AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Jeg hadde akkurat investert i løpetights, gode sko og endelig blitt motivert til å lette på kroppen, så greier jeg å gjøre noe festlig på fylla slik at ankelen min ikke er helt god. Den er nok bare lett forstuet, og bare litt vond å gå på, så det er ikke noe alvorlig, men kan jeg gjøre det verre hvis jeg legger mine maaaange kilo på og jogger? Eller er det bare å sette på en støttebandasje og kjøre på? Vet jo så inderlig godt at hele resten av meg har godt av det. Noen med erfaringer? Anonym poster: 104f848fab360a74bdabe15dabee8dc2
Que Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Jeg ville gjort det.. Om det egentlig er veldig lurt er en litt annen sak!;p
Gjest Maneater? Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Tror det er best å utsette det i noen dager, men når den er fin igjen kan du vel kjøre på! Tror du kommer til og trå skjevt om du begynner og jogge nå.
Tullepia Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Jeg hadde akkurat investert i løpetights, gode sko og endelig blitt motivert til å lette på kroppen, så greier jeg å gjøre noe festlig på fylla slik at ankelen min ikke er helt god. Den er nok bare lett forstuet, og bare litt vond å gå på, så det er ikke noe alvorlig, men kan jeg gjøre det verre hvis jeg legger mine maaaange kilo på og jogger? Eller er det bare å sette på en støttebandasje og kjøre på? Vet jo så inderlig godt at hele resten av meg har godt av det. Noen med erfaringer? Anonym poster: 104f848fab360a74bdabe15dabee8dc2 Det lureste du kan gjøre når du skal ned i vekt er å slutte å gå på fylla. Øl er flytende brød og alkoholdrikker kan inneholde mye sukker. I tillegg er alkohol ren gift for kroppen og vil selvsagt sabotere den gode innsatsen du gjør. Men flott at du er i gang med å ville trene! Ankelen din er neppe alvorlig skadet, den trenger bare litt hvile. Jogging er veldig belastende, så det kan du vente med. I mens kan du sykle eller svømme, det er skånsomt og vil likevel gi deg bedre kondis og øke forbrenningen. Da blir det ikke så tungt å begynne å jogge. Når ankelen kjennes fin er det bare å gå i gang med joggingen. Du bør varme godt opp med rask gange og litt hopp og sprett. Løp alltid i skog og mark, ikke på asfalt. Asfalt er for hardt for kroppen og kan gi skader på knær og rygg. I tillegg bør du trene styrke, særlig på bena, slik at du beskytter deg selv mot skader under joggingen. Musklene må herdes og øves opp. Stå på ett ben med øynene lukket i ett minutt. Slik får du øvd opp og styrket balanse og støttemuskulatur. Knebøy er også en fin øvelse. Lykke til!
Asso Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Utsette løpeturen. Hvis du ikke er vant til å løpe vil du slite ankelen din og det vil ta enda lengre tid før du blir god.. 1
Gjest Kalkunkrøll Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Det lureste du kan gjøre når du skal ned i vekt er å slutte å gå på fylla. Øl er flytende brød og alkoholdrikker kan inneholde mye sukker. I tillegg er alkohol ren gift for kroppen og vil selvsagt sabotere den gode innsatsen du gjør. Men flott at du er i gang med å ville trene! Ankelen din er neppe alvorlig skadet, den trenger bare litt hvile. Jogging er veldig belastende, så det kan du vente med. I mens kan du sykle eller svømme, det er skånsomt og vil likevel gi deg bedre kondis og øke forbrenningen. Da blir det ikke så tungt å begynne å jogge. Når ankelen kjennes fin er det bare å gå i gang med joggingen. Du bør varme godt opp med rask gange og litt hopp og sprett. Løp alltid i skog og mark, ikke på asfalt. Asfalt er for hardt for kroppen og kan gi skader på knær og rygg. I tillegg bør du trene styrke, særlig på bena, slik at du beskytter deg selv mot skader under joggingen. Musklene må herdes og øves opp. Stå på ett ben med øynene lukket i ett minutt. Slik får du øvd opp og styrket balanse og støttemuskulatur. Knebøy er også en fin øvelse. Lykke til! Hø hø, ooo giiid ooo giid er det flytende brød altså? Alle vet jo at brøøød er roten til all faenskap asså... Når jeg går på deff spiser jeg faktisk greit med brød. Det er ikke farlig og det gjør deg ikke feit. Karbohydrater gjør oss ikke feite folkens. Det er det kalorioverskuddet som gjør. Ja, det er bra å kutte ut alkohol, men slutt for faen å snakk om brød som om det var djevelsens herverk på jord. Brød er sunt og godt, og gir god metting, så lenge det er grovt og smurt med gode pålegg.
Lillehuldra Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Det lureste du kan gjøre når du skal ned i vekt er å slutte å gå på fylla. Øl er flytende brød og alkoholdrikker kan inneholde mye sukker. I tillegg er alkohol ren gift for kroppen og vil selvsagt sabotere den gode innsatsen du gjør. Men flott at du er i gang med å ville trene! Ankelen din er neppe alvorlig skadet, den trenger bare litt hvile. Jogging er veldig belastende, så det kan du vente med. I mens kan du sykle eller svømme, det er skånsomt og vil likevel gi deg bedre kondis og øke forbrenningen. Da blir det ikke så tungt å begynne å jogge. Når ankelen kjennes fin er det bare å gå i gang med joggingen. Du bør varme godt opp med rask gange og litt hopp og sprett. Løp alltid i skog og mark, ikke på asfalt. Asfalt er for hardt for kroppen og kan gi skader på knær og rygg. I tillegg bør du trene styrke, særlig på bena, slik at du beskytter deg selv mot skader under joggingen. Musklene må herdes og øves opp. Stå på ett ben med øynene lukket i ett minutt. Slik får du øvd opp og styrket balanse og støttemuskulatur. Knebøy er også en fin øvelse. Lykke til! Tusen takk for fine tips! Jeg er klar over at det ikke gjør meg noe godt fysisk å gå på byen, men det er ikke så ofte at det utgjør all verden. Jeg har planer om litt styrketrening i tillegg til joggingen, og der er det lettere å ikke belaste ankelen mer enn nødvendig. Når det gjelder kostholdet så tenker jeg å spise helt vanlig mat (altså grovt brød, grønnsaker, fisk og kylling) men i mindre porsjoner. Jeg har ikke troen på å kutte ut alt av en gruppe eller kaste meg på en diett jeg ikke kan leve med. ts
Tullepia Skrevet 25. juli 2012 #8 Skrevet 25. juli 2012 Hø hø, ooo giiid ooo giid er det flytende brød altså? Alle vet jo at brøøød er roten til all faenskap asså... Når jeg går på deff spiser jeg faktisk greit med brød. Det er ikke farlig og det gjør deg ikke feit. Karbohydrater gjør oss ikke feite folkens. Det er det kalorioverskuddet som gjør. Ja, det er bra å kutte ut alkohol, men slutt for faen å snakk om brød som om det var djevelsens herverk på jord. Brød er sunt og godt, og gir god metting, så lenge det er grovt og smurt med gode pålegg. Den som har lest mine innlegg vet at jeg slett ikke er noen motstander av brød eller noen lavkarbotilhenger (tvert i mot). Men man tenker sjelden på alle kaloriene som finnes i en øl. Hvis man tenker at en øl tilsvarer et brød, så vil man nok tenke seg om to ganger før man heller innpå seks halvlitere eller mer i løpet av lørdagskvelden. Det var poenget.
Lillehuldra Skrevet 25. juli 2012 #9 Skrevet 25. juli 2012 Den som har lest mine innlegg vet at jeg slett ikke er noen motstander av brød eller noen lavkarbotilhenger (tvert i mot). Men man tenker sjelden på alle kaloriene som finnes i en øl. Hvis man tenker at en øl tilsvarer et brød, så vil man nok tenke seg om to ganger før man heller innpå seks halvlitere eller mer i løpet av lørdagskvelden. Det var poenget. Da er jeg heldig som ikke liker øl Skjønner at det ikke er noe bedre med alt annet man drikker altså. Men til fest kan man jo unne seg litt så lenge hverdagene er ok?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #10 Skrevet 25. juli 2012 Den som har lest mine innlegg vet at jeg slett ikke er noen motstander av brød eller noen lavkarbotilhenger (tvert i mot). Men man tenker sjelden på alle kaloriene som finnes i en øl. Hvis man tenker at en øl tilsvarer et brød, så vil man nok tenke seg om to ganger før man heller innpå seks halvlitere eller mer i løpet av lørdagskvelden. Det var poenget. Det blir ca 1200 kalorier det. I det lange løp spiller det liten rolle om det skjer en sjelden gang i blant. Problemet er når det skjer kveld etter kveld over en lengere periode. Anonym poster: 932f922d0b91d650223bf41ab2335ae7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #11 Skrevet 25. juli 2012 TS kan beholde tightsen på og heller ta seg noen spaserturer rundt i kradraturen i Oslo. Anonym poster: 322e23e1fc311e2bd3536a69712d2143
Lillehuldra Skrevet 25. juli 2012 #12 Skrevet 25. juli 2012 TS kan beholde tightsen på og heller ta seg noen spaserturer rundt i kradraturen i Oslo. Anonym poster: 322e23e1fc311e2bd3536a69712d2143 Ehm... jeg er ikke særlig kjent der, er det noe jeg burde vite om området? Eller er det noe annet jeg ikke forstår?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå