AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Sliter med vondt i ledd som kommer i perioder i varierende styrke. Fra litt murrende vondt til ingen søvn. Ikke fått noen diagnose, står på venteliste til sykehuset. Fått smertestillende på resept, men føler ikke at de virker bra nok. Fler som har det sånn? Hvilken diagnose, medisin osv.. Anonym poster: 2b132f7f07d531407e9314d4e9eb2577
Sugerøret Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 (endret) Artritt diagnose, bruker Mobic samt pinex forte.Har perioder der jeg ikke klarer å kle på meg omtrent.Fått spesial produkter til kjøkkenet som hjelper når jeg skal lage mat/åpne ting osv. Har sovepiller pga andre diagnoser,men det "hjelper" jo også i de aller værste periodene Fra USA har jeg noen hansker som liksom holder inn leddene samt holder dem varme. Vanskelig å forklare.De føler jeg hjelper litt i alle fall. Burde helt klart ha skiftet medisner,men jeg tåler ikke alt og mye kræsjer med andre medsiner jeg må ta Endret 22. juli 2012 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Glemte å skrive at kulde gjør det verre og varme hjelper. Har du en link eller noe til de? Anonym poster: 2b132f7f07d531407e9314d4e9eb2577
Honnikorn Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Revmatoid artritt, klinisk diagnose. Bare enkelte funn på røntgen, ingen på blodprøver. Stiv og støl, blir verre ved belastning og enkelte ting utgår helt. Sitter mest i hender,hofter og skuldre. Tar 600 mg ibux og 1000 mg paracet opptil 4 ganger i døgnet ved behov. Selv om det blir mindre og mindre "behov" etter som jeg lærer meg hva som går og ikke går. Alkohol er drepen, da blir jeg stiv og hoven i leddene neste dag *tar meg et glass rødvin*, men jeg må leve litt i nuet også, hehe. Har også slitasje i knær (merker jeg lite til selv om de maser om det), beincyster (merker ikke noe til det) og beinpåleiringer her og der. Det viktige er å lære å kjenne kroppen sin og holde seg i aktivitet! Jeg går minst 6-8 km hver dag, gjerne mer, og sykler for variasjon. Blir jeg sittende i sofaen så stivner jeg helt. Vekt er også viktig å passe på, overvekt er ikke bra for en som sliter med ledd.
betrayed Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Nøyaktig samme driten her. De mistenker firbomyalgi da.
Honnikorn Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 (endret) Åh, glemte: Hvis du sliter med rastløse/vonde bein når du skal sove så hjelper det å legge beina utenfor dyna så de blir kalde. Det minker ubehaget Varme gjør meg værre, da hovner alt opp og jeg ser ut som en kjerring på 80.. Betrayded: Jeg kjemper mot fibromyalgidiagnose med nebb og klør. Erfaringsmessig vil de skylde ALT på fibromyalgien hvis man senere skulle få noe. De er overrepresenterte på feildiagnostisering pga dette... Endret 23. juli 2012 av Honnikorn
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Når jeg fikk diagnosen var jeg helt passiv pga smerter. Spiste piller stadig. Så tok jeg skjeen i en annen hånd. Fikk først mase fysiot. Så beg. jeg å gå i ulendt terreng,beveget meg mye. Økte stillingsprosent. I bevegelse hele tiden....tar sjeldent piller nå Anonym poster: c8a861a8902c70ee7f04a6395e867ed5
Ryvre Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har fibromyalgi og vondt i ledd og muskler Nesten ingen smertestillende som hjelper, bare Tramadol som tar det aller verste om jeg er heldig. Tar nesten ikke smertestillende nå lenger. Har heller bestemt meg for at jeg får lære meg å lee med smertene. Tok mye smertestillende før, men ble skremt når jeg oppdaget at jeg spiste forte, majore og annet som smådrops. Var en som så i løpet av en dag hvor mye jeg tok og når han fortalte meg det så bestemte jeg meg for å kutte de ut. Små triks og tips fjerner noe av plagene, som tøying og rolig bevegelse, varme (skulle ønske jeg kunne bodd i varmere strøk...), magnesium mot kramper i beina osv som gjør at det blir lettere å leve
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Har leddgikt. Periodevis virker jeg andre ganger ikke. Trives best i varme og takler rå kulde dårlig. Den setter seg i skuldre. Mine årstider er sommer og vinter. Har en del hjelpemidler som ergo har hjulpet meg med å søke etter så klarer meg selv. Uansett glad jeg har en hjelpsom mann. Etter 17 år har jeg endelig lært meg selv å kjenne og vet hva jeg skal unngå. Feks psykisk stress setter seg i ledd hos meg. Bruker fast betennelsesdempende, paracet og biologisk medisin. Anonym poster: 4de42e21a9b12b4570aa63d88b732fb1
Sugerøret Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Glemte å skrive at kulde gjør det verre og varme hjelper. Har du en link eller noe til de? Anonym poster: 2b132f7f07d531407e9314d4e9eb2577 http://imakproducts.com/product.php?s=12 Får litt lindring synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 http://imakproducts....roduct.php?s=12 Får litt lindring synes jeg. Takk Kårky. Prøver å være flink å trimme litt og gå turer, tror det hjelper litt. Er det noen som har prøvd noe alternativ medisin når det står på som verst? Anonym poster: 2b132f7f07d531407e9314d4e9eb2577
Missy1 Skrevet 24. juli 2012 #12 Skrevet 24. juli 2012 Jeg sliter med leddsmerter, har tatt revmatiske blodprøver, men alle var negative så legen har ikke giddi å gjøre noe mer. Prøvd kiropraktor, men han kunne bare hjelpe med de store leddene. Vanlige smertestillende hjelper ikke
Sugerøret Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 Nå er jo gukosamin ikke alternativt lengre, men for de som tåler det,kan det har virkning Selv fikk jeg en allergisk reaksjon og kan ikke ta glukosamin lengre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå