALT håret ditt. Det skal mye til. Men ja, stress kan føre til hårtap. Mistet selv en periode med mye stress masse hår (jeg dro ut store dotter i dusjen), og dro til legen. Ingenting galt, "bare" stress. Det samme sier frisøren min. At stress kan føre til hårtap. Det gir seg etter en stund. En annen frisør mente at i perioder mistet man mye hår, fordi nye hår kommer til. Det kan også være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #9 Del Skrevet 23. juli 2012 Ikke vær redd for å miste ALT håret ditt. Det skal mye til. Men ja, stress kan føre til hårtap. Mistet selv en periode med mye stress masse hår (jeg dro ut store dotter i dusjen), og dro til legen. Ingenting galt, "bare" stress. Det samme sier frisøren min. At stress kan føre til hårtap. Det gir seg etter en stund. En annen frisør mente at i perioder mistet man mye hår, fordi nye hår kommer til. Det kan også være. puh, nå ble jeg litt beroliget, har nok tenkt at det skal litt til før alt detter av ja;-)det er bare så skremmende å børste håret og så føle at halve håret sitter fast i børsten etterpå... Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 23. juli 2012 #10 Del Skrevet 23. juli 2012 Det er nok bare stress ja. Hadde også en periode der jeg mistet enormt mye hår, hestehalen ble halvparten så tykk som før og det var helt forferdelig. Begynte nesten å grine når jeg så alt håret som lå igjen i dusjen... gang på gang. Tror årsaken var en kombinasjon av en kraftig influensa med høy feber en tid før, og masse stress. Tok b-vitaminer og spiste proteiner og etter en stund ga det seg. Men det kan være greit å ta noen blodprøver hos legen, jeg vet av erfaring at jeg mister mer hår hvis jeg har lave jernverdier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 23. juli 2012 #11 Del Skrevet 23. juli 2012 Det har skjedd med meg og. Heldigvis går det over av seg selv, og håret kommer tilbake etterhvert Ikke bekymre deg mer for det du, det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Lita_ Skrevet 23. juli 2012 #12 Del Skrevet 23. juli 2012 puh, nå ble jeg litt beroliget, har nok tenkt at det skal litt til før alt detter av ja;-)det er bare så skremmende å børste håret og så føle at halve håret sitter fast i børsten etterpå... Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Ja, følte det ble litt overdrevent når en over her hadde en venninne som mistet alt håret. Det hører med til sjeldenheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minsten Skrevet 23. juli 2012 #13 Del Skrevet 23. juli 2012 Heia til en hver tid er håret inne i tre faser. Vekstfasen, hvilefasen og slippfasen. Stress og andre tøffe påkjenninger kan lage forstyrrelser i disse fasene som gjør at mer av håret enn normalt blir værende i slippfasen. Dette vil etterhvert gå tilbake til det normale. Jeg vet mange har blitt hjulpet gjennom verste tida av en shampo fra kerastase som heter prevention GL. Denne regulerer hodebunnen og motvirker hårtap.. Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Lita_ Skrevet 23. juli 2012 #14 Del Skrevet 23. juli 2012 Heia til en hver tid er håret inne i tre faser. Vekstfasen, hvilefasen og slippfasen. Stress og andre tøffe påkjenninger kan lage forstyrrelser i disse fasene som gjør at mer av håret enn normalt blir værende i slippfasen. Dette vil etterhvert gå tilbake til det normale. Jeg vet mange har blitt hjulpet gjennom verste tida av en shampo fra kerastase som heter prevention GL. Denne regulerer hodebunnen og motvirker hårtap.. Klem til deg Den shampoen skal jeg sjekke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #15 Del Skrevet 24. juli 2012 tusen hjertelig takk for alle tips og råd, kjenner at jeg ble litt beroliget når jeg hører at også andre har opplevd dette, og at håret mest sannsynlig vokser seg tilbake til vanlig tykkelse igjen:-). Jeg har sjekket verdier hos legen og alt ligger innenfor normalen og jeg er heller ikke blodfattig, men har mistanke om at jeg kan ha litt dårlig opptak av næringsstoffer, har litt problemer med fordøyelsen og magen generelt. Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #16 Del Skrevet 24. juli 2012 kom på en ting til; hvor lang tid bør jeg forvente at det tar å få håret tilbake? synes det meste har forsvunnet de tre siste månedene, men regner vel med at det tar lenger tid å få det tilbake.. Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #17 Del Skrevet 24. juli 2012 Ei jeg jobbet med mistet alt håret på hodet under graviditeten, og da var det stress som var faktoren. Stress er en ganske sterk påvirkning på kroppen, kan nevne stress utslett i tilegg til panikkangrep som også stress ene og alene kan føre til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minsten Skrevet 24. juli 2012 #18 Del Skrevet 24. juli 2012 Det er helt sikkert begynt å vokse ut noen plasser allerede. Håret vokser opptil 1.2 cm i mnd. Så dersom du har langt hår vil det jo ta litt tid da, Men det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #19 Del Skrevet 25. juli 2012 kan hårfarging gjøre at håret faller av? har hørt om at det kan bli slitt og at bleking kan gjøre at håret brekker, men kan vanlig farging også føre til håravfall? Anonym poster: fa34cc550ace07e274da2c33d2e576db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RamaLama Skrevet 25. juli 2012 #20 Del Skrevet 25. juli 2012 Ammer du? Har hørt mange mister hår når de ammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå